MGMT 437 Digital Human Resources ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 437
Ders Adı İngilizce Digital Human Resources Management
Ders Adı Türkçe Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 131 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi insan kaynaklarına yönelik işe alım, yetenek yönetimi, ücretlendirme ve yan haklar gibi temel düzeydeki bilgi ve becerileri kazandırmak.
Ders Açıklaması Tüm organizasyonların bir departmanı olarak insan kaynakları önemli bir etkiye sahiptir.Kısa, orta veya büyük ölçekli şirketler farklı İK fonksiyonlarına sahiptir. Günümüzde İK profesyonelleri İK'nın temelinden değil, aynı zamanda yeni dünyanın nasıl dijitalleştirileceği ve uyarlanabileceğinden bahsetmektedir. Bu nedenle, bu ders öğrencilere İnsan Kaynakları'ndaki terimler ve tanımlar hakkında temel bilgileri sağlamayı, perakende, ilaç gibi çeşitli sektörlerden uygun yöntemler vermeyi ve farklı firmalardan örnekler paylaşmayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca öğrencilere İK'nın son 10 yılda nasıl değişmeye başladığını anlama becerisi kazandırmayı da amaçlamaktadır. Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi size İK sektörü için kapsamlı bir hazırlık ve diğer ilgili alanların önemli yönlerini sunar, başlangıçta daha geniş bir yönetim dünyasına genel bir bakış sunar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İKY, Geliştirme ve Yönetimin tüm spesifik konularını ve yönlerini tanır
2) Yetenek Geliştirme ve Yönetimi konusunda etkili bir şekilde çalışmak için en iyi uygulamaları ve teknikleri kavramak
3) İK'daki trendleri ve uygulamaları analiz edip keşfedilir ve Dijital İK uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih MİNE ALPTEKİN , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MİNE ALPTEKİN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İKY tarihi
2) Zihin Açma ve Bilgi Yönetimi
3) Stratejik İK
4) Yetenek Geliştirme & Yönetimi
5) Mülakat ve Seçim
6) Performans Yönetimi
7) Ücret ve Yan haklar yönetimi
8) İşveren Markalaması
9) Öğrenme ve Gelişme
10) Gelişme ve Değerlendirme Merkezi
11) Örgüt Davranışı
12) Sağlık ve Güvenlik
13) Endüstriyel İlişkiler
14) Yöneticinin Rolü
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBrilliant Employability skills: How to stand out from the crowd in the graduate job market- Frances Trought-Önerilen Career Tool kit, the skills for success- Carol J. Carter, Gary İzumo-Gerekli
Öğretme TeknikleriBu ders öğrencilere İnsan Kaynakları Yönetimindeki son gelişmeler ve eğilimler hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için derse aktif katılım önemlidir ve sınavlar uygulanacaktır. En önemli konuların tüm katılımcılar tarafından gözden geçirilmesini ve hatırlanmasını sağlamak amacıyla, her ders oturumunun açılış etkinliği, işlenen konuların özeti olacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler gerçek hayattan örnek olaylar, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalardır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler ders boyunca grup halinde iki sunum yapacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 5 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi sorumlu olduğu bölümü sunacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel bilgisayarlar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi minealptekin@hotmail.com

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 16 2 2 20
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5