HUM 312 Forensic LinguisticsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUM 312
Course Title in English Forensic Linguistics
Course Title in Turkish Adli Dilbilimi
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 92 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge none
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To investigate the role linguistic analysis plays in the legal process.
Course Description The broad aim of this course is to give students an understanding of the role linguistic analysis plays in the legal process (Forensic Linguistics). One of the main goals of Forensic Linguistics is to provide a careful and systemic analysis of language. The results of this analysis can be used by lawyers, judges and jury members to help evaluate questions of guilt and innocence more fairly. Forensic Linguistics serves justice and helps people to find the truth when a crime has been committed. Forensic Linguistics is commonly divided into two major areas: written language; and spoken language. Written language looks at: transcripts of police interviews with witnesses and suspects; criminal messages used in cases of terrorist threat, suicide, kidnapping, blackmailing; and the examination of text material to answer questions about who may or may not have been the author. Written language examined by a Forensic Linguists can be in many different forms: phone messages, notes, handwritten letters, posting in social media, etc. Linguists who primarily investigate written language look at features such as spelling, sentence construction, word-choice, and punctuation, etc. Spoken language looks at the language used by interpreters during official interviews of witnesses, suspects, and victims; the language used by offenders or victims during a crime. The focus of this area is not simply what was said, but how it was said. Linguists who principally examine spoken language focus on accent, dialect, pronunciation, tone of voice, speed and rhythm of speech, etc. This course takes a case-based approach to analyze how crimes were solved based on: emojis; text message abbreviations; punctuation; pronouns; handwriting analysis; transcriptions of speech; variations between British and American English; semantics versus pragmatics; definite versus indefinite articles; narrative justifications; regional dialects; style guides; and ciphers.
Course Description in Turkish Bu dersin ana amacı öğrencilere dilbilim analizinin yasal süreçlerde oynadığı rolle ilgili bir fikir vermektir (Adli Dilbilim). Adli Dilbilimin temel amaçlarından biri dilin dikkatli ve sistematik bir analizini sunmaktır. Bu analizin sonuçları avukatlar, yargıçlar, ve jüri üyeleri tarafından suç ve masumiyete dair soruları daha adil değerlendirmek için kullanılabilir. Adli Dilbilim adalete hizmet eder ve bir suç işlendiğinde insanların gerçeği bulmasına yardımcı olur. Adli Dilbilim genelde iki ana alana bölünmüştür: yazılı dil ve konuşulan dil. Yazılı dil; tanık ve şüphelilerle yapılan polis görüşmelerinin transkriptleri, terörist tehditler, intihar, kaçırma veya şantajda kullanılan suç içerikli mesajlar, ve yazarın kim olduğunu tespit etme amacıyla sorulacak soruların yanıtlanması için metnin incelenmesi ile ilgilidir. Bir Adli Dilbilimcinin inceleyeceği yazılı dil çok farklı şekiller alabilir: telefon mesajları, notlar, elle yazılmış mektuplar, sosyal medya paylaşımları gibi. Esas olarak yazılı dille ilgilenen dilbilimciler imla, cümle yapısı, kelime seçimi, noktalama işaretleri gibi öğelere bakarlar. Konuşma dili, tercümanların tanıklar, şüpheliler ve kurbanlar resmi görüşmelerde dinlenirken kullandıkları dile bakar; suçu işleyenlerin veya kurbanlarının kullandığı dile. Bu alanın odaklandığı mesele sadece ne söylendiği değil, nasıl söylendiğidir. Esas olarak konuşma dili inceleyen dilbilimciler, aksan, lehçe, telaffuz, ses tonu, konuşmanın hız ve ritmi gibi özelliklere bakarlar. Bu ders vaka tabanlı bir yaklaşımla suçların nasıl emojiler, metin mesajı kısaltmaları, noktalama işaretleri, zamirler, el yazısı analizi, konuşma transkriptleri, İngiliz ve Amerikan İngilizcesi arasındaki farklar, anlam ve edim, belirli belirtme edatları ve belirsiz belirtme edatları arasındaki farklar, meşrulaştırıcı söylemler, bölgesel şiveler, stil kılavuzları ve parolalar sayesinde aydınlatıldığını analiz ediyor.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date CAROLINE KURBAN , January 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. CAROLINE KURBAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Adli Dilbilime Giriş
2) Emojiler (Emojiler mahkeme davalarında katlanarak ortaya çıkıyor ve mahkemeler buna hazırlıklı değil)
3) Kısa Mesaj Kısaltmaları (Jenny Nicholls Cinayeti)
4) Noktalama işaretleri (13 milyon dolarlık virgül vakası)
5) Noktalama İşaretleri (The Gary Weddel Case)
6) Zamirler (Hristiyan Doktor Transseksüel Zamirlerini Kullanmayı Reddettiği İçin Kovuldu)
7) El Yazısı Analizi (Kurt Cobain'in Ölümü)
8) Konuşma Metinleri (Exxon Valdez Felaketi)
9) İngiliz ve Amerikan İngilizcesi arasındaki farklılıklar ('You've caused an international incident': İşteki hatam nasıl geri dönüp beni rahatsız etti)
10) international incident': İşteki hatam nasıl geri dönüp beni rahatsız etti) Anlambilime Karşı Edimbilim, Belirli ve Belirsiz Artikeller, Anlatı Gerekçeleri (Derek Bentley'in Asılması)
11) Bölgesel Lehçeler, Stil Kılavuzları (The Unabomber)
12) Şifreler (The Unabomber)
13) Kapanış Konuşmaları
14) Kapanış konuşmaları
15) Proje veya Ürün Odaklı Değerlendirme Haftası
16) Proje veya Ürün Odaklı Değerlendirme Haftası
Required/Recommended ReadingsList of readings and indication whether they are required or recommended. Materials are drawn from newspaper articles, documentaries and films. All will be provided to students.
Teaching MethodsFlipped Learning. Students will work independently and in groups. This course is case-based.
Homework and Projects10 pre-class quizzes - individual (worth 20%) 10 in-class analyses of cases - group (worth 40%) 1 closing speech for a case (individual) (worth 40%)
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 1 % 40
Sunum 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 56
Ara Sınavlar 4 8 1 36
Total Workload 92
Total Workload/25 3.7
ECTS 4