LAW 233 Migrations and Refugee LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 233
Course Title in English Migrations and Refugee Law
Course Title in Turkish Göç ve Mülteciler Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 100 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students and Erasmus
Overall Educational Objective Students will acquire a basic knowledge on concept and types of migrations. The course will enable them to develop their own perspective on the same issue, while also understanding contemporary trends concerning the refugees and asylum seekers protection on global and regional level.
Course Description This course aims to provide students with basic knowledge for critical thinking on migrations and refugee law and policies. Starting with introductory classes on the conceptual development of migrations, its types, and history, it then zooms in the concept of the international protection and examines the international and regional legal documents concerning migrants and refugee protection, providing students with their legal interpretation and analysis. Subsequently, it offers a critical analysis of the protection approaches in Europe and globally, discussing reception, integration, and repatriation policies of receiving countries. Special attention is given to the ongoing legal reforms in this area in the EU, the case law of the European Court of Human Rights related to immigration and the problem of migration by the sea. The problems migrants and refugees face in the destination countries are analyzed, and finally, future prospects of migration trends are discussed.
Course Description in Turkish Dersin amacı öğrencilere göç ve mülteci hukuku ve politikalarına yönelik eleştirel düşünmeye sağlanacak temel bilgileri vermektir. Göçün kavramsal gelişmesi, türleri ve tarihi anlatılan girişle başlayıp daha sonra uluslararası koruma kavramına odaklanıp mevcut göç ve mültecilerin korunmayı düzenleyen uluslararası ve bölgesel belgeleri gözden geçirir öğrencilere bu belgelerin hukuki analizi ve açıklamayı sağlar. Bundan sonra küresel ve Avrupa’daki mülteciler koruma yaklaşımların eleştirel analizi yapıp göç alan ülkelerin kabul, entegrasyon ve ülkesine iade etme politikaları tartışılır. Avrupa Birliğinde devam eden yasal düzenlemelere, göç ile ilgili Avrupa İnsan Hakları Mahkeme içtihat hukukuna ve deniz yoluyla göçüne özel dikkat verilir. Sonra da mültecilerin hedef ülkelerde karşılaştığı sorunları ve sonunda geleceğe yönelik göç yönelimler müzakere eder.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Hukuk çalışmalarında uluslararası göç hukuku/mülteci hukukun yeri ve önemi anlaması
2) Göç kavramı ve türleri ve çeşitli göçmenler gruplarının farklarını anlamak
3) Bu alandaki uluslararası hukuk kaynakları ve bölgesel insan hakları belgeler ve ilgili mevzuat hakkında algı oluşturması
4) Göç ile ilgili sorunlara ve mevcut politikalarına farklı yaklaşımların değerlendirilmesi
5) Mevcut göç trendlerin anlayışı ve onlara verilen müdahaleleri eleştirmesi
6) Bu alandaki potansiyel gelecek gelişmeleri tartışması
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. H Exam
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. H Exam
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. S Exam
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H Exam
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. S Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S Exam
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date SENADA ZATAGIC , January 2023
Course Coordinator SENADA ZATAGIC
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Öğr. Gör. SENADA ZATAGIC

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş - ders içeriği tanıtma Göç kavramı ve göç türleri
2) Mülteciler ve sığınmacılar - aradaki farklar nedir?
3) Tarih boyunca göçler ve göç ve mülteci hukukun gelişmesi
4) Göçmenler ve mültecilerin uluslararası koruma
5) 1951 Mülteci Sözleşmesi
6) Avrupa'da göçmenler ve mültecilerin koruma sistemi - AB Göç ve İltıca Paktı
7)
8) Deniz yoluyla göç eden mültecilerin koruması
9) Göç politikaları - kabul ve entegrasyon politikaları
10) Göç politikaları - Geri dönme politikaları
11) Göçmenler ve mülteciler hakları - insan hakları mı? Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi göç ile ilgili içtihat hukuku
12) Göçmenler ve mültecilerin kabul ülkelerde karşılaştığı sorunlar
13) Göç krizi - bir sonu var mı? Göç trendlerin gelecek olasılığı
14) Final sınavı
15) Final sınavı
Required/Recommended ReadingsAll course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy and books etc. For the research on the internet and preparing the assignments the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. Recommended books: Brian Opeskin, Richard Perruchoud, Jillyanne Redpath-Cross, Foundations of International Migration Law, Cambridge, Cambridge University Press, 2012 Khalid Koser, International Migration – A Very Short Introduction, Oxford, Oxford University Press, 2007 Hsiao-Hung Pai, Ciao Ousmane – The Hidden Exploitation of Italy’s Migrant Workers, London, Hurst and Company, 2021
Teaching MethodsFlipped classroom Lecture Presentations Assignments
Homework and ProjectsThe students will prepare the homeworks on assigned topics.
Laboratory Work
Computer UseFor the research on the internet and preparing the assignments the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson.
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration zatagics@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Sunum / Seminer 1 6 6
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 16 16
Total Workload 100
Total Workload/25 4.0
ECTS 4