Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | |||||
Ders Kodu | LAW 233 | |||||
Ders Adı İngilizce | Migrations and Refugee Law | |||||
Ders Adı Türkçe | Göç ve Mülteciler Hukuku | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar,Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 100 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans ve Erasmus Öğrenciler | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler göç kavramı ve türleri hakkında temel bilgiler sahip olacaklar. Bu dersi öğrencilere göç ile ilgili konuları hakkında kendi bakış açısı oluşturmaya ve mülteciler ve sığınmacıların koruması ile ilgili küresel ve bölgesel güncel trendleri anlamayı sağlayacaktır. | |||||
Ders Açıklaması | Dersin amacı öğrencilere göç ve mülteci hukuku ve politikalarına yönelik eleştirel düşünmeye sağlanacak temel bilgileri vermektir. Göçün kavramsal gelişmesi, türleri ve tarihi anlatılan girişle başlayıp daha sonra uluslararası koruma kavramına odaklanıp mevcut göç ve mültecilerin korunmayı düzenleyen uluslararası ve bölgesel belgeleri gözden geçirir öğrencilere bu belgelerin hukuki analizi ve açıklamayı sağlar. Bundan sonra küresel ve Avrupa’daki mülteciler koruma yaklaşımların eleştirel analizi yapıp göç alan ülkelerin kabul, entegrasyon ve ülkesine iade etme politikaları tartışılır. Avrupa Birliğinde devam eden yasal düzenlemelere, göç ile ilgili Avrupa İnsan Hakları Mahkeme içtihat hukukuna ve deniz yoluyla göçüne özel dikkat verilir. Sonra da mültecilerin hedef ülkelerde karşılaştığı sorunları ve sonunda geleceğe yönelik göç yönelimler müzakere eder. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Hukuk çalışmalarında uluslararası göç hukuku/mülteci hukukun yeri ve önemi anlaması 2) Göç kavramı ve türleri ve çeşitli göçmenler gruplarının farklarını anlamak 3) Bu alandaki uluslararası hukuk kaynakları ve bölgesel insan hakları belgeler ve ilgili mevzuat hakkında algı oluşturması 4) Göç ile ilgili sorunlara ve mevcut politikalarına farklı yaklaşımların değerlendirilmesi 5) Mevcut göç trendlerin anlayışı ve onlara verilen müdahaleleri eleştirmesi 6) Bu alandaki potansiyel gelecek gelişmeleri tartışması |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Sınav |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Sınav |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Sınav |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Sınav |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Sınav |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Sınav |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | SENADA ZATAGIC , January 2023 |
Ders Koordinatörü | SENADA ZATAGIC |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SENADA ZATAGIC |
Hafta | Konu |
1) | Giriş - ders içeriği tanıtma Göç kavramı ve göç türleri |
2) | Mülteciler ve sığınmacılar - aradaki farklar nedir? |
3) | Tarih boyunca göçler ve göç ve mülteci hukukun gelişmesi |
4) | Göçmenler ve mültecilerin uluslararası koruma |
5) | 1951 Mülteci Sözleşmesi |
6) | Avrupa'da göçmenler ve mültecilerin koruma sistemi - AB Göç ve İltıca Paktı |
7) | |
8) | Deniz yoluyla göç eden mültecilerin koruması |
9) | Göç politikaları - kabul ve entegrasyon politikaları |
10) | Göç politikaları - Geri dönme politikaları |
11) | Göçmenler ve mülteciler hakları - insan hakları mı? Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi göç ile ilgili içtihat hukuku |
12) | Göçmenler ve mültecilerin kabul ülkelerde karşılaştığı sorunlar |
13) | Göç krizi - bir sonu var mı? Göç trendlerin gelecek olasılığı |
14) | Final sınavı |
15) | Final sınavı |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Tüm ders materyalleri eğitmen tarafından karşılanır. Öğrencilerin kitap almasına gerek yoktur. Araştırma yapabilmesi için öğrencinin bir bilgisayar veya tablete erişimi olmalıdır. Önerilen kitaplar: Brian Opeskin, Richard Perruchoud, Jillyanne Redpath-Cross, Foundations of International Migration Law, Cambridge, Cambridge University Press, 2012 Khalid Koser, International Migration – A Very Short Introduction, Oxford, Oxford University Press, 2007 Hsiao-Hung Pai, Ciao Ousmane – The Hidden Exploitation of Italy’s Migrant Workers, London, Hurst and Company, 2021 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped classroom Dersler Sunumlar Ödevler | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Final sınav yerinde öğrenciler verilen konularda ödevler hazırlayacaktır. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | İnternet araştırması ve ödevlerin hazırlaması için öğrencilerin her ders için bilgisayar veya tablet gerekli olur. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
zatagics@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 | ||||
Final | 1 | 16 | 16 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.0 | ||||||
AKTS | 4 |