PCG 331 Selected Topics in Counseling: Grief, Loss and BereavementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 331
Ders Adı İngilizce Selected Topics in Counseling: Grief, Loss and Bereavement
Ders Adı Türkçe Danışmanlıkta Seçme Konular: Yas, Kayıp ve Matem
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 128 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu derste danışmanlar olarak günlük yaşamda ortaya çıkan sorunları ele alacağız. Kayıp ve keder hem evrensel hem de yaygındır, ancak günlük yaşamda ve profesyonel ortamlarda onlarla karşı karşıya kaldığımızda, çoğumuz kendimizi rahatsız hisseder ve nasıl cevap vereceğimizi bilemeyiz. Bu giriş seviyesi dersi sizi yas danışmanları yapmayacak olsa da hassas ve daha bilgili profesyoneller olmanıza yardımcı olacaktır. Amaç, size “bilgi”, “dil”, temel “beceriler” ve “cesaret” ile yas durumlarında danışanlarınızla “birlikte oturabilmeyi” sağlamaktır. Bu derste, yas teorileri ve zaman içindeki gelişimleri ve bunun danışman olarak çalışmalarımızı nasıl etkilediği hakkında bilgi edineceksiniz. Normal koşullarda yasın, kayba karşı uyumlu bir cevap olduğunu ve gerçekte gelişmeye yol açabileceğini keşfedeceğiz. Aynı zamanda, bu süreci karmaşıklaştırabilecek faktörleri fark edip tartışacağız. Toplumumuzda nasıl yas tuttuğumuza bakacağız. Ayrıca, gelişim boyunca gerçekleşen kayıp türlerini keşfedeceğiz ve farklı yaş gruplarının farklı yas deneyimlerine sahip olduğunu göreceğiz. En önemlisi, dersler süresince kendi deneyimlerimiz ve sınıf materyalleri aracılığıyla kişisel farkındalığımızı geliştireceğiz.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yas literatüründeki temel kavramları açıklama
2) Konuyla ilgili derinlemesine tartışmalar yürütmek
3) Yas süreci ilerledikçe ne bekleneceğini anlama; danışanları desteklemek ama aynı zamanda yanlış gittiğinde uygun tedaviyi yönlendirmek amacıyla tespit etme
4) Konuyla ilgili uygun sorular sorun ve danışan yaşlarına uygun açıklamalar yapma
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. N
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. N
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. N
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. N
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. N
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. N
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih , December 2019
Ders Koordinatörü MUSTAFA ÖZCAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) AŞKIN ÖYKÜ USTA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarWinokuer, H. R., & Harris, D. (2016). Principles and Practice of Grief Counseling, Second Edition (Vol. Second edition). New York: Springer Publishing Company. Walter, C. A., & McCoyd, J. L. M. (2016). Grief and Loss Across the Lifespan, Second Edition : A Biopsychosocial Perspective (Vol. Second edition). New York, NY: Springer Publishing Company. Lynne Anne Spelder & Albert Lee Strickland (2005). The Last Dance: Encountering Death and Dying (Seventh edition). New York, NY: McGraw-Hill Publishing. Sigmund Freud, “Mourning and Melancholia,” Collected Papers, vol. 4 (New York: Basic Books, 1959), pp. 152-170. Originally published in 1917.
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 30
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi eda.karamanci@gmail.com

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 3 10 30
Ara Sınavlar 0 8 2 0
Final 0 16 2 0
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5