Öğrenme Bilimleri (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | LSC 516 | ||||
Ders Adı İngilizce | Mindfulness: Theories and Practices in School Settings | ||||
Ders Adı Türkçe | Bilinçli Farkındalık: Teoriler ve Okul Ortamı Uygulamaları | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bilinçli farkındalık kavramının anlaşılması bilimsel temelleri, uygulamalar ve okul ortamında uygulamaların kavranması. | ||||
Ders Açıklaması | Bilinçli farkındalık bir dikkat yönlendirme yaklaşımıdır. Temeli doğu geleneklerine dayanır. Son 20 yıldır uygulamaları klinik ve klinik olmayan bir çok ortamda yapılmaktadır ve bilimsel olarak anlamlı sonuçlar vermektedir. Özellikle okul ortamlarında dünyada bir çok milli eğitim bakanlığı tarafından öğrencilere ve öğretmenlere özgün programlar mevcuttur. Okullarda öğrenci ve öğretmenlere yönelik bir çok problemli alana müdahalede kullanılmaktadır. Dikkat, farkındalık (bedensel, zihinsel ve duygusal) özellikle duyguların regülasyonunda kişiler arası ilişkilerde istenen yönde değişiklikler ve düzenlemeler yapması umut vaat edicidir bu nedenle yüksek lisans programında alınacak olan bu dersin içeriğinde bu becerileri öğretmenlerin kazanacağı ve sınıflarına aktarabilecekleri teori ve uygulama olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bilinçli farkındalığı bir kavram olarak tanımlar. 2) Bilinçli farkındalık alanında fiziksel ve zihinsel sağlık için faydalı etkiler gösteren teori ve araştırmaları tanır ve anlam çıkarır. 3) Düşünce, duygu ve duyumlarla çalışmak için stratejileri ayırt eder, şimdiki anın deneyiminde zihin-beden farkındalığını arttırma kapasitelerini geliştirir. 4) Uygulama yapmanın disiplinini anlar, kendi Bilinçli farkındalık uygulamalarını geliştirir ve günlük hayatına uyarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. | ||||
2) Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. | ||||
3) Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. | ||||
4) K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. | ||||
5) Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. | ||||
6) Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. | ||||
7) Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. | ||||
8) Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. | ||||
9) Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. | N | Ödev |
2) | Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. | N | Ödev |
3) | Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. | N | Ödev |
4) | K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. | N | Ödev |
5) | Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. | N | Ödev |
6) | Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. | N | Ödev |
7) | Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. | N | Ödev |
8) | Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. | N | Ödev |
9) | Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. | N | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | ZÜMRA ATALAY , March 2024 |
Ders Koordinatörü | |
Dönem | |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ZÜMRA ATALAY |
Hafta | Konu |
1) | Bilinçli Farkındalığa Giriş |
2) | Bilinçli Farkındalık – Bilimsel Araştırmalar |
3) | Zihin-Beden Farkındalığı |
4) | Bilinçli Farkındalık Meditasyonları |
5) | Düşüncelerin farkındalığı |
6) | Duyguların farkındalığı |
7) | Duyguları Fark etmek ve bilgece Eyleme geçmek |
8) | Zorlayıcı Duygular ile çalışmak ve şefkat |
9) | Günlük Hayatta Bilinçli Farkındalık ve Uygulamaları |
10) | Okullarda Bilinçli Farkındalık |
11) | Okullarda Bilinçli Farkındalık |
12) | Okullarda Bilinçli Farkındalık |
13) | Okullarda Bilinçli Farkındalık Uygulamaları |
14) | Tüm kursu gözden geçirme |
15) | Proje, Ödev Teslim Dönemi |
16) | Proje, Ödev Teslim Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okumalar Atalay, Z. (2019). Mindfulness (Bilinçli Farkındalık): Farkındalıkla anda kalma sanatı. İstanbul: İnkılap Yayınevi. Atalay, Z. (2020). Mindfulness: Çocuklar için Bilinçli Farkındalık. İstanbul: Masalperest Yayınevi. Atalay, Z. (2023). Mindfulness Temelli Bilişsel Terapi. H. Türkçapar (Ed.), Z. Karataş (Ed), Bilişsel Davranışçı Psikoterapide Yeni Gelişmeler (1. Baskı) içinde (s. 113–142). Nobel Yayıncılık. Segal, Z. V., Williams, M., & Teasdale, J. (2018). Mindfulness-based cognitive therapy for depression. Guilford Publications. Williams, M., & Penman, D. (2020). Mindfulness - Zıvanadan Çıkmış Bir Dünyada Huzur Bulmak İçin 8 Haftalık Bir Rehber. İstanbul: Diyojen Yayıncılık. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped Classroom, grup ve ikili çalışmalar , makaleler, pratik yapma | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Derse Katılım - %15 Haftalık Rapor (mindfulness ev uygulaması formu)- %20 Makale İncelemesi- %25 Bitirme Projesi- %40 Toplam- %100 | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | . | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | . | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
atalayz@mef.edu.tr . |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 28 | 4 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |