LSC 516 Mindfulness: Theories and Practices in School SettingsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (YL) (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (YL) (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 516
Ders Adı İngilizce Mindfulness: Theories and Practices in School Settings
Ders Adı Türkçe Bilinçli Farkındalık: Teoriler ve Okul Ortamı Uygulamaları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bilinçli farkındalık kavramının anlaşılması bilimsel temelleri, uygulamalar ve okul ortamında uygulamaların kavranması.
Ders Açıklaması Bilinçli farkındalık bir dikkat yönlendirme yaklaşımıdır. Temeli doğu geleneklerine dayanır. Son 20 yıldır uygulamaları klinik ve klinik olmayan bir çok ortamda yapılmaktadır ve bilimsel olarak anlamlı sonuçlar vermektedir. Özellikle okul ortamlarında dünyada bir çok milli eğitim bakanlığı tarafından öğrencilere ve öğretmenlere özgün programlar mevcuttur. Okullarda öğrenci ve öğretmenlere yönelik bir çok problemli alana müdahalede kullanılmaktadır. Dikkat, farkındalık (bedensel, zihinsel ve duygusal) özellikle duyguların regülasyonunda kişiler arası ilişkilerde istenen yönde değişiklikler ve düzenlemeler yapması umut vaat edicidir bu nedenle yüksek lisans programında alınacak olan bu dersin içeriğinde bu becerileri öğretmenlerin kazanacağı ve sınıflarına aktarabilecekleri teori ve uygulama olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bilinçli farkındalığı bir kavram olarak tanımlar.
2) Bilinçli farkındalık alanında fiziksel ve zihinsel sağlık için faydalı etkiler gösteren teori ve araştırmaları tanır ve anlam çıkarır.
3) Düşünce, duygu ve duyumlarla çalışmak için stratejileri ayırt eder, şimdiki anın deneyiminde zihin-beden farkındalığını arttırma kapasitelerini geliştirir.
4) Uygulama yapmanın disiplinini anlar, kendi Bilinçli farkındalık uygulamalarını geliştirir ve günlük hayatına uyarlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği.
2) Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi.
3) Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi.
4) K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği.
5) Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği.
6) Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak.
7) Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği.
8) Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği.
9) Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. N Ödev
2) Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. N Ödev
3) Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. N Ödev
4) K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. N Ödev
5) Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. N Ödev
6) Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. N Ödev
7) Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. N Ödev
8) Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. N Ödev
9) Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. N Proje
Hazırlayan ve Tarih ZÜMRA ATALAY , March 2024
Ders Koordinatörü
Dönem
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ZÜMRA ATALAY

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Bilinçli Farkındalığa Giriş
2) Bilinçli Farkındalık – Bilimsel Araştırmalar
3) Zihin-Beden Farkındalığı
4) Bilinçli Farkındalık Meditasyonları
5) Düşüncelerin farkındalığı
6) Duyguların farkındalığı
7) Duyguları Fark etmek ve bilgece Eyleme geçmek
8) Zorlayıcı Duygular ile çalışmak ve şefkat
9) Günlük Hayatta Bilinçli Farkındalık ve Uygulamaları
10) Okullarda Bilinçli Farkındalık
11) Okullarda Bilinçli Farkındalık
12) Okullarda Bilinçli Farkındalık
13) Okullarda Bilinçli Farkındalık Uygulamaları
14) Tüm kursu gözden geçirme
15) Proje, Ödev Teslim Dönemi
16) Proje, Ödev Teslim Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen Okumalar Atalay, Z. (2019). Mindfulness (Bilinçli Farkındalık): Farkındalıkla anda kalma sanatı. İstanbul: İnkılap Yayınevi. Atalay, Z. (2020). Mindfulness: Çocuklar için Bilinçli Farkındalık. İstanbul: Masalperest Yayınevi. Atalay, Z. (2023). Mindfulness Temelli Bilişsel Terapi. H. Türkçapar (Ed.), Z. Karataş (Ed), Bilişsel Davranışçı Psikoterapide Yeni Gelişmeler (1. Baskı) içinde (s. 113–142). Nobel Yayıncılık. Segal, Z. V., Williams, M., & Teasdale, J. (2018). Mindfulness-based cognitive therapy for depression. Guilford Publications. Williams, M., & Penman, D. (2020). Mindfulness - Zıvanadan Çıkmış Bir Dünyada Huzur Bulmak İçin 8 Haftalık Bir Rehber. İstanbul: Diyojen Yayıncılık.
Öğretme TeknikleriFlipped Classroom, grup ve ikili çalışmalar , makaleler, pratik yapma
Ödev ve ProjelerDerse Katılım - %15 Haftalık Rapor (mindfulness ev uygulaması formu)- %20 Makale İncelemesi- %25 Bitirme Projesi- %40 Toplam- %100
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı.
Diğer Aktiviteler.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi atalayz@mef.edu.tr
.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 28 4 32
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5