ENGR 452 Engineering Project ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ENGR 452
Ders Adı İngilizce Engineering Project Management
Ders Adı Türkçe Mühendislik Proje Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 144 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul CE 300 - Civil Engineering Practice I | COMP 200 - Computer Engineering Practice I | EE 200 - EE Engineering Practice I | IE 200 - IE Summer Practice I | ME 200 - Mechanical Engineering Practice I | ME 299 - Mechanical Engineering Practice I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Lisans veya yüksek lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mühendislik proje yönetiminin temel yapısını öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, vaka çalışmaları ve senaryo tabanlı öğrenmeyi kullanarak BT uzmanının gözünden proje yönetimi çerçevesini inceler. Konular, PMI tanımlı proje yönetimi bilgi alanlarını, proje yaşam döngülerini ve çeşitli organizasyonel tasarımlar içinde uygulamayı içerir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak mühendislik proje yönetimi problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer;
2) Proje sunumları aracılığıyla çeşitli kitlelere etkili bir şekilde iletişim kurar;
3) Proje yönetimi ve ilgili konularıyla doğrudan ilgili mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanır ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurur;
4) Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedeflere ulaştığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışır;
5) Proje yönetimi yaşam döngüsüyle ilgili vakalar için verileri analiz etmek, yorumlamak ve mühendislik yargısını kullanarak sonuçlar çıkarmak amacıyla uygun örnekler geliştirir ve uygular;
6) Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak proje yönetiminde çağdaş konuları ve yöntemleri edinir ve uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Sınav,Ödev,Proje
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Ödev,Laboratuvar,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Proje
Hazırlayan ve Tarih ADEM KARAHOCA , March 2021
Ders Koordinatörü ADEM KARAHOCA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. DİLEK KARAHOCA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Proje Yönetimine Giriş
2) Kurumsal Bağlam: Strateji, Yapı ve Kültür
3) Proje Seçimi ve Portföy Yönetimi
4) Liderlik ve Proje Yöneticisi
5) Kapsam Yönetimi
6) Proje Takımı Oluşturma, Çatışma ve Müzakere
7) Risk Yönetimi
8) Maliyet Tahmini ve Bütçeleme
9) Proje Zamanlaması: Ağlar, Süre Tahmini ve Kritik Yol
10) Proje Zamanlaması: Gecikmeler, Kısaltma ve Aktivite Ağları
11) Planlama ve Zamanlamada İleri Konular: Çevik ve Kritik Zincir
12) Kaynak Yönetimi
13) Proje Değerlendirme ve Kontrol
14) Proje Kapanışı ve Sonlandırma
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Project Management: Achieving Competitive Advantage, 5th Edition, ISBN 978-0-134-73033-2 by Jeffrey K. Pinto, published by Pearson Education © 2019 2. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–Sixth Edition by Project Management Institute series PMBOK® Guide
Öğretme TeknikleriTersyüz derslik, proje tabanlı öğrenme
Ödev ve ProjelerÖdev, Dönem Projesi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 12 % 25
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 2 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karahocaa@mef.edu.tr

Eğitmenin ofisi ve telefon numarası, ofis saatleri, e-posta adresi: Prof. Dr. Adem Karahoca, 556, karahocaa@mef.edu.tr Devam Kuralları: Quiz kaçırma: Mazeret belgelerinin sunulması şartıyla, öğrencinin kaçırdığı her quiz için diğer quizlerin not ortalamasına eşit bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin sunulması şartıyla telafi sınavı yapılacaktır. Final kaçırma: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 6 5 3 2 60
Ara Sınavlar 2 4 2 1 14
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6