İşletme (İngilizce) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | MBA 690 | ||||
Ders Adı İngilizce | Thesis Proposal | ||||
Ders Adı Türkçe | Tez Önerisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 384 saat | ||||
Ders Kredileri | 15 AKTS | ||||
Değerlendirme | Geçti / Kaldı | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yoktur | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece YL öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bir tez veya araştırma önerisi formüle edebilme | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, öğrencilere tez yazımının kavramsal çerçevesini sunmak ve araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Tez/proje önerisi oluşturabilme 2) Araştırma makalelerini eleştirel olarak analiz edebilmek 3) Araştırma planı tasarlayabilmek 4) Farklı araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) | ||||
2) | ||||
3) | ||||
4) | ||||
5) | ||||
6) | ||||
7) | ||||
8) | ||||
9) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | H | Derse Katılım | |
2) | S | Derse Katılım | |
3) | H | Derse Katılım | |
4) | S | Derse Katılım | |
5) | S | Derse Katılım | |
6) | S | Derse Katılım | |
7) | H | Derse Katılım | |
8) | H | Proje | |
9) | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | HIZIR KONUK , |
Ders Koordinatörü | BÜŞRA AYAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Bilimsel İfadeler |
3) | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Süreçleri |
4) | Eleştirel Literatür İncelemesi |
5) | Araştırma Konularının Oluşturulması ve Sınıflandırılması |
6) | Araştırma konusu ve literatür taraması sunumu |
7) | Model Kurulum Örnekleri |
8) | Niteliksel ve Niceliksel Araştırma Yöntemi |
9) | Teorik çerçeve ve araştırma modeli sunumu – 2 |
10) | SPSS ile Analiz |
11) | AMOS ile Analiz |
12) | Veri Analizi Sunumu - 3 |
13) | Önerilerin Tartışılması |
14) | Tez/Proje Konularının Tartışılması |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Research Methods for Business Students, Pearson Recommended: Sait Gürbüz, Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi Beril Durmuş , Murat Çinko , E. Serra Yurtkoru, Sosyal Bilimlerde SPSS'le Veri Analizi, BETA Yayınevi | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped Classroom | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
hizir.konuk@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 5 | 5 | 8 | 252 | ||
Ödevler | 3 | 40 | 2 | 2 | 132 | ||
Toplam İş Yükü | 384 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 15.4 | ||||||
AKTS | 15 |