MBA 690 Thesis ProposalMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MBA 690
Ders Adı İngilizce Thesis Proposal
Ders Adı Türkçe Tez Önerisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 384 saat
Ders Kredileri 15 AKTS
Değerlendirme Geçti / Kaldı
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yoktur
Kayıt Kısıtlamaları sadece YL öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bir tez veya araştırma önerisi formüle edebilme
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, öğrencilere tez yazımının kavramsal çerçevesini sunmak ve araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Tez/proje önerisi oluşturabilme
2) Araştırma makalelerini eleştirel olarak analiz edebilmek
3) Araştırma planı tasarlayabilmek
4) Farklı araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) H Derse Katılım
2) S Derse Katılım
3) H Derse Katılım
4) S Derse Katılım
5) S Derse Katılım
6) S Derse Katılım
7) H Derse Katılım
8) H Proje
9) S Proje
Hazırlayan ve Tarih HIZIR KONUK ,
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Bilimsel İfadeler
3) Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Süreçleri
4) Eleştirel Literatür İncelemesi
5) Araştırma Konularının Oluşturulması ve Sınıflandırılması
6) Araştırma konusu ve literatür taraması sunumu
7) Model Kurulum Örnekleri
8) Niteliksel ve Niceliksel Araştırma Yöntemi
9) Teorik çerçeve ve araştırma modeli sunumu – 2
10) SPSS ile Analiz
11) AMOS ile Analiz
12) Veri Analizi Sunumu - 3
13) Önerilerin Tartışılması
14) Tez/Proje Konularının Tartışılması
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Research Methods for Business Students, Pearson Recommended: Sait Gürbüz, Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi Beril Durmuş , Murat Çinko , E. Serra Yurtkoru, Sosyal Bilimlerde SPSS'le Veri Analizi, BETA Yayınevi
Öğretme TeknikleriFlipped Classroom
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 10
Ödev 2 % 40
Projeler 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi hizir.konuk@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 5 5 8 252
Ödevler 3 40 2 2 132
Toplam İş Yükü 384
Toplam İş Yükü/25 15.4
AKTS 15