PSYC 367 Interpersonal CommunicationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 367
Course Title in English Interpersonal Communication
Course Title in Turkish Kişiler Arası İletişim
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Summer School
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 140 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with personal and interpersonal communication; to be able to communicate with one’s collocutor peacefully in constructive way and to improve consulting skills for lifetime psychology journey.
Course Description This course is a broad introduction to the field of communication psychology. Students are expected to explore the key figures, diverse theoretical perspectives, and research findings that have shaped some of the major areas of communication psychology.
Course Description in Turkish Bu ders kişiler arası iletişimi değerlendirebilme yetileri kazanılacaktır. Bu ders sayesinde öğrenciler iletişim psikolojisi ile ilgili geniş bilgiye sahip olacaklardır. Öğrenciler iletişim psikolojisinin temel alanları şekillendiren figürleri, çeşitli teorik bakış açılarını ve araştırma bulgularını inceler.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Kendini değerlendirmek;
2) Başkalarının davranışlarını gözlemlemek ve değerlendirmek;
3) İletişimdeki insanların rollerini değerlendirmek;
4) İletişim engellerini aşmak;
5) Örgütsel iletişimi anlamak;
6) Stres faktörlerini tanımak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam,Project
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Exam,Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,Project
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Exam,Project
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. H Project
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Exam,Project
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. S Exam,Project
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,Project
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Exam,Project
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. H Exam,Project
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S Exam,Project
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Exam,Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,Project
Prepared by and Date BEGUM KARATAYLIOGLU , March 2022
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Summer School
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) İletişime Giriş
2) Başlamadan Önce Kendini Tanıma
3) Bireysellik ve Çatışmalar
4) Kişilerarası İletişim
5) Kişilerarası İletişim
6) Kişilerarası İletişimdeki Roller
7) Grup Çalışması
8) Grup Çalışması
9) Etkili İletişim Yöntemleri
10) Örgütsel İletişim
11) İletişimde İyilik Hali
12) Kitle İletişimi
13) İletişimde Stresle Başa Çıkma
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsList of readings and indication whether they are required or recommended.
Teaching MethodsInstructional strategy and expectations for both students and instructional staff that follow from this. Student work modes (independently and/or in teams). Any work with the outside community – geographic or industry sector.
Homework and ProjectsMidterm Final Exam Assignment Participation
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 16 2 18
Total Workload 140
Total Workload/25 5.6
ECTS 6