Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 333 | ||||
Course Title in English | Introduction to Psychological Concepts for Lawyers | ||||
Course Title in Turkish | Avukatlar için Psikolojik Kavramlara Giriş | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Students will acquire a basic knowledge on evolution of psychology as a science and its main concepts with particular focus to their relevance to and applications in law. They will acquire the basic knowledge of several defense mechanisms, main concepts of personality, stress, and mental disorders. | ||||
Course Description | The course aims to provide the students with a basic knowledge regarding the evolution of psychology, and its basic approaches and concepts in particular with regard to their relevance to law . This course will firstly present what psychology is as a science and how we can utilize it in our practice and understanding of law. The course will subsequently examine the personality component of who we interact with and will lead us to question how we should interact with other people with regard to their differences . The course will finally lead towards fostering self-awareness . The course will enable students to acknowledge the importance of psychological awareness and analysis in our legal processes. | ||||
Course Description in Turkish | Dersin Genel Amacı, öğrencilerin psikoloji biliminin gelişimi , temel kavramları ve bu kavramların hukukla ilgili bağlantılarını temel seviyede irdelemeleridir. Derste öncelikle defans mekanizmaları, kişilik kuramları, sonra da patolojik kişilik yapılanmaları incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kişiliğin temel dinamiklerini anlamak 2) Kendi savunma mekanizmalarının yanı sıra başkalarının savunma mekanizmalarını da yakından tanımak 3) Hukuki argümanların psikolojik etkisini değerlendirmek 4) Hukuki ve psikolojik algı arasındaki bağlantıları ve farklılıkları keşfetmek 5) Psikolojik kavramları etkili bir şekilde kullanmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | S | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | H | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Exam |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Psikolojinin Evrimi |
2) | Psikolojide Farklı Yaklaşımlar |
3) | Hümanistik Yaklaşımlar |
4) | Psikodinamik Yaklaşımlar |
5) | Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım |
6) | Psikolojinin hukukla ilişkisi nedir? |
7) | Savunma Mekanizmaları |
8) | Duygulara dayalı müzakere |
9) | Duygu temelli sunum |
10) | Kişilik |
11) | Kişilik |
12) | Ruhsal Bozukluklar |
13) | Anksiyete, Depresyon |
14) | Stres ve Rasyonellik |
15) | Avukatlar için stres yönetimi |
16) | Öz farkındalık |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lectures, Videos | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
haznerdaroglus@mef.edu.tr Attendance rules: Attendance list only for exams Missing exam: Make-up exam when medical report was submitted Plagiarism: Failing exam with 0 points + notification of the dean and rector |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |