Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | POLS 404 | |||||
Ders Adı İngilizce | Research Seminar | |||||
Ders Adı Türkçe | Araştırma Semineri | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | SBUİ'de araştırmanın nasıl yürütüleceğine aşina olmak. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilere siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler araştırmalarını değerlendirme ve yürütme konusunda ileri düzeyde beceriler kazandırmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencilere siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler araştırmalarını yürütme ve değerlendirme konusunda ileri düzeyde bilgi ve beceriler sağlamak için tasarlanmıştır. Dersin ilk yarısı, uygun bir araştırma tasarımının ve siyaset bilimi/uluslararası ilişkilerde iyi bir araştırma makalesinin özelliklerine odaklanır. Öğrencilerin alandaki makaleleri inceleme becerilerinin (akran değerlendirme becerileri) geliştirilmesine de önemli ölçüde dikkat edilir. Dersin ikinci yarısı, süreç izlemeyi önemli bir nitel araştırma yöntemi olarak nasıl yürüteceğine odaklanır ve özellikle öğrencilerin süreç izleme araştırmalarının örneklerini değerlendirme (inceleme) becerilerini geliştirmeye odaklanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İyi bir araştırma ödevinin bileşenlerini teşhis etmek. 2) Araştırma dizaynı yapmayı öğrenmek. 3) Sözlü sunum becerilerini geliştirmek ve uygulamak. 4) Örnek öğrenci ödevlerini değerlendirerek hakemlik becerileri geliştirmek. 5) İz-sürme metodunu öğrenmek. 6) İz-sürme metodunun ne kadar iyi uygulandığı bakımından bilimsel dergi makalelerini değerlendirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | S | Ödev |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Ödev |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | N | |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Ödev |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | H | Ödev |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | S | Ödev |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Ödev |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Derse Katılım |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | S | Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse Giriş |
2) | Baglione, Chapter 1: “So you have to write a research paper” (s.1-7), Chapter 2, textbook: “Getting Started: Finding a Research Question” (s. 15-39). |
3) | Baglione, Chapter 3: “Learning Proper Citation Forms, Finding the Scholarly Debate, and Summarizing and Classifying Arguments: The Annotated Bibliography” (41-71). Baglione, Chapter 4: “Making Sense of the Scholarly Answers to Your Research Question: Writing the Literature Review” (s. 75-91). Baglione, Chapter 5: “Effectively Distilling Your Argument: The Thesis, Model, and Hypothesis” (s. 93-106). |
4) | Baglione, Chapter 6: “Revising and Editing Your Work: The Writing-Thinking Spiral” (s. 109-119). Baglione, Chapter 7: “Making Your Plan and Protecting Yourself from Criticism: The Research Design” (s. 121-151). |
5) | Örnek öğrenci yazılarının tartışılması (Blackboard'da mevcuttur). |
6) | Sınav I |
7) | Beach and Pedersen, Chapter 1 “Process-Tracing in the Social Sciences”, s. 1-8. Beach and Pedersen, Chapter 2 “The Three Different Variants of Process-Tracing and their Uses”, s. 9-21. |
8) | Beach and Pedersen, Chapter 4 “Working with Theories of Causal Mechanisms”, s. 45-63. Beach and Pedersen, Chapter 5 “Causal Inference and Process-Tracing Methods”, s. 68-88. |
9) | John M. Owen'ın makalesinin tartışılması: “How Liberalism Produces Democratic Peace”, International Organization 19 (2) (Fall 1994): 87-125. |
10) | Alexandra Gheciu’nun makalesinin tartışılması (Blackboard’da mevcuttur): “Security Institutions as Agents of Socialization? NATO and the ‘New Europe’”, International Organization 59 (4) (Autumn 2005): 973-1012. |
11) | Frank Schimmelfennig’in makalesinin tartışılması (Blackboard’da mevcuttur): "The Community Trap: Liberal Norms, Rhetorical Action, and the Eastern Enlargement of the European Union”, International Organization 55 (1) (Winter 2001): 47-80. |
12) | Sınav II: Makale İncelemesi |
13) | Makale İncelemesi Öğrenci Sunumları (Sınav II) |
14) | Makale İncelemesi Öğrenci Sunumları (Sınav II) |
15) | Sonuç ve son düşünceler. |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Lisa A. Baglione, Writing a Research Paper in Political Science: A Practical Guide to Inquiry, Structure, and Methods, 3rd ed. (Sage Publishing, CQ Press, 2016). • Derek Beach and Rasmus Brun Pedersen, Process-Tracing Methods: Foundations and Guidelines (Ann Arbor: University of Michigan Press, 2013). • John M. Owen, “How Liberalism Produces Democratic Peace”, International Organization 19 (2) (Fall 1994): 87-125. • Alexandra Gheciu, “Security Institutions as Agents of Socialization? NATO and the ‘New Europe’”, International Organization 59 (4) (Autumn 2005): 973-1012. • Frank Schimmelfennig, “The Community Trap: Liberal Norms, Rhetorical Action, and the Eastern Enlargement of the European Union”, International Organization 55 (1) (Winter 2001): 47-80. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar, grup çalışmaları. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard ödevleri | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 Ofis Saatleri: Haftada 1,5 saat ve randevu ile Devam kuralları: Öğrencilerin yalnızca derse devamlarına göre not verilmez, düzenli olarak katılmaları beklenir ve notlar derse katılıma göre verilir. Uygun sınıf davranışı ve öğrenci davranış kuralları hakkında bir hatırlatma: Öğrencilerden, profesöre ve diğer öğrencilere karşı tam saygı göstermeleri beklenir. Sınıfta sürekli olarak uygunsuz davranan kişilerden sınıftan ayrılmaları istenecektir. Kopya çekme ve intihal hakkında açıklama: Kopya çekme ve intihal ciddi suçlardır ve üniversitenin yönetmeliklerine göre ele alınacaktır. Kopya çekerken ve/veya intihal yaparken yakalanan öğrenciler Dekan'a bildirilecek ve daha fazla disiplin cezasıyla karşı karşıya kalacaklardır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Ödevler | 1 | 20 | 5 | 6 | 31 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 3 | 40 | ||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |