POLS 423 Politics of MigrationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Econ., Admin. and Social Sciences
Course Code POLS 423
Course Title in English Politics of Migration
Course Title in Turkish Uluslararası Göç Siyaseti
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions No restrictions
Overall Educational Objective The course aims to provide students with a dynamic perspective to capture different dimensions and aspects of international migration at different levels (local, national, regional, and global) and interlinkages among these.
Course Description This is an elective course, which focuses on contemporary forms of international migration and the social relations that are built along the process of migration. The course will provide an overview of migration theories and empirical studies and will cover key concepts, issues, and scholarly debates in migration studies. Given the interdisciplinary nature of migration studies, students will be assigned readings from various disciplines (economics, political science, anthropology, geography, sociology, International Relations, and other disciplines), to help them appreciate the different perspectives and methods that each discipline adopts. Concepts and categorizations related to international migration such as immigrants, asylum-seekers, refugees, security, citizenship, development, welfare, gender, international policies, regimes and organizations, globalization, and transnationalism will be discussed from different theoretical and analytical perspectives.
Course Description in Turkish Bu ders uluslararası göçün çağdaş biçimlerine ve göç süreci boyunca oluşan sosyal ilişkilere odaklanan seçmeli bir derstir. Ders, göç teorileri ve ampirik çalışmalara genel bir bakış sunacak ve göç çalışmalarındaki temel kavramları, konuları ve bilimsel tartışmaları kapsayacaktır. Göç çalışmalarının disiplinler arası doğası göz önüne alındığında, öğrencilere her disiplinin benimsediği farklı bakış açılarını ve yöntemleri anlamalarına yardımcı olmak için çeşitli disiplinlerden (ekonomi, siyaset bilimi, antropoloji, coğrafya, sosyoloji, Uluslararası İlişkiler ve diğer disiplinler) okumalar verilecektir. Göçmenler, sığınmacılar, mülteciler, güvenlik, vatandaşlık, kalkınma, refah, toplumsal cinsiyet, uluslararası politikalar, rejimler ve örgütler, küreselleşme ve ulus-ötesilik gibi uluslararası göçle ilgili kavram ve sınıflandırmalar farklı teorik ve analitik perspektiflerden tartışılacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Öğrenciler dersi aldığında • küresel göç ve hareketlilik araştırmalarındaki ana tartışmalar ve ana temalar hakkında farkındalık kazanacaktır.
2) Öğrenciler disiplinler arası göç çalışmaları alanındaki göç politikalarını, konularını ve teorilerini anlama ve eleştirel bir şekilde gözden geçirme becerisi kazanacaktır.
3) Öğrenciler göçün gönüllü ve zorunlu göçmenlerin yaşamları üzerindeki etkileri ve göçmen stratejileri, göçün gönderen ve kabul eden ülke ve toplumlardaki etkisi, göçmenlerin entegrasyon ve dışlanma süreçleri ve uluslararası göçe yönelik politika tepkileri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştireceklerdir.
4) Öğrenciler küreselleşen dünyada göç nedeniyle veya göçle etkileşimle ortaya çıkan sorunlar ve zorluklar üzerinde eleştirel düşünme becerilerini kazanacaktır.
5) Öğrenciler göçmenlerin ve mültecilerin küresel ekonomide oynadığı önemli rolün anlaşılması açısından eleştirel düşünme becerileri edineceklerdir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Adequate knowledge of political history necessary to comprehend and effectively evaluate contemporary Political Science and International Relations issues.
2) Understanding of the fundamental concepts that exist in the fields of social and behavioral sciences as well as the correlation between these concepts
3) Ability to analyze the fundamental theories in the field Political Science and International Relations and to assess their reflections into practice
4) Ability to critically discuss different aspects of theories and developments in Political Science and International Relations both individually and in the course of group work during classroom discussions.
5) Ability to conduct research independently, or with a team, about the developments taking place in the international arena, make foreign policy analyses, develop research-based conflict resolution models, and prepare comprehensive reports using computers and relevant software
6) Ability to take decisions as well as to implement these decisions by using the knowledge about the field and the skills that have been acquired during the undergraduate studies
7) Ability to recognize the relations between scientific thought and ethical behavior; pay attention to being tolerant and properly defend different ideas, ideologies and belief systems
8) Ability to work in international institutions and multicultural environments, with the help of the knowledge on different cultures, societies, political systems as well as linguistic skills acquired during the undergraduate studies
9) Ability to display language skills in English at minimum B2 level enough for debating with colleagues on issues of Political Science and International Relations, and also display language skills in a second foreign language at minimum A2 level enough for communicating in daily life
10) Ability to pursue lifelong learning as well as perform advanced/graduate studies in the field Political Science and International Relations and other social sciences disciplines in academic institutions at home and abroad

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Adequate knowledge of political history necessary to comprehend and effectively evaluate contemporary Political Science and International Relations issues. H Participation
2) Understanding of the fundamental concepts that exist in the fields of social and behavioral sciences as well as the correlation between these concepts S Participation
3) Ability to analyze the fundamental theories in the field Political Science and International Relations and to assess their reflections into practice H Presentation
4) Ability to critically discuss different aspects of theories and developments in Political Science and International Relations both individually and in the course of group work during classroom discussions. H Participation
5) Ability to conduct research independently, or with a team, about the developments taking place in the international arena, make foreign policy analyses, develop research-based conflict resolution models, and prepare comprehensive reports using computers and relevant software S Presentation
6) Ability to take decisions as well as to implement these decisions by using the knowledge about the field and the skills that have been acquired during the undergraduate studies S Participation
7) Ability to recognize the relations between scientific thought and ethical behavior; pay attention to being tolerant and properly defend different ideas, ideologies and belief systems H Presentation
8) Ability to work in international institutions and multicultural environments, with the help of the knowledge on different cultures, societies, political systems as well as linguistic skills acquired during the undergraduate studies H Participation
9) Ability to display language skills in English at minimum B2 level enough for debating with colleagues on issues of Political Science and International Relations, and also display language skills in a second foreign language at minimum A2 level enough for communicating in daily life S Presentation
10) Ability to pursue lifelong learning as well as perform advanced/graduate studies in the field Political Science and International Relations and other social sciences disciplines in academic institutions at home and abroad S Participation
Prepared by and Date SUNA GÜLFER IHLAMUR ÖNER , January 2024
Course Coordinator CANSU GÜLEÇ
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. SUNA GÜLFER IHLAMUR ÖNER

Course Contents

Hafta Konu
1) HAFTA I. DERSİN KISA BİR GİRİŞİ: MATERYALİN KAPSAMI, AMACI, İLİŞKİSİ VE TARTIŞMA KONULARI Temel Sorular: Göç nedir? Küreselleşmiş bir dünyada göç çalışmaları neden önemlidir?
2) HAFTA II. ULUSLARARASI GÖÇÜN TARİHSEL BAKIŞI VE GÜNCEL GÖÇÜN ÖZELLİKLERİ Temel Sorular: Uluslararası işçi göçünün tarihi nedir? Başlıca göçler nelerdi ve etkileri nelerdi? Hangi ülkeler işçi göçmeni üretiyor ve hangi ülkeler işçi göçmenini kabul ediyor? Göçmen işçilerin çalışma koşulları zaman içinde nasıl değişti? Başlıca küresel göç eğilimleri nelerdir ve bunlar nasıl gelişti?
3) HAFTA III. GÖÇÜN DURUMU ARAŞTIRMASI Temel Sorular: İnsanlar neden göç ediyor? İnsanlar göç ettiğinde nereye gideceklerine nasıl karar veriyorlar? Göçün siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel belirleyicileri nelerdir? Göçün, göç alan ve göç veren devlet ve toplumlara etkileri nelerdir? Uluslararası göç araştırmalarındaki yeni konular, kaygılar ve zorluklar nelerdir? Göçü, özellikle de zorunlu göçü teorileştirmenin önündeki en büyük zorluklar nelerdir?
4) HAFTA IV. KÜRESELLEŞME VE GÖÇ: YENİ SORUNLAR VE ZORLUKLAR Temel Sorular: Küreselleşme ile göç arasındaki ilişki nedir? Küreselleşme süreçleri uluslararası göçü nasıl yönlendiriyor? Uluslararası göç küreselleşme süreçlerini nasıl yaratıyor? İnsan hareketliliğinin yeni biçimleri nelerdir? Artan düzensiz göç küreselleşme ve kayıt dışılaşmayla ne ölçüde bağlantılı? Döngüsel göç kalkınmayı teşvik edebilir mi? Göçün kadınlaştırılması neden önemli? Pandemi göç kalıplarını ve politikalarını nasıl etkiledi?
5) V. HAFTA ULUSLARARASI MÜLTECİ REJİMİ VE ZORLA YERİNDEN EDİLME Temel Sorular: Mülteci kimdir? Günümüzde zorla yerinden edilmenin boyutu nedir? Uluslararası toplum mülteci krizine nasıl tepki veriyor? Günümüzde mültecilerin korunmasına yönelik küresel sistemin temel özellikleri nelerdir?
6) HAFTA VI. GÖÇÜN KÜRESELLEŞMESİ: BÖLGESEL DENEYİMLER Temel Sorular: Afrika'daki ana kıta içi ve bölge içi göç modelleri, eğilimleri ve politikaları nelerdir? Avrupa'da sözde “göç krizi” nasıl ortaya çıktı? Avrupa devletlerinin 2015 “krizine” yanıt olarak aldıkları önlemler bölgeye göçü caydırdı mı? Mülteci ve göçmen kategorileri, özellikle Avrupa bağlamında, farklı bağlam ve ortamlarda nasıl örtüşebilir?
7) HAFTA VII. GÖÇÜN KÜRESEL YÖNETİMİ: ULUSLARARASI SÖZLEŞME VE KURUMLAR Temel Sorular: Küresel bir göç ve iltica rejimi var mı? Küresel göç yönetişiminin ana aktörleri, uygulamaları ve söylemleri nelerdir? Devletler göç konusunda nasıl işbirliği yapıyor? Özellikle diğer uluslararası konularla karşılaştırıldığında işbirliğinin düzeyini ne açıklıyor? Sivil toplum ve göçmen/mülteci örgütlerinin etki araçları ve alanları nelerdir?
8) HAFTA VIII. KARIŞIK GÖÇ AKIŞLARI Temel Sorular: Neden karma göç, göç araştırmalarının giderek daha alakalı bir alanı haline geliyor? Karışık göç akışları nerede, neden ve nasıl ortaya çıkıyor? Karışık akışlara bölgesel tepkiler neler oldu?
8) HAFTA VIII. KARIŞIK GÖÇ AKIŞLARI Temel Sorular: Neden karma göç, göç araştırmalarının giderek daha alakalı bir alanı haline geliyor? Karışık göç akışları nerede, neden ve nasıl ortaya çıkıyor? Karışık akışlara bölgesel tepkiler neler oldu?
9) HAFTA IX. GÖÇ: SORUN MU YOKSA ÇÖZÜM MÜ? Temel Sorular: Göçün güvenlikleştirilmesi, siyasallaştırılması ve suç haline getirilmesi ne anlama geliyor? Göçün güvenlikleştirilmesi Avrupa'daki göçmen işçileri ve mültecileri nasıl etkiliyor? Liberal demokrasilerdeki liberal olmayan göç politikalarını nasıl açıklayabiliriz? Göç kalkınmayı tetikler mi? Kalkınma göçü azaltır mı?
10) HAFTA X. AİDİYET, KİMLİK VE KÜLTÜR Temel Sorular: Kimlik, yer, insan hareketliliği ve aidiyet siyaseti arasındaki ilişki nedir? Sınır ötesi göçün kimlik oluşumu süreciyle ilişkisi nedir? Geçiş süreci boyunca kimlikler nasıl yeniden müzakere ediliyor?
11) HAFTA XI. GÖÇMENLERİN KABULU YA DA DIŞLANMASI Temel Sorular: Göç alan ülkelerde göçmen ve mültecilere yönelik politikaları neler belirliyor? Dışlama politikaları ve kabul uygulamaları göçmen deneyimlerini nasıl şekillendiriyor?
12) HAFTA XII. GÖÇMENLERİN KABULÜ YA DA DIŞLANMASI Temel Sorular: Göç, Avrupa'da ve dünyada sağcı popülizmin son dönemde yükselişine katkıda bulundu mu? Radikal sağcı popülizm Avrupa'da son dönemdeki göç politikalarının yapımını nasıl şekillendirdi? Orta Doğu ve Kuzey Afrika'dan Avrupa'ya göç Avrupa siyasetini nasıl etkiledi?
13) HAFTA XIII. GÖÇ, VATANDAŞLIK VE REFAH REJİMLERİ Temel Sorular: Devletler vatandaşlığı ve göç haklarını nasıl düzenleyebilir? Göçün Avrupa'daki vatandaşlık ve refah rejimleri açısından yarattığı zorluklar nelerdir? Modern vatandaşlık anlayışının sınırları nelerdir ve yeni vatandaşlık biçimlerine karşı zemin nasıl kaybedildi? Avrupa'da göçmen ve mülteciler sosyal hizmetlere ne ölçüde erişebiliyor?
14) HAFTA XIV. TÜRKİYE'YE DÜZENSİZ VE TRANSİT GÖÇ; TÜRKİYE’NİN GÖÇ VE İLTİCA REJİMİ Temel Sorular: Türkiye'ye göçün değişen kalıpları nelerdir? Türkiye’nin göç ve sığınma rejimi 2000’li yıllar boyunca nasıl yeniden yapılandırıldı? Türkiye'nin göç politikası oluşturma sürecinin süreklilikleri, dönüşümleri ve özellikleri nelerdir? Suriyeli mültecilerin gelişi Türkiye'nin sığınma rejimini nasıl etkiledi? Göç konusu Türkiye-AB ilişkilerinde nasıl merkezi hale geldi?
Required/Recommended ReadingsStudents must do the assigned readings before each class and are expected to participate in the discussion in class. Weekly readings have been uploaded to the course content folder on Blackboard.
Teaching MethodsWeekly lectures and class discussions on key questions. Students are provided with reading, audio, and audio-visual material before and after class for informed discussions.
Homework and ProjectsClass participation is crucial to success in this class. Students must do the assigned readings before each class and are expected to participate in the discussion in class. Weekly readings have been uploaded to the course content folder on Blackboard. The assignments in this course are aimed at developing your reading, writing, and critical thinking skills. In place of the mid-term exam, students will be asked to write one response paper to the weekly readings of their choice from Week I to Week VII reading lists, and one reflection paper on a documentary or podcast on diversity. These papers of 800-1000 words (each) have to be submitted via Blackboard on the mid-term exam date. The final exam grade will comprise a 1,500-2,000 migration profile paper and a 15-20-minute long in-class presentation. All the assignments and papers should be typed, in font size 12, Times New Roman, 1,5 spaced. There are no hard-copy paper submissions in this course. All assignments will be submitted through Blackboard.
Laboratory WorkNone
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 45
TOTAL % 100
Course Administration onersu@mef.edu.tr

MEF university values academic integrity. Therefore, all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 1 9
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 135
Total Workload/25 5.4
ECTS 5