Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 343 | ||||
Ders Adı İngilizce | Major Issues in Turkish Politics | ||||
Ders Adı Türkçe | Türkiye Siyaseti’nde Temel Sorunlar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Türkiye'nin siyasi gelişiminde sürekliliği ve değişimi belirlemek amacıyla modern Türkiye'deki başlıca siyasi aktörleri, kurumları ve siyasi süreçleri anlamak | ||||
Ders Açıklaması | Ders, Türkiye’de, modern dönem siyasetin traihsel kökenlerini, başlıca siyasi kurumları, devlet-toplum ilişkilerini, ve siyasal katılımın gelişimini tartışacaktır. Hem teorik yaklaşımlara hem de ampirik analizlere yer vererek, Türkiye’de geç Osmanlı döneminden günümüze değin siyasal hayatın seyrine dair eleştirel bir kavrayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Modern Türk siyaseti üzerindeki Osmanlı mirasını ve Kemalizmin temel ilkelerini anlamak 2) Başlıca siyasi kurumların gelişimini kavramak 3) Devlet-toplum ilişkilerinin örüntülerini incelemek 4) Türkiye'deki siyasi katılım ve toplumsal mobilizasyonun seyrini incelemek 5) Türkiye siyasetinde değişim ve sürekliliğin dinamiklerini değerlendirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | H | Sınav |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | H | Sunum |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | H | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Derse Katılım |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Derse Katılım |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Derse Katılım |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BEGÜM UZUN TAŞKIN , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM UZUN TAŞKIN |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Osmanlı Mirası |
3) | İmparatorluktan Cumhuriyete: Tek Parti Rejiminin Oluşumu |
4) | Kurucu İdeoloji: Kemalizm Nedir ve Ne Değildir? |
5) | Karşılaştırmalı Perspektiften Anayasalar |
6) | Sivil-asker İlişkileri |
7) | Türkiye'de Devlet Geleneği: Güçlü Devlet ve Zayıf Toplum mu? |
8) | Quiz ve araştırma konuları ve yönergeleri üzerine tartışma |
9) | Devlet ve İslam |
10) | Kürt Sorunu |
11) | Emek ve Sermaye |
12) | Devlet ve Toplumsal Cinsiyet |
13) | Seçimler ve Seçmen Davranışı |
14) | Öğrenci sunumları |
15) | final dönemi |
16) | final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zürcher, Erik J. (2004). Turkey: A Modern History. London; New York: I.B. Tauris, pp. 76-133. Mardin, Şerif. (1973). “Center-Periphery Relations: A Key to Turkish Politics?” Daedalus 102 (1): 169–90. Zürcher, Erik J. (2004). Turkey: A Modern History. London; New York: I.B. Tauris, pp. 133-206. Bora, Tanıl. (2017). “Kemalizmler”. Tanıl Bora Cereyanlar içinde (pp.162-176). İstanbul: İletişim Yayınları. Bora, Tanıl. (2017). “Kemalizmin Krizi”. Tanıl Bora Cereyanlar içinde (pp.176-194). İstanbul: İletişim Yayınları. Özbudun, Ergun. (2012). “Constitutions and Political System”. In Metin Heper and Sabri Sayarı (eds.) The Routledge Handbook of Modern Turkey, London: Routledge. Cizre Sakallıoğlu, Ümit. (1997). “The Anatomy of the Turkish Military’s Political Autonomy”. Comparative Politics, 29(2): 151-166. Demirel, Tanel. (2003). “The Turkish Military’s Decision to Intervene: 12 September 1980”. Armed Forces and Society, 29(2), 253-280. Heper,Metin. (1985). State Tradition in Turkey. Walkington, UK: The Eothen Press, pp. 48 - 66 (Chapter 3). Aslan, Senem. (2011). “Everyday Forms of State Power and the Kurds in the Early Turkish Republic”. International Journal of Middle East Studies, Vol. 43 (1): 75-93. Özdalga, Elizabeth. (2012). “Secularism”. In Metin Heper and Sabri Sayarı (eds.) The Routledge Handbook of Modern Turkey, London: Routledge. Lord, Ceren. (2020). “The Transnational Mobilization of the Alevis of Turkey: From Invisibility to the Struggle for Equality”. In Güneş Murat Tezcür (ed.) The Oxford Handbook of Turkish Politics. Published Online. Bozarslan,Hamit. (2008). “Kurds and the Turkish State”. In Reşat Kasaba (ed) The Cambridge History of Turkey. (pp. 333-356) .Cambridge: Cambridge University Press. Yeğen, Mesut. (2004). “Citizenship and Ethnicity in Turkey" Middle Eastern Studies, 20(4):51 – 66. Keyder, Çağlar. (1987). State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development. London New York: Verso (selected pages) Buğra, Ayşe. (2003). Devlet ve İşadamları. İstanbul:İletişim Yayınları. (selected pages) Arat, Zehra. (2020). “Gender Politics and the Struggle for Equality in Turkey”. In Güneş Murat Tezcür (ed.) The Oxford Handbook of Turkish Politics. Published Online. Negron-Gonzales, M.(2016). “The feminist movement during the AKP era in Turkey: challenges and opportunities”. Middle Eastern Studies, 52(2): 198-214. Aytac, S. Erdem. (2020). “Economic Voting during the AKP Era in Turkey”. In Güneş Murat Tezcür (ed.) The Oxford Handbook of Turkish Politics. Published Online. Kalaycıoğlu, Ersin. (2020). “The Evolution of Conventional Political Participation in Turkey”. In Güneş Murat Tezcür (ed.) The Oxford Handbook of Turkish Politics. Published Online. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme yönetemlerinden olan ders öncesi videolar, grup tartışmaları, quizler ve sunumlar | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Grup sunumu | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
taskinbe@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Devam ve aktif katılım gereklidir. Tıbbi rapor sunulmadıkça, geç sunumlar, sınavlar ve ödev teslimatları kabul edilmeyecektir. MEF Üniversitesi, akademik dürüstlüğe önem vermektedir. Bu nedenle, tüm öğrencilerin hile, intihal ve diğer akademik suçların anlamını ve sonuçlarını anlamaları gerekmektedir. Öğrenciler, akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal için Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) Disiplin Yönetmeliklerine tabidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 9 | 1 | 10 | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 | 30 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 3 | 1 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |