HUM 213 Visual Arts I (1900-1945)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HUM 213
Ders Adı İngilizce Visual Arts I (1900-1945)
Ders Adı Türkçe 20.yy Görsel Sanatlarda Akımlar I (1900-1945)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Yaşadığımız dünyada sanat, popüler kültür ve psikolojinin nasıl bağlantılı olduğuna dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmek.
Ders Açıklaması Bu ders 20.yy Görsel Sanatlarda Akımlarına (1900-1945) giriş dersidir. Bu dersin amacı öğrencilere Batı sanat tarihine ilişkin konuları ve tartışmaları tanıtmaktır. Ders, sanat ve popular kültürün ilişkisini vurgulayarak görsel kültür ve sanata odaklanır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) sanatçı, sanat eseri, eleştirmen ve sanat koleksiyoncusu arasındaki yakın ilişkiyi anlamak;
2) Kültür profesyonelleri (müzeler, sanat kurumları, festivaller vb. için çalışanlar) arasındaki ilişkiyi ve karşılaşabilecekleri olası sorunları analiz etmek;
3) Görsel ve çağdaş sanatların tarihini detaylı olarak bilmek;
4) Görsel Sanatları Psikoloji alanıyla ilişkilendirmenin farklı yollarını yorumlamak;
5) sanat tarihi ve sanat dünyası hakkında eleştirel yazılar yazmak;
6) Tarihsel olayları ve çağdaş kültürdeki akımları birbirine bağlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih FULYA ÖZCANLI , April 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. JOZEF ERCEVIK AMADO

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş. Sanat nedir? Sanat ve zanaat arasındaki farklar nelerdir?
2) 20th century art overview
3) Empresyonizm
4) Ekspresyonizm
5) Kübizm
6) Fütürizm
7) ARA SINAV
8) Soyut Sanat
9) Dada
10) Bauhaus ve Yapılandırmacılık
11) Gerçeküstücülük
12) Marcel Duchamp
13) Sosyal Gerçekçilik
14) Soyut Ekspresyonizm
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar20yy. Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen The 20th-Century art book, London: Phaidon Press Performance Art: from Futurism to Present by Roselee Goldberg
Öğretme TeknikleriÖğrencilerin her hafta okumaları yapması beklenir. Her hafta okumalar hakkında bir sınav yapılır. Ardından bir saatlik ders verilir. Sonrasında sınıfta tartışma yapılır. Öğrencilerin sanat haberlerini, sinemayı, konserleri ve tiyatroyu takip etmesi beklenir. Amaç, öğrencilerin psikoloji alanındaki çalışmalarına fayda sağlayacak şekilde sanatı anlamada eleştirel düşünme araçlarını biriktirmektir.
Ödev ve ProjelerHer hafta her okuma ödevinden sonra kısa bir sınav yapılacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıPowerpoint sunumları
Diğer AktivitelerGalerileri, müzeleri ve sınıftaki konukları ziyaret etmek
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 14 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi coamado@gmail.com

Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Geç teslim edilen ödevler on puan kaybına neden olur. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. Gereksinimler ve Beklentiler *Sınıfta verilen okumayı yapmanız önemlidir; böylece sizi o okumanın terminolojisiyle tanıştırarak zamanımızı boşa harcamayız. *Sınıfa zamanında gelmeniz bekleniyor, lütfen dakikliğe dikkat edin. 10 dakikadan sonra sınıfa kabul edilmeyeceksiniz. *Sınavlar: Derste tartışılan tüm materyallerden ve kitaptan atanan bölümlerden siz sorumlusunuz. Derste bahsedilmese bile bölümlerde ele alınan tüm materyallerden siz sorumlusunuz. *Lütfen tüm yazılı ödevlerinizi, yumuşak kopya olarak istenmediği sürece basılı kopya olarak gönderin. *Sınıf arkadaşlarınıza ve eğitmeninize karşı nezaket gereği, lütfen cep telefonlarınızı, tabletlerinizi ve gürültü yapan tüm elektronik cihazlarınızı kapatın. *Sınıfta içebilirsiniz ancak yemek yiyemezsiniz. *Bu derste etik sorunlara (kopya çekme, intihal vb.) müsamaha gösterilmeyecektir. *Final kümülatif olacaktır; yarıyılın başından itibaren derste ele alınan tüm materyallerden (kitap + sınıf tartışmaları) siz sorumlusunuz. *Ödevlerin gerekliliklerini ve programını takip etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Bunları sınıfta açıklayacağım ancak sınıfta açıkladığım içerik ve program hakkındaki e-postalara yanıt vermeyeceğim. *E-posta politikamı da ilk derste ele alacağım. *Bu ders ayrıca empati ve yargısızlık becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Birbirimize yaklaşım şeklimizin farkında olmamız önemlidir. Birbirimize hakaret etmek kabul edilemez. Hepimiz yargılayıcı tepkiler vermemek için elimizden geleni yapacağız. Akademik Dürüstlük Politikası: Etik bir davranış kurallarına uymanız ve hiçbir şekilde etik olmayan davranışlarda bulunmamanız şiddetle tavsiye edilir. Bunlara sınavlarda kopya çekmek, intihal* ve sınıfta yokken yoklama kağıdını hazır olarak kaydetmek dahildir, ancak bunlarla sınırlı değildir. Küçük veya büyük olsun tüm etik olmayan davranışlar disiplin soruşturmasına ve cezasına tabidir. *İntihal: Başkasının çalışmasını/yaratıcı başarılarını, aldığınız kaynağa atıfta bulunmadan, sanki sizinmiş gibi sunmak anlamına gelir. Aşağıda, intihalin bazı iyi örnekleri bulunmaktadır ve bundan nasıl kaçınacağınıza dair geri bildirimler sağlar. http://www.valdosta.edu/~cbarnbau/personal/teaching_MISC/plagiarism.htm Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 6 6
Küçük Sınavlar 14 0 1 14
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5