Ders Açıklaması |
Bu dersin amacı çağdaş siyaset felsefesindeki temel tartışmaları ve sorunlara genel bir giriş yapmak, eleştirel bir bakışla farklı bakış açılarını değerlendirmek ve tartışabilmektir. Ders siyaset felsefesindeki üç temel pozisyonu tanımlayarak her sorunsala bu farklı pozisyonlardan verilen yanıtları sunacak ve karşılaştıracaktır. Bu eksende öğrenciler siyaset felsefesinin özgürlük, eşitlik, adalet haklar, kimlik gibi temel kavramlarını öğreneceklerdir. Derste ayrıca feminizm, vatandaşlık, demokrasi, nefret söylemi, kültürel haklar, kimlik siyaseti, sosyal devlet gibi çağdaş meseleler tartışılacaktır. |
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
S |
Ödev
|
2) |
Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi |
N |
|
3) |
Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi |
S |
Derse Katılım
|
4) |
Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi |
S |
Ödev
|
5) |
Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi |
S |
Derse Katılım
|
6) |
Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi |
N |
|
7) |
Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N |
|
Hafta |
Konu |
1) |
David Miller (2003), “Why do we need political philosophy?” A Very Short Introduction to Political Philosophy, Oxford University Press. 1-19. |
2) |
Rawls, J. A Theory of Justice (Cambridge, MA: Harvard University Press, 1999) Secs. 2-4, 9, 11-16, 20, 24-26.
(Konular: eşitlikçilik, özgürlük, adalet, hakkaniyet, cehalet perdesi, toplumsal sözleşme) |
3) |
Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337. first half of the paper
(Eşitlik türleri, şans eşitliğinin eleştirisi, hak eden ve hak etmeyen yoksullar) |
4) |
Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337 second half of the paper
(Sen'in Yetenek Yaklaşımı, politik eşitlik) |
5) |
Van Parijs, P. ‘Basic Income: A Simple and Powerful Idea for the Twenty-First Century’, in Ackerman, B. and Wright, E.O. (eds.) Redesigning Distribution (London: Verso, 2006).
(ihtiyaç veya evrensel temel gelire dayalı refah hükümleri) |
6) |
Okin, S. M. ‘The Family: Gender and Justice’ Clayton, M., and A. Williams, (eds.) Social Justice (Oxford: Blackwell, 2004). |
7) |
Tekrar ve Makale konularının tartışılması |
8) |
Philip Pettit, Negative and Positive Liberty, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 17-27.
Philip Pettit, Liberty as Non-domination, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 31-5. (Egemenlik kavramı, efendi-köle teması) |
9) |
Philip Pettit, Republican Freedom and Contestatory Democratization, 163-190
(Aktif vatandaşlık, demokratik katılım, rıza ve itiraz, karma hükümet, çoğunluğun tiranlığı.) |
10) |
Fraser and Gordon (1994), “’Dependency’ Demystified,” Social Politics: International Studies in Gender, State & Society, Volume 1, Issue 1, Spring 1994, Pages 4–31. |
11) |
Jeremy Waldron (2012), The Harm in Hate Speech, 1-34, Harvard University Press. |
12) |
Will Kymlicka (2002). Multiculturalism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 327-336. (Yeniden dağıtım politikası veya politika veya tanınma) |
13) |
Will Kymlicka (2002). Multiculturalism as Communitarianism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 336-343, 368-9. |
14) |
Genel tekrar, final makalesi konularının tartışılması |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |