İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PHIL 207 | ||||
Ders Adı İngilizce | Contemporary Political Philosophy | ||||
Ders Adı Türkçe | Çağdaş Siyaset Felsefesi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders,Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Eleştirel düşünmek, rasyonel olmak, daha iyi tartışmak için gerekli muhakeme araçlarını edinmek; Görünüşte basit olan günlük meselelerin ve bilimsel gelişmelerin etik karmaşıklıklarını öğrenmek ve başkalarının argümanlarını belirleme, tartışma, sorgulama ve değerlendirme becerileri kazanmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı çağdaş siyaset felsefesindeki temel tartışmaları ve sorunlara genel bir giriş yapmak, eleştirel bir bakışla farklı bakış açılarını değerlendirmek ve tartışabilmektir. Ders siyaset felsefesindeki üç temel pozisyonu tanımlayarak her sorunsala bu farklı pozisyonlardan verilen yanıtları sunacak ve karşılaştıracaktır. Bu eksende öğrenciler siyaset felsefesinin özgürlük, eşitlik, adalet haklar, kimlik gibi temel kavramlarını öğreneceklerdir. Derste ayrıca feminizm, vatandaşlık, demokrasi, nefret söylemi, kültürel haklar, kimlik siyaseti, sosyal devlet gibi çağdaş meseleler tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Liberal eşitlikçi düşüncenin temel ilkelerinin lehinde ve aleyhinde öne sürülen temel argümanları kavramak 2) Çağdaş siyaset felsefesindeki temel konumları kavramak 3) Politik felsefede eleştirel ve iyi yapılandırılmış argümanlar sunmak 4) Liberal eşitlikçi düşüncedeki çağdaş tartışmalarda farklı konumların zayıflıklarını ve güçlü yönlerini karşılaştırmak 5) Argümanları açık ve öz bir şekilde birleştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Ödev |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Derse Katılım |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Derse Katılım |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | Derse Katılım |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. TUĞBA SEVİNÇ YÜCEL |
Hafta | Konu |
1) | David Miller (2003), “Why do we need political philosophy?” A Very Short Introduction to Political Philosophy, Oxford University Press. 1-19. |
2) | Rawls, J. A Theory of Justice (Cambridge, MA: Harvard University Press, 1999) Secs. 2-4, 9, 11-16, 20, 24-26. (Konular: eşitlikçilik, özgürlük, adalet, hakkaniyet, cehalet perdesi, toplumsal sözleşme) |
3) | Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337. first half of the paper (Eşitlik türleri, şans eşitliğinin eleştirisi, hak eden ve hak etmeyen yoksullar) |
4) | Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337 second half of the paper (Sen'in Yetenek Yaklaşımı, politik eşitlik) |
5) | Van Parijs, P. ‘Basic Income: A Simple and Powerful Idea for the Twenty-First Century’, in Ackerman, B. and Wright, E.O. (eds.) Redesigning Distribution (London: Verso, 2006). (ihtiyaç veya evrensel temel gelire dayalı refah hükümleri) |
6) | Okin, S. M. ‘The Family: Gender and Justice’ Clayton, M., and A. Williams, (eds.) Social Justice (Oxford: Blackwell, 2004). |
7) | Tekrar ve Makale konularının tartışılması |
8) | Philip Pettit, Negative and Positive Liberty, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 17-27. Philip Pettit, Liberty as Non-domination, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 31-5. (Egemenlik kavramı, efendi-köle teması) |
9) | Philip Pettit, Republican Freedom and Contestatory Democratization, 163-190 (Aktif vatandaşlık, demokratik katılım, rıza ve itiraz, karma hükümet, çoğunluğun tiranlığı.) |
10) | Fraser and Gordon (1994), “’Dependency’ Demystified,” Social Politics: International Studies in Gender, State & Society, Volume 1, Issue 1, Spring 1994, Pages 4–31. |
11) | Jeremy Waldron (2012), The Harm in Hate Speech, 1-34, Harvard University Press. |
12) | Will Kymlicka (2002). Multiculturalism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 327-336. (Yeniden dağıtım politikası veya politika veya tanınma) |
13) | Will Kymlicka (2002). Multiculturalism as Communitarianism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 336-343, 368-9. |
14) | Genel tekrar, final makalesi konularının tartışılması |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1) David Miller (2003), “Why do we need political philosophy?” A Very Short Introduction to Political Philosophy, Oxford University Press. 1-19. 2) Rawls, J. A Theory of Justice (Cambridge, MA: Harvard University Press, 1999) Secs. 2-4, 9, 11-16, 20, 24-26. (Topics: egalitarianism, liberty, justice as fairness, the veil of ignorance, social contract) 3) Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337. first half of the paper (Types of equality, critique of luck egalitarianism, deserving vs. undeserving poor) 4) Anderson, E. ‘What is the Point of Equality’, Ethics, 109, 2 (1999), 287-337 second half of the paper (Sen’s Capability Approach, political equality) 5) Van Parijs, P. ‘Basic Income: A Simple and Powerful Idea for the Twenty-First Century’, in Ackerman, B. and Wright, E.O. (eds.) Redesigning Distribution (London: Verso, 2006). (welfare provisions based on need or universal basic income) 6) Okin, S. M. ‘The Family: Gender and Justice’ Clayton, M., and A. Williams, (eds.) Social Justice (Oxford: Blackwell, 2004). 7) Review and Paper topics discussion 8) Philip Pettit, Negative and Positive Liberty, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 17-27. Philip Pettit, Liberty as Non-domination, in Republicanism: A Theory of Freedom and Government, 31-5. (The concept of domination, the master-slave theme) 9) Philip Pettit, Republican Freedom and Contestatory Democratization, 163-190 (Active citizenship, democratic participation, consent vs. contestation, mixed government, the tyranny of the majority.) 10) Fraser and Gordon (1994), “’Dependency’ Demystified,” Social Politics: International Studies in Gender, State & Society, Volume 1, Issue 1, Spring 1994, Pages 4–31. 11) Jeremy Waldron (2012), The Harm in Hate Speech, 1-34, Harvard University Press. 12) Will Kymlicka (2002). Multiculturalism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 327-336. (Politics of redistribution or politics or recognition) 13) Will Kymlicka (2002). Multiculturalism as Communitarianism, In An Introduction to Contemporary Political Philosophy, 336-343, 368-9. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Hem öğrenciler hem de öğretim personeli için bundan kaynaklanan öğretim stratejisi ve beklentileri. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya takımlar halinde). Coğrafi veya endüstri sektörü gibi dış topluluklarla yapılan herhangi bir çalışma. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Makaleler ve yansıtma yazıları | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Makaleler ve yansıtma yazıları | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |