Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 372 | ||||
Ders Adı İngilizce | Modern Psychoanalytic Thought | ||||
Ders Adı Türkçe | Modern Psikanalitik Kuramlar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 148 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 208 - Adult Psychopathology |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Erişkin Psikopatolojisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikanalitik düşüncenin teorik arka planına aşina olmak ve psikanalitik kavramlar çerçevesinde yazılmış ampirik materyalleri anlayıp eleştirebilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencinin modern psikanalitik modellerin tarihini öğretmesini amaçlamaktadır. Dönemin sonunda öğrenci, Sigmund Freud’dan itibaren psikanalitik kuramların nasıl değiştiğine dair bilgi sahibi olacaktır. Ayrıca, öğrenci psikopatolojileri ve gelişimsel meseleleri farklı açılardan değerlendirebilme becerisine sahip olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Psikanalitik düşüncedeki temel teorileri anlamak; 2) Modern psikanalitik düşünce ile ilgili bilimsel makaleleri değerlendirmek; 3) Gelişimsel sorunları ve psikopatoloji ile ilgili fikirleri tartışmak; 4) Psikanalitik anlayıştaki düşünceleri ve teknikleri karşılaştırmak; 5) Fikirlerdeki farklılıklara karşı açık fikirli bir yaklaşım sergilemek ve gruplar arasında hoşgörü ile anlayışı teşvik etmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Derse Katılım,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Derse Katılım,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Derse Katılım |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Derse Katılım,Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Derse Katılım,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , March 2022 |
Ders Koordinatörü | İLKSEN BOSTANCI |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. TUBA GÜLER |
Hafta | Konu |
1) | Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek |
2) | Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek (devam) |
3) | Ego Psikolojisi |
4) | İlişki Psikanalizi |
5) | Melanie Klein ve Çağdaş Klein Teorisi |
6) | Britanya Nesne İlişkileri Okulu |
7) | Ara Sınav |
8) | Britanya Nesne İlişkileri Okulu (devam) |
9) | Kimlik ve Benlik Psikolojileri |
10) | Çağdaş Freudcu Revizyonistler |
11) | Çağdaş Freudcu Revizyonistler (devam) |
12) | Düşüncenin Gözden Geçirilmesi |
13) | Teorideki Tartışmalar |
14) | Teknikteki Tartışmalar |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Mitchell, S. A., & Black, M. J. (1995). Freud and beyond. New York: BasicBooks. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz formatında öğretilecektir. Öğrencilere her hafta bir giriş niteliğinde çevrimiçi ders verilecektir. Sınıf zamanında, önce öğrencilerin çevrimiçi dersten aldıkları temel kavramları ne kadar kavradıklarını değerlendirecek ve pekiştireceğim. Eğitmen olarak, her ders için ilgili popüler okumaları hazırlayıp seçmeye taahhüt ediyorum. Öğrencilerin, hazırlık materyallerini kavramak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenmektedir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun bir şekilde katkıda bulunmaları da beklenmektedir. Sınıf tartışmaları, önerilen okumalar ve çeşitli videolar üzerinden de şekillenecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, önerilen filmi izlemeleri ve öğretilecek kavramlar temelinde ana karakter hakkında bir değerlendirme yazmaları istenecek. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ecekarabagir@gmail.com Katılım opsiyoneldir. Öğrencilerin, planlanan bir sınava katılmadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Aldatma, yalan söyleme ve sahtekarlık gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınavlar sırasında kopya çekme gibi dürüst olmayan davranışlar olarak kabul edilir ve tolere edilmeyecektir. Akademik sahtecilik ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 12 | 8 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Final | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Toplam İş Yükü | 148 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.9 | ||||||
AKTS | 6 |