Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 374 | ||||
Ders Adı İngilizce | Neuropsychopharmacology | ||||
Ders Adı Türkçe | Nöropsikofarmakoloji | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 153 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 207 - Physiological Psychology |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Fizyolojik psikoloji | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | İlaçların sinir sistemi üzerindeki etkilerini öğrenmek ve ilaçların beyin işlevini nasıl değiştirdiğini anlamak; yayımlanan araştırma makalelerini anlayıp eleştirebilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Ders kapsamında öğrenciler nöropsikofarmakoloji prensiplerini ve merkezi sinir sisteminin patolojilerini tek bir nörondan sinir ağına kadar anlayacak ve ilaçların etki mekanizmalarını tanımlayabileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) nörofarmakolojinin temellerini anlamak 2) merkezi sinir sisteminde kullanılan ilaçların mekanizmasını anlamak 3) bilimsel makaleleri araştırma yöntemlerine göre yorumlamak 4) yeni araştırma fikirleri bulmak 5) nöropsikofarmakolojik mekanizmaları ve araştırma yöntemlerini etik olarak tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Derse Katılım,Sınav |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Sunum |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Derse Katılım,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Derse Katılım,Sınav |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | Derse Katılım,Sınav |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım,Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022 |
Ders Koordinatörü | ESİN TUNA DEMİRCİOĞLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ESİN TUNA DEMİRCİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Sinir sistemine giriş |
2) | Nörofarmakolojinin temelleri |
3) | İletişimin hücresel temelleri |
4) | Madde bağımlılığının nöral yapısı |
5) | Ağrı, enflamasyon ve bozukluklar |
6) | Uyku, uyarılma ve bozukluklar |
7) | Tekrar |
8) | Ara sınav |
9) | Mood, emosyon ve bozukluklar |
11) | Nörodejeneratif bozukluklar |
12) | Bağımlılık bozuklukları |
13) | Şizofreni ve diğer psikozlar |
14) | Nöbet bozuklukları |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Roland Seifert - Basic Knowledge of Pharmacology Molecular Neuropharmacology, A Foundation for Clinical Neuroscience. Eric Nestler, Steven Hyman, Robert Malenka | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen ters yüz eğitim formatında işlenecektir. Her hafta öğrencilere çevrimiçi bir giriş dersi ve bir okuma bölümü atanacaktır. Dersin ilk bölümünde, sınıfla birlikte çevrimiçi dersi kısaca gözden geçireceğim, ardından öğrencilerden önceden hazırladıkları soruları tartışmaları istenecektir. Dersin ikinci bölümünde ana dersi vereceğim ve ardından soru-cevap oturumu yapılacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, nöropsikofarmakoloji ve ilgili bilimlerde yayımlanmış bir makalenin zorunlu okumasına dayalı olarak dersin tartışma oturumlarından birini yönetmeleri istenecektir. Tartışma dersinden önce makaleleri okumaları ve tartışma soruları hazırlamaları beklenecektir. Ayrıca, derse ilişkin bir konuyu bulup sunum yapmaları istenecektir. Bu sunumun amacı, konuya olan ilgiyi artırmak ve öğrencilerin kendi ilgi alanlarına dayalı sunumlar yapmalarını sağlamaktır. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden, her haftaki ders oturumundan önce o haftaya ait kitap bölümünü okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalar, çeşitli videolar ve sunumlar üzerine kurulacaktır. Gerekirse, konunun daha iyi anlaşılması için sınıf içi canlandırmalar yapılacaktır. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
femirb@mef.edu.tr Derslere katılım zorunludur. Ders süresinin ilk bölümünden sonra gelen veya hazırlıksız olan öğrenciler derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıkları durumda belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınava katılamayan öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygıyı da içerir. Kopya çekme ve intihal gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatmacaya başvurmak dürüst olmayan bir davranıştır ve tolere edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Uygulama | 1 | 14 | 21 | 2 | 37 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 2 | 12 | ||
Final | 1 | 16 | 2 | 2 | 20 | ||
Toplam İş Yükü | 153 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |