PSYC 375 Eating DisordersMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 375
Ders Adı İngilizce Eating Disorders
Ders Adı Türkçe Yeme Bozuklukları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 140 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yetişkin psikopatolojisi veya Çocuk ve ergen psikopatolojisi.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Yeme bozukluklarının teorik arka planına aşina olmak ve yeme bozuklukları alanındaki klinik ve araştırma uygulamalarını anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders yeme bozukluklarının etiyolojisi, epidemiyolojisi, tanılanması, önlenmesi ve tedavisi hakkında genel bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere yeme bozukluklarının gelişimi ve yönetimi ile ilgili çeşitli teoriler tanıtılacaktır. Öğrenciler ayrıca ilgili bilimsel literatürü tartışmaya ve bilgilerini akademik ortama aktarmaya teşvik edilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yeme bozukluklarının etiyolojisi, tedavisi ve önlenmesi konusundaki çeşitli yaklaşımları anlamak;
2) Yeme bozukluklarının belirtilerini ve semptomlarını tanımlamak ve tanı ile değerlendirme için uygun kaynakları belirlemek;
3) Farklı topluluklarda yeme bozukluklarını tanımlamak;
4) Alana ilişkin araştırmaları eleştirel bir şekilde analiz etmek ve bunları popüler bilgiyle (kanıta dayalı olmayan) ayırt etmek;
5) Alana ilişkin klinik/araştırma çalışmalarını açıklamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Ödev
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Derse Katılım
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Derse Katılım
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Sınav
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Ödev,Derse Katılım
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Ödev
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , December 2023
Ders Koordinatörü İLKSEN BOSTANCI
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ZEYNEP ŞAHİN TEKE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Tanım ve Sınıflandırma
2) Epidemiyoloji ve Süreç
3) Risk ve Koruyucu Faktörler & Tanı ve Değerlendirme
4) Biyopsikiyatrik Teori & Bilişsel-Davranışsal Teori
5) Psikodinamik Teori & Feminist Teori
6) Sosyokültürel Teoriler
7) Ara Sınav
8) Kanıta Dayalı Tedaviler
9) Önleme
10) Çocuklar ve Ergenlerde Yeme Bozuklukları
11) Erkekler ve Erkek Çocuklarda Yeme Bozuklukları
12) Özel Popülasyonlarda Yeme Bozuklukları
13) Vaka Sunumları
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarAgras, W. S. (Ed.). (2010). The Oxford handbook of eating disorders. Oxford University Press. Fries, J., & Sullivan, V. (Eds.). (2017). Eating Disorders in Special Populations: Medical, Nutritional, and Psychological Treatments. CRC Press. Smolak, L., & Levine, M. P. (2015). The Wiley handbook of eating disorders. John Wiley & Sons. Thompson-Brenner, H. (Ed.). (2015). Casebook of evidence-based therapy for eating disorders. Guilford Publications.
Öğretme TeknikleriBu ders tamamen ters yüz formatında öğretilecektir. Eğitmen, her haftanın içeriğini önceden sağlayacak ve öğrencilerin derse gelmeden önce ilgili bilgileri edinmeleri beklenmektedir. Sınıf zamanı, ilgili konuları tartışmak ve grup etkileşimi yoluyla araştırma ve klinik uygulamalar için fikirler oluşturmak amacıyla kullanılacaktır. Öğrencilerin, tartışmalara aktif bir şekilde katkıda bulunmaları beklenmekte ve teşvik edilmektedir.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, atanan konulara dayalı kısa yanıt makaleleri yazmaları istenecek. Her öğrenciye dört makale verilecektir ve öğrencilerin bu makaleleri yazarken öğrendiklerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmaları teşvik edilecektir.
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar KullanımıBlackboard platformundaki ödevlerin takip edilmesi ve tamamlanması gerekmektedir.
Diğer AktivitelerÖğrencilerden, her hafta sınıf oturumundan önce ilgili kitap bölümünü veya makaleyi okumaları istenecek. Sınıf tartışmaları, bu okumalar üzerine şekillenecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 20
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. Geç gelen veya hazırlıksız olan öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrencilerin, planlanan bir sınava katılmadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Kopya çekme, yalan söyleme ve sahtekarlık gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınavlar sırasında kopya çekme gibi dürüst olmayan davranışlar olarak kabul edilir ve tolere edilmeyecektir. Akademik sahtecilik ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı
Ders Saati 28 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 112
Ara Sınavlar 2 24
Rapor Teslimi 2 28
Final 2 32
Toplam İş Yükü 280
Toplam İş Yükü/25 11.2
AKTS 6