Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 375 | ||||
Ders Adı İngilizce | Eating Disorders | ||||
Ders Adı Türkçe | Yeme Bozuklukları | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 140 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yetişkin psikopatolojisi veya Çocuk ve ergen psikopatolojisi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yeme bozukluklarının teorik arka planına aşina olmak ve yeme bozuklukları alanındaki klinik ve araştırma uygulamalarını anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders yeme bozukluklarının etiyolojisi, epidemiyolojisi, tanılanması, önlenmesi ve tedavisi hakkında genel bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere yeme bozukluklarının gelişimi ve yönetimi ile ilgili çeşitli teoriler tanıtılacaktır. Öğrenciler ayrıca ilgili bilimsel literatürü tartışmaya ve bilgilerini akademik ortama aktarmaya teşvik edilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yeme bozukluklarının etiyolojisi, tedavisi ve önlenmesi konusundaki çeşitli yaklaşımları anlamak; 2) Yeme bozukluklarının belirtilerini ve semptomlarını tanımlamak ve tanı ile değerlendirme için uygun kaynakları belirlemek; 3) Farklı topluluklarda yeme bozukluklarını tanımlamak; 4) Alana ilişkin araştırmaları eleştirel bir şekilde analiz etmek ve bunları popüler bilgiyle (kanıta dayalı olmayan) ayırt etmek; 5) Alana ilişkin klinik/araştırma çalışmalarını açıklamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Ödev |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Derse Katılım |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Ödev,Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | İLKSEN BOSTANCI |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ZEYNEP ŞAHİN TEKE |
Hafta | Konu |
1) | Tanım ve Sınıflandırma |
2) | Epidemiyoloji ve Süreç |
3) | Risk ve Koruyucu Faktörler & Tanı ve Değerlendirme |
4) | Biyopsikiyatrik Teori & Bilişsel-Davranışsal Teori |
5) | Psikodinamik Teori & Feminist Teori |
6) | Sosyokültürel Teoriler |
7) | Ara Sınav |
8) | Kanıta Dayalı Tedaviler |
9) | Önleme |
10) | Çocuklar ve Ergenlerde Yeme Bozuklukları |
11) | Erkekler ve Erkek Çocuklarda Yeme Bozuklukları |
12) | Özel Popülasyonlarda Yeme Bozuklukları |
13) | Vaka Sunumları |
14) | Gözden Geçirme |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Agras, W. S. (Ed.). (2010). The Oxford handbook of eating disorders. Oxford University Press. Fries, J., & Sullivan, V. (Eds.). (2017). Eating Disorders in Special Populations: Medical, Nutritional, and Psychological Treatments. CRC Press. Smolak, L., & Levine, M. P. (2015). The Wiley handbook of eating disorders. John Wiley & Sons. Thompson-Brenner, H. (Ed.). (2015). Casebook of evidence-based therapy for eating disorders. Guilford Publications. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen ters yüz formatında öğretilecektir. Eğitmen, her haftanın içeriğini önceden sağlayacak ve öğrencilerin derse gelmeden önce ilgili bilgileri edinmeleri beklenmektedir. Sınıf zamanı, ilgili konuları tartışmak ve grup etkileşimi yoluyla araştırma ve klinik uygulamalar için fikirler oluşturmak amacıyla kullanılacaktır. Öğrencilerin, tartışmalara aktif bir şekilde katkıda bulunmaları beklenmekte ve teşvik edilmektedir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, atanan konulara dayalı kısa yanıt makaleleri yazmaları istenecek. Her öğrenciye dört makale verilecektir ve öğrencilerin bu makaleleri yazarken öğrendiklerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmaları teşvik edilecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Blackboard platformundaki ödevlerin takip edilmesi ve tamamlanması gerekmektedir. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden, her hafta sınıf oturumundan önce ilgili kitap bölümünü veya makaleyi okumaları istenecek. Sınıf tartışmaları, bu okumalar üzerine şekillenecektir. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç gelen veya hazırlıksız olan öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrencilerin, planlanan bir sınava katılmadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Kopya çekme, yalan söyleme ve sahtekarlık gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınavlar sırasında kopya çekme gibi dürüst olmayan davranışlar olarak kabul edilir ve tolere edilmeyecektir. Akademik sahtecilik ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Hesaplama | |||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | |||||
Ders Saati | 28 | 84 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 112 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 24 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 28 | |||
Final | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 280 | ||||
Toplam İş Yükü/25 | 11.2 | ||||
AKTS | 6 |