PSYC 377 Divorce and Its AftermathMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 377
Ders Adı İngilizce Divorce and Its Aftermath
Ders Adı Türkçe Boşanma ve Sonrası
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 142 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 208 - Adult Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yetişkin psikopatolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Boşanma literatüründeki temel kavramlara ve dikkate alınması gereken hususlara aşina olmak ve çocukların boşanma sürecine uyumunu etkileyen risk ve koruyucu faktörleri anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders öğrencilerin boşanma literatüründeki önemli konu ve kavramlarla tanışmalarını, boşanma sonrası aile-için süreç ve dinamikler ilgili bilgi kazanmalarını ve boşanmanın aileler üzerindeki olası etkilerini öğrenmelerini hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Boşanma literatüründeki önemli kavramları ve hususları anlamak;
2) Boşanma ile ilgili faktörlerin çocuklar ve aileler üzerindeki karmaşık psikososyal etkilerini anlamak;
3) Boşanma ile ilgili süreçlere ilişkin bilimsel makaleleri değerlendirmek;
4) Boşanma sonrası aile ortamında aile ile ilgili faktörler ve çocukların refahı arasındaki bağlantılar hakkında hipotezler oluşturmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav,Sunum
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Sınav,Sunum
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Derse Katılım
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Sınav
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. S Sunum
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Derse Katılım
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Sınav
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Ödev,Sunum
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. S Sınav,Sunum
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , March 2022
Ders Koordinatörü İLKSEN BOSTANCI
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Tanışma, Müfredatın Gözden Geçirilmesi
2) Boşanmanın Tanıtımı: Temel Kavramlar, İstatistikler ve Boşanma ile Ayrılıkla İlgili Mitler ve Gerçekler (Ödev 1)
3) Sınıf Sunumu 1: Ödevin Sonuçları, Sınıf Tartışması
4) Boşanma Literatürünün Evrimi: Literatürdeki Yeni Yönelimler ve Toplum Üzerindeki Etkileri
5) Maisie’nin Bildikleri: Sınıf Tartışması
6) Boşanma Öncesi ve Sonrası Aile Ortamındaki Çatışma ve Sonuçları
7) Ara Sınav
8) Kramer vs. Kramer: "İyi Boşanma" Mümkün mü? Sınıf Tartışması
9) Çocukların Uyumunu Kolaylaştıran Faktörler
10) Eş Ebeveynlik: Yeni Bir Kavram ve Dayanıklılık Üzerindeki Etkileri
11) Boşanmış Yetişkinler ve Çocukları ile Çalışmak
12) SUNUMLAR
13) SUNUMLAR
14) SUNUMLAR
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarCherlin, A.J.(1999). Going to extremes: Family structure, children’s well-being, and social science. Demography 36, 421–428 (1999). Leonoff, A. (2015). The Good Divorce. London: Routledge. (selected chapters/passages will be used) Negash, S., & Sahin, S. (2011). Compassion fatigue in marriage and family therapy: implications for therapists and clients. Journal of marital and family therapy, 37(1), 1–13. Teubert, D., & Pinquart, M. (2010). The association between coparenting and child adjustment: A meta-analysis. Parenting: Science and Practice, 10(4), 286–307. Kelly J. B. (2000). Children's adjustment in conflicted marriage and divorce: a decade review of research. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 39(8), 963–973. Turner, H. A., & Kopiec, K. (2006). Exposure to Interparental Conflict and Psychological Disorder Among Young Adults. Journal of Family Issues, 27(2), 131–158. Figley, C. R. (Ed.) (2002). Treating Compassion Fatigue. Philadelphia: Brunner/Rutledge. (selected chapters/passages will be used) Lamela, D., & Figueiredo, B. (2016). Coparenting after marital dissolution and children’s mental health: a systematic review. Jornal de Pediatria, 92(4), 331–342. Amato, P. R., & Sobolewski, J. M. (2001). The effects of divorce and marital discord on adult children’s psychological well-being. American Sociological Review, 66(6), 900–921. Shimkowski, J. R., & Schrodt, P. (2012). Coparental communication as a mediator of interparental conflict and young adult children's mental well-being. Communication Monographs, 79(1), 48–71. Tavsiye edilen okumalar: Grych, J. H., & Fincham, F. D. (1997). Children's adaptation to divorce: From description to explanation. In S. A. Wolchik & I. N. Sandler (Eds.), Issues in clinical child psychology. Handbook of children's coping: Linking theory and intervention (p. 159–193). Plenum Press. Amato, P., & Gilbreth, J. (1999). Nonresident Fathers and Children's Well-Being: A Meta-Analysis. Journal of Marriage and Family, 61(3), 557-573. doi:10.2307/353560 Harold, G. T., & Sellers, R. (2018). Annual Research Review: Interparental conflict and youth psychopathology: an evidence review and practice focused update. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 4, 374. Davies, P. T., & Cummings, E. M. (1994). Marital conflict and child adjustment: An emotional security hypothesis. Psychological Bulletin, 116(3), 387–411.
Öğretme TeknikleriBu ders tamamen ters yüz formatında öğretilecektir. Öğrencilere her hafta bir çevrimiçi ders ve ampirik makaleler verilecektir. Öğrencilerden, o haftanın sınıf oturumundan önce her haftanın makale/makalerini okumaları istenecek. Sınıf zamanında, o haftanın dersi eğitmen tarafından sunulacak ve genellikle ardından sınıf tartışması ve haftanın ampirik makalesinin gözden geçirilmesi yapılacaktır. Öğrencilerin, hazırlık materyallerini kavramak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenmektedir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun bir şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenimini desteklemeleri beklenmektedir. Eğitmen olarak, her ders için uygun seviyede, yüksek kaliteli materyaller hazırlayıp seçmeye taahhüt ediyorum ve öğrencilerin dersin başarılı bir şekilde tamamlanması için ihtiyaç duyacakları tüm yardım ve desteği sağlayacağım.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, boşanma ile ilgili tutumlar ve inançlar konusundaki bir ödevi tamamlamaları ve bunu sonraki hafta sınıfta sunmaları beklenmektedir. Ayrıca, öğrencilerden eğitmen tarafından sunulacak konulardan birinde, dersin son üç haftasında sunum yapmaları istenecek ve bu sunum, dersin final sınavı notu olarak değerlendirilecektir.
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer AktivitelerÖğrencilerden, bu derste öğrendikleri yeni kavramlar ışığında 1 veya 2 film izlemeleri ve bunları tartışmaları beklenmektedir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi damlatilogut@gmail.com

Tüm derslere katılım zorunludur. Geç gelen veya hazırlıksız olan öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrencilerin, planlanan bir sınava katılmadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Kopya çekme, yalan söyleme ve sahtekarlık gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınavlar sırasında kopya çekme gibi dürüst olmayan davranışlar olarak kabul edilir ve tolere edilmeyecektir. Akademik sahtecilik ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 3 12 36
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü/25 5.7
AKTS 6