İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MKTG 339 | ||||
Ders Adı İngilizce | International Marketing | ||||
Ders Adı Türkçe | Uluslararası Pazarlama | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MKTG 201 - Marketing |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Pazarlama kavramlarının temel bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Uluslararası pazarlama stratejileri ve operasyonlarının kavramlarını, prensiplerini ve uygulamalarını öğrenmek ve anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, uluslararası pazarlama ve satış stratejierinin ilke ve kavramlarına ve bu stratejilerin uygulanmasına bir giriş ve gelişim sağlamak için tasarlanmıştır. Bu ders, günümüzün uluslararası pazarlama sistemini yönetsel bir bakış açısıyla inceler ve günümüz iş dünyasında uluslararası pazarlama operasyonları kavramlarını vurgulamaya yardımcı olacak güncel bileşenlere sahiptir. Kapsanan konular arasında uluslararası pazarlama ve ticaret ortamı, sosyal-kültürel-politik-yasal ve düzenleyici ortamlar, segmentasyon, hedefleme ve konumlandırma, uluslararası pazara giriş stratejileri, marka-ürün- fiyatlandırma - uluslararası pazarlama iletişimi kararları, ithalat, ihracat operasyonları, kaynak sağlama, incoterms ile uluslararası tedarik zinciri yönetimi bulunmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Global pazarlama operasyonları ve lojistik kavramını, amaçlarını, kapsamını ve unsurlarını anlamak 2) Uluslararası pazarlama ile satış, lojistik ve diğer tedarik zinciri operasyonları arasındaki etkileşimi anlamak 3) Uluslararası pazarı analiz etmek ve değerlendirmek, global tüketici kültürünü ve çok uluslu stratejideki artan seçenek çeşitliliğini incelemek 4) Küresel çevre faktörlerinin (ekonomik, sosyal, yasal, sosyal) pazara giriş, ürün geliştirme, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım gibi pazarlama kararlarına etkisini anlamak ve değerlendirmek 5) Analitik ve stratejik olarak uluslararası pazar seçme ve pazarlama iletişimi kararları verme |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | S | Derse Katılım |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Derse Katılım |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Derse Katılım |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | S | Proje |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | RÜYA YÜKSEL , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. IRMAK BAKİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Uluslararası Pazarlamaya Giriş |
2) | Uluslararası Pazarlama ve Ticaret Çevresi |
3) | Uluslararası Sosyal ve Kültürel, Siyasi, Hukuki ve Düzenleyici Çevre |
4) | İthalat, İhracat ve Kaynak Temini |
5) | Incoterms (Uluslararası Ticari Terimler) |
6) | Uluslararası Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım |
7) | Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi / Operasyonlar ve Lojistik Yönetimi |
8) | Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma |
9) | Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İşbirlikleri |
10) | Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları |
11) | Fiyatlandırma Kararları |
12) | Uluslararası Pazarlama İletişim Kararları I: Reklam ve Halkla İlişkiler |
13) | Uluslararası Pazarlama İletişim Kararları II: Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve Pazarlamanın Özel Biçimleri |
14) | Uluslararası Pazarlama ve Dijital Devrim |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: Keegan, Warren J. and Mark C. Green (2014), Global Marketing, 9th Edition, Pearson. Önerilen: Heizer, Render, Munson (2017) Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 12th Edition, Global Edition, Pearson. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz edilmiş sınıf modeli. Konuya katkıda bulunmak ve bilgi, fikir ve sorularını özgürce paylaşmak sınıfın her üyesinden beklenir. Ders boyunca deneyimsel, araştırma temelli ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Gerçek hayat vaka çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar, beyin fırtınası ve konuk konuşmacılar dersin önemli bir parçası olacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden beklenenler: Verilen okuma/videoları çalışmak Zamanında sınıf içi veya çevrimiçi oturumlara katılmak Final projesini hazırlamak | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Ders sırasında kişisel bilgisayar kullanımı | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ruya.yuksel@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Proje | 1 | 20 | 6 | 26 | |||
Ödevler | 9 | 2 | 18 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |