MKTG 339 International MarketingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MKTG 339
Course Title in English International Marketing
Course Title in Turkish Uluslararası Pazarlama
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 134 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MKTG 201 - Marketing
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn and understand the concepts, principles and application of the principles of international marketing strategies and operations.
Course Description This course is designed to serve as an introduction and development to the principles and concepts of international marketing operations practices, and the application of these practices. This course examines our present-day international marketing system from a managerial point of view and has a current events component to help emphasize the international marketing and operations concepts in today’s business world. Subjects covered include international marketing and sales environment, social-cultural-political-legal and regulatory environments, segmentation, targeting and positioning, international market entry strategies, decisions of brand-product-pricing- international marketing communications, importing, exporting operations, sourcing, incoterms, international supply chain management.
Course Description in Turkish Bu ders, uluslararası pazarlama ve satış stratejierinin ilke ve kavramlarına ve bu stratejilerin uygulanmasına bir giriş ve gelişim sağlamak için tasarlanmıştır. Bu ders, günümüzün uluslararası pazarlama sistemini yönetsel bir bakış açısıyla inceler ve günümüz iş dünyasında uluslararası pazarlama operasyonları kavramlarını vurgulamaya yardımcı olacak güncel bileşenlere sahiptir. Kapsanan konular arasında uluslararası pazarlama ve ticaret ortamı, sosyal-kültürel-politik-yasal ve düzenleyici ortamlar, segmentasyon, hedefleme ve konumlandırma, uluslararası pazara giriş stratejileri, marka-ürün- fiyatlandırma - uluslararası pazarlama iletişimi kararları, ithalat, ihracat operasyonları, kaynak sağlama, incoterms ile uluslararası tedarik zinciri yönetimi bulunmaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Global pazarlama operasyonları ve lojistik kavramını, amaçlarını, kapsamını ve unsurlarını anlamak
2) Uluslararası pazarlama ile satış, lojistik ve diğer tedarik zinciri operasyonları arasındaki etkileşimi anlamak
3) Uluslararası pazarı analiz etmek ve değerlendirmek, global tüketici kültürünü ve çok uluslu stratejideki artan seçenek çeşitliliğini incelemek
4) Küresel çevre faktörlerinin (ekonomik, sosyal, yasal, sosyal) pazara giriş, ürün geliştirme, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım gibi pazarlama kararlarına etkisini anlamak ve değerlendirmek
5) analitik ve stratejik olarak uluslararası pazar seçme ve pazarlama iletişimi kararları verme
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , May 2023
Course Coordinator ŞİRİN GİZEM KÖSE
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2) Uluslararası Pazarlama ve Ticaret Çevresi
3) Uluslararası Sosyal ve Kültürel, Siyasi, Hukuki ve Düzenleyici Çevre
4) İthalat, İhracat ve Kaynak Temini
5) Incoterms (Uluslararası Ticari Terimler)
6) Uluslararası Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
7) Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi / Operasyonlar ve Lojistik Yönetimi
8) Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
9) Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri: Lisanslama, Yatırım ve Stratejik İşbirlikleri
10) Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları
11) Fiyatlandırma Kararları
12) Uluslararası Pazarlama İletişim Kararları I: Reklam ve Halkla İlişkiler
13) Uluslararası Pazarlama İletişim Kararları II: Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve Pazarlamanın Özel Biçimleri
14) Uluslararası Pazarlama ve Dijital Devrim
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: Keegan, Warren J. and Mark C. Green (2014), Global Marketing, 9th Edition, Pearson. Recommended: Heizer, Render, Munson (2017) Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 12th Edition, Global Edition, Pearson.
Teaching MethodsFlipped classroom. Participation, active learning and learning by discussion are essential. Every member of the class is expected to contribute to the subject and freely share her/his knowledge, ideas and questions. Throughout the course, experiential, research-based and reflective teaching strategies are used. Real life case studies, group projects, presentations, in-class discussions, brainstorming and key note speakers will be the essential part of the course.
Homework and ProjectsParticipants are expected to: study the assigned reading/ videos attend in class or online sessions on time prepare the final project
Laboratory Work
Computer UseUse of personal laptops during regular lectures.
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Ödev 9 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 40
TOTAL % 100
Course Administration bakioglui@mef.edu.tr

Class Attendance: Students are expected to attend classes regularly, be punctual, and complete all work whether present or not. Excused absences include the following: (1) the student has contacted the faculty member prior to the absence due to a college sponsored activity, (2) the student has contacted the faculty member prior to the absence and the faculty member concurs that the absence is unavoidable and legitimate, (3) faculty member determines that the student has missed classes/assignments due to factors beyond the student's control (i.e., illness, family misfortune, etc.), and the faculty member concurs. All other absences are considered unexcused. Make-Up Exams: No make-up exams will be given for other than instructor approved absences. There are no excused absences from exams other than physician-documented illness and documented personal emergency. Academic Honesty: Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation. Class Participation: Each student must actively participate in class discussions in order to earn his/her "class participation" grade. Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to instructor (bakioglui@mef.edu.tr). Study expectations: Students are expected to attend all classes in accordance with MEF University policy, and to come prepared by watching the FC videos, reviewing the notes from the previous lecture and reading the current scheduled assignments.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Proje 1 20 6 26
Ödevler 9 2 18
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Total Workload 134
Total Workload/25 5.4
ECTS 5