İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | FIN 339 | ||||
Ders Adı İngilizce | Financial Leadership Development | ||||
Ders Adı Türkçe | Finansal Liderlik Gelişimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Finans ve muhasebenin temel kavramları | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Şirketlerin finansal yönetiminde nasıl lider olunacağını, finansla ilgili kararların doğru şekilde nasıl alınacağını ve bir firmanın finansal ve genel performansının nasıl artırılacağını öğrenmek ve anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders öğrencilerin firmaların temel finansal göstergelerini analiz edebilmeleri, gelecek finans kararlarının daha doğru alabilmeleri ve finansal tablolarını daha iyi yorumlayabilmeleri konusunda yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bir firmanın temel finansal göstergelerini analiz etmek. 2) Finansal tabloları detaylı bir şekilde analiz etmek. 3) Daha iyi anlamak ve karar vermek için farklı finansal teknikler ve modeller kullanmak. 4) Finansal oranların değerlendirilmesi yoluyla şirketin kredi itibarını anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Proje |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Proje |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Proje |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | H | Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | MERVE ÖZ , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ASU ULUTÜRK YAVUZ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş- Kavramsal Çerçeve |
2) | Genel Bakış-Finansal Göstergelerin Temelleri |
3) | Finansal Analiz- Bilanço Değerlendirmesi |
4) | Finansal Analiz- Bilanço Değerlendirmesi |
5) | Finansal Analiz- Kar veya Zarar Tablosu Değerlendirmesi |
6) | Şirket Performansı- Maliyet Yönetimi |
7) | Şirket Performansı- Nakit Yönetimi |
8) | Proje Finansmanı ve Değerlendirmesi |
9) | Proje Finansmanı ve Değerlendirmesi |
10) | Vaka Çalışması |
11) | Vaka Çalışması |
12) | Vaka Çalışması |
13) | Vaka Çalışması |
14) | Vaka Çalışması |
15) | Final Sınavı Dönemi (proje sunumları) |
16) | Final Sınavı Dönemi (proje sunumları) |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders boyunca aşağıdaki ders kitabındaki metinler ve vakalar kullanılacaktır: Financial Accounting, Global Edition, 11/E Themin Suwardy, Singapore Management University Walter T. Harrison, Baylor University Wendy M. Tietz, Kent State University Charles T. Horngren C. William Thomas, Baylor University ©2019 • Pearson • Paper | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Her haftaya ait videolar, powerpoint sunumları, vakalar ve grup projeleri. Öğrencilerin her hafta ders materyalini okuyup izlemiş olarak gelmeleri beklenmektedir. Ders; vakaları ve projeleri içermektedir; öğrencilerin sınıf tartışmasına katılmaları ve edindikleri bilgileri bir takım ortamında uygulamaları beklenmektedir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Duyuru yapılacaktır. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Her bir ders Blackboard kullanımını gerektirir; bu nedenle bilgisayar kullanımı şarttır. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | İlgili teorik kavramların pratik yönlerini vermek üzere konuk konuşmacılar davet edilecektir. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yavuzas@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 3 | 4 | 7 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Final | 1 | 15 | 6 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |