School/Faculty/Institute |
Faculty of Engineering |
Course Code |
CE 446 |
Course Title in English |
Water Supply and Disposal Systems |
Course Title in Turkish |
Su Temini ve Kanalizasyon Sistemleri |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom,Lecture,Project |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Güz |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
130 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
Prior knowledge of fundamental concepts of fluid mechanics and hydraulics is suggested. |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To understand water resources development and the required methodologies, and to gain skills for applying mathematics, science and engineering knowledge on the solution of water resources problems. |
Course Description |
This course covers water supply and waste water disposal including precipitation in civil engineering applications. The following major topics are covered in detail: population estimation methods, water quality and flow characteristics, water transmission lines, water reservoirs, water distribution networks, collection of waste water, waste water conduits, drainage of rainwater, ecology. |
Course Description in Turkish |
Bu ders inşaat mühendisliği uygulamaları açısından su temini ve kirli suların uzaklaştırılması konularını ele almaktadır. Ayrıntılı olarak incelenen konular şöyledir: nüfus tahmin yöntemleri, su kalitesi ve akım karakteristikleri, isale hatları, su hazneleri, su dağıtım şebekeleri, atık suların toplanması, atık su mecraları, yağmur suyunun uzaklaştırılması, ekoloji. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) solve problems related to population estimation;
2) solve problems related to flow characteristics;
3) solve problems related to water transmission lines and water distribution networks;
4) solve problems related to waste water collection and waste water disposal;
5) solve problems related to drainage of rainwater;
6) deliver effective oral presentations.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
EMİNE BEYHAN YEĞEN , November 2023 |
Course Coordinator |
EMİNE BEYHAN YEĞEN |
Semester |
Güz |
Name of Instructor |
Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Introduction and Population Estimation Methods |
2) |
Water Quality and Flow Characteristics |
3) |
Water Transmission Lines |
4) |
Water Transmission Lines continued |
5) |
Water Reservoirs |
6) |
Water Distribution Networks |
7) |
Collection of Waste Water |
8) |
Waste Water Conduits |
9) |
Waste Water Conduits continued |
10) |
Drainage of Rainwater |
11) |
Drainage of Rainwater continued |
12) |
Ecology |
13) |
Recapitulation |
14) |
Presentations |
15) |
Final Exam/Project/Presentation Period |
16) |
Final Exam/Project/Presentation Period |
Required/Recommended Readings | Required Textbook:
McGhee, T.Water Supply & Sewerage, McGraw Hill Pub., 6th edition, 1991.
Recommended Textbooks:
Fair, G.M. and Geyer, J.C., Elements of Water Supply and Waste Water Disposal, John Wiley & Sons, 1958.
|
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique |
Homework and Projects | None |
Laboratory Work | None |
Computer Use | None |
Other Activities | None |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Küçük Sınavlar |
10 |
% 40 |
Sunum |
1 |
% 15 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 45 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
yegene@mef.edu.tr
Instructor’s office and phone number:
office hours:
e-mail address: yegene@mef.edu.tr
Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Classroom Practice contributes to 15% of the final grade.
Missing the midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, make-up will be given.
Missing the final presentation: Faculty regulations.
A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations
Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf
|