INT 462 Interior UrbanismMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 462
Ders Adı İngilizce Interior Urbanism
Ders Adı Türkçe Kentsel İç Mekan
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kentsel ölçek ile iç mekan ölçeği arasındaki ilişkiyi kavramak ve iç mekan elemanlarının taktiksel mekansal değerlerini ve kentlerin koşullarını iç mekan perspektifinden öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, iç mimarlıkta yüzey malzemelerine giriş niteliğindedir. Öğrenciler, farklı malzemelerin özelliklerini, üretim yöntemlerini, yaratıcı kullanımlarını inceleyecek ve yüzey malzemelerinin tasarımda nasıl kullanılacağını öğreneceklerdir. Ders, bu alanda çalışan farklı öğretim üyeleri tarafından verilecek birkaç modüle ayrılmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) iç mekan şehirciliğinin tarihini anlamak;
2) kentsel ölçekte iç mekan elemanlarının mekansal değerlerini analiz etmek;
3) eleştirel düşünme, okuma ve yazma becerilerini sergilemek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). H Derse Katılım
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Sunum
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. S
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Sunum
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Sunum
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. H Sunum
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S
Hazırlayan ve Tarih İREM NAZ KAYA , January 2021
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN BURCU BALOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Sınıfa Giriş ve Genel Bakış + Müfredat İncelemesi İç Mekan Kentselciliğine Giriş
2) İç Kentsellik: Genel Bakış/Tarih/Tartışmalar
3) İç Kentsellik: Genel Bakış/Tarih/Tartışmalar
4) İç Kentsellik: Genel Bakış/Tarih/Tartışmalar
5) İç Kentsellik: Genel Bakış/Tarih/Tartışmalar
6) Misafir Öğretim Üyesi
7) Ders Taktiksel İç Mekanlar: Küresel ölçekte iç mekan elemanlarının rolünü anlamak Afrika ve Asya perspektiflerini analiz etmek ve karşılaştırmak
8) Ders Biçim, yapı ve mekan
9) Ders Mega ölçek: Şehirlerin koşulları
10) Misafir Öğretim Üyesi
11) Konferans Antropocen'de Kentsel İçsellik
12) Antroposende Kentsel İçsellik
13) Antroposende Kentsel İçsellik
14) Antroposende Kentsel İçsellik
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarRice, C. (2016). Interior Urbanism: Architecture, John Portman and Downtown America. Bloomsbury Publishing. MONU magazine issue 21. (2014). Interior Urbanism. Feliz, N. (2020). Interiority 3(1):83-96. DOI: 10.7454/in.v3i1.74 Campos, A., Schneiderman, D. (2018). Interiors Beyond Architecture. 1st edition. Routledge. Bruyns, GJB. (2018). Tactical interiority; Hong Kong’s “lived” interiors as praxis for tactical living in High-Density landscapes, Interiors, 9:3, 346-371, DOI: 10.1080/20419112.2019.1642571.
Öğretme TeknikleriDers, eğitmenler tarafından sunumların yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerecektir. Ders, tüm okumaların ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-yüz Sınıf' modelini takip eder.
Ödev ve Projeler2 Bireysel Proje
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sezginah@mef.edu.tr

E-posta: sezginah@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Sonuç olarak, 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlıklar başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Bu ders için %70 Katılım zorunludur. Ders süresinin çoğu haftalık konuların tartışılmasına ayrılacaktır. Öğrenciler derse gelmeden önce haftalık ödevlerini hazırlamalı ve yüklemelidir. Geç teslimler puan düşürür. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı davranışlarda bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi konuları içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5