School/Faculty/Institute |
Faculty of Arts, Design and Architecture |
Course Code |
INT 338 |
Course Title in English |
Technology and Space II |
Course Title in Turkish |
Technology and Space II |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Lecture |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
80 hours per semester |
Number of Credits |
3 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
FADA 211 - Digital Communication I
|
Expected Prior Knowledge |
AutoCAD, Photoshop,3D Modelling
|
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students
|
Overall Educational Objective |
To learn the spatial, constructional and technological aspects and design principals of HVAC, acoustics and lighting system in terms of CAD drawings, lighting calculations and documentation.
|
Course Description |
This is an introductory course that provides a basic understanding of building systems, particularly heating, ventilating and air conditioning (HVAC), lighting and acoustics. Students will examine current research and practical strategies related to HVAC, lightning and acoustical systems. The design criteria and calculations used in interior design will be introduced to the students. The course will examine the student’s interior design project through the lens of building systems integration; placing emphasis on understanding technical aspects of systems (construction types, structural, power, lighting, audio-visual, mechanical, plumbing, fire suppression), and its impact on human well-being within an interior environment (thermal comfort, interior air quality, acoustic, etc.).
This lecture intends to encourage the students to understand architectural lighting in terms of technological, psychological and functional aspects in order to be able to use the knowledge in their interior design projects. Since lighting effects the way people feel and behave, by learning both scientific properties of light and lighting equipment, and the artistic designs that can be made by lighting, students will be able to enhance the architectural space perception and experience according to the needs of the users, demands of the client and/or space and the environmental factors by creating a balance between quantity and quality of light.
|
Course Description in Turkish |
Bu ders, ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri, akustik ve aydınlatma tasarımı, iç mekan tasarımında kullanılan tasarım kriterleri ve hesaplamaları konularında temel bir anlayış ortaya koyan giriş dersidir. Ders kapsamında öğrencilerin, ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri, aydınlatma ve akustik sistemler ile ilişkili güncel araştırma ve uygulama pratiklerini incelemeleri beklenmektedir. Ders, öğrencinin iç mekan projesini bina sistemleri entegrasyonu merceği aracılığıyla incelenecektir; sistemlerin teknik yönleri (yapı türleri, yapısal, güç, aydınlatma, görsel-işitsel, mekanik, sıhhi tesisat, yangın söndürme) ve iç ortamdaki insan refahı üzerindeki etkisi (termal konfor, iç hava kalitesi, akustik vb.) tartışılacaktır.
Bu ders; öğrencilerin mimari aydınlatma tasarımını teknoloji, psikoloji ve fonksiyon açısından benimseyerek, edinecekleri bilgiyi iç mimari projelerinde kullanmalarını hedefler. Işığın insan davranışı ve duygularını etkilemesinin farkındalığına vararak ve ışığın ve aydınlatma armatürlerinin kullanımını hem bilimsel hem de tasarımsal açıdan yorumlayarak; mekan algısını ve insan deneyimini, kullanıcıların ihtiyaçlarına, mekanın ve/veya işverenin ihtiyaçlarına ve de çevresel faktörlere dayanarak, ışık niteliğini ve niceliğini tasarlama bilincine varmalarını amaçlar.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
PINAR ERSÜ , February 2020 |
Course Coordinator |
AKTS1 |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
SÖNMEZ DUYGU ÇAKIR GÜR |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
Required/Recommended Readings | http://www.erco.com/guide/basics/seeing-and-perception-2224/en/
http://www.erco.com/guide/designing-with-light/architectural-lighting-1874/en/
http://www.erco.com/guide/indoor-lighting/types-of-lighting-1789/en/
http://www.zumtobel.com/PDB/teaser/EN/lichthandbuch.pdf
Allen, Edward & Swoboda D. (2005). How Buildings Work: The Natural Order of Architecture. New York, NY: Oxford University Press, ISBN: 9780195161984.
Coppens, James V. Sanders, pp. 560. ISBN 0-471-84789-5. Wiley-VCH, December 1999., 560.
Kuttruff, H. (2016). Room acoustics. Crc Press.
Egan, M. D. (1988). Architectural acoustics (p. 21). New York: McGraw-Hill.
Kinsler, L. E., Frey, A. R., Coppens, A. B., & Sanders, J. V. (1999). Fundamentals of acoustics. Fundamentals of Acoustics, 4th Edition, by Lawrence E. Kinsler, Austin R. Frey, Alan B.
Lechner, N (2000). Heating, Cooling, Lighting: Design Methods for Architects. New York, NY: John Wiley & Sons, 2000. ISBN: 9780471241430.
|
Teaching Methods | Videos, In class assignments, Environmental analysis, Case studies and Studio Design Projects’s lighting design development |
Homework and Projects | Readings, Presentations, Journal, In class assignments, Studio Design Projects’s lighting design project booklet.
|
Laboratory Work | No |
Computer Use | Yes
|
Other Activities | Field work, photographing spaces.
|
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
1 |
% 15 |
Küçük Sınavlar |
1 |
% 10 |
Sunum |
1 |
% 25 |
Rapor Teslimi |
1 |
% 10 |
Final |
1 |
% 40 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
ersup@mef.edu.tr
Email: ersup@mef.edu.tr
Students are required to attend %70 of the classes in theoretical courses. Consequently, absenteeism exceeding 4 weeks (classes) will result in failure.
Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation
|