LAW 132 History of Political ThoughtMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 132
Course Title in English History of Political Thought
Course Title in Turkish Siyasal Düşünceler Tarihi
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 100 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Enabling the students to understand the different forms and concepts of political thought
Course Description This lecture examines central political thoughts and ideologies in their historical context, taking also into account their impact for nowadays world. It introduces and investigates the ideas and arguments of the main political ideas and their theorists, their methods of argument, and the historical and political contexts in which they were developed. Among the topics addressed are political obligation (why should one obey the law?), the criteria for legitimate government, the meaning of freedom, the nature and justification of punishment, the role of private property, and various kinds of equality.
Course Description in Turkish Bu ders, günümüz Dünyasındaki etkilerini de dikkate alarak temel düşünceleri ve ideolojileri kendi tarihsel bağlamında incelemektedir. Temel siyasi düşünceleri ve teorisyenlerini, argüman yöntemlerini ve geliştikleri tarihi ve siyasi bağlamlarını aktarmakta ve araştırmaktadır. Ele alınan konular arasında siyasi yükümlülük (neden hukuka uyulmalı?), meşru hükümetin ölçütleri, özgürlüğün anlamı, cezalandırmanın doğası ve gerekçeleri, özel mülkiyetin rolü ve çeşitli eşitlik biçimleri bulunmaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
1) have a critical view on current politics and their ideological background
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 1
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ZEYNEP ÖZEN , January 2023
Course Coordinator HÜLYA DİNÇER
Semester Spring
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Dersin konusuna ve kullanılan materyale giriş, müfredatın duyurulması
2) Modern siyasal düşüncenin şafağında: Machiavelli ve meşrulaştırılmadan siyaset
3) Padua'lı Marsilius ve modernitede anlaşıldığı şekliyle “sivil toplum”
4) Francisco Suarez ve sosyal sözleşme teorisi
5) Jean Bodin ve egemenlik teorisi
6) Modern Devletin Kusursuz Bir Tanımı: Thomas Hobbes'un Leviathan'ı
7) Feminist Teori
8) Vizeler
9) Modernitenin eleştirileri: Jean-Jacques Rousseau ve “asil vahşi”
10) Spinoza ve “çokluk” fikri
11) Karl Marx ve Friedrich Engels: Diyalektik ve Tarihsel Materyalizm
12) Sigmund Freud: Psikanaliz ve İnsan Toplumunun Kökenleri
13) Michel Foucault: Disiplinin gücü
14) Özet
15) Final Sınavları
16) Final Sınavları
Required/Recommended ReadingsAll course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy any books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson.
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and Projectsnone
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration dincerhu@mef.edu.tr

Office Hours: By Appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 8 2 10
Total Workload 100
Total Workload/25 4.0
ECTS 4