Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | POLS 338 | |||||
Ders Adı İngilizce | Global Environmental Politics | |||||
Ders Adı Türkçe | Küresel Çevre Politikalari | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 132 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Teorik ve pratik olarak küresel çevre politikası hakkında bilgi edinmek, ne olduğunu, neden önemli olduğunu, temel çevresel zorluklara aşinalık ve bu konu alanlarındaki rejimlerin incelenmesi, çevre, sosyal ve ekonomik kalkınma arasındaki karşılıklı bağlantılar. | |||||
Ders Açıklaması | Derste küresel çevre politikalarını hem teorik olarak hem de pratik örneklerle incelemeyi hedefliyoruz. Günümüzde toplumlar çevresel krizlerlerle karşı karşıya kalmış durumdalar. Bu sorunların çok ciddi ve farklı boyutlarda ekonomik, kültürel ve sosyal yansımaları bulunmaktadır. Öğrenciler çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını, küresel çözümlerin neden önemli olduğunu, çözüm arayışında yapılan uluslararası müzakareleri, bu kapsamdaki zorlukları ve fırsatları öğrencekler. Iklim değişikliği, biyoçeşitlilik, deniz kirlenmesi, balıkçılık, zehirli atık ticareti gibi güncel çevre konularını öğrendikten sonra bu konulara çözüm getirme arayışının arkasındaki politikalar ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) küresel bağlamda temel çevre sorunlarını anlar; 2) Çevre sorunlarını değerlendirir, uygular ve çözümler geliştirir; 3) çevresel sürdürülebilirlikle tarihsel, kültürel, ekonomik ve sosyal bağları anlar; 4) küresel çevre rejimlerinin özellikle iklim değişikliği, biyolojik çeşitlilik, denizlerin korunması, ozon tabakasının incelmesi, tehlikeli atıklarla ilgili rejimler; gelişimini kavrar; 5) uluslararası çevre anlaşmalarının etkinliğini ortak payda sorunları, çatışmalar ve rejim tasarım zorlukları açısından değerlendirir; 6) Çevre politikasındaki kilit kurumları ve paydaşları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | H | Sınav |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SIBEL SEZER |
Hafta | Konu |
1) | Küresel Çevre Politikalarının Ortaya Çıkışı |
2) | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevreye Genel Bir Bakış |
3) | Çevre ve “Ortak Malların Trajedisi” |
4) | Çevre Politikalarını Anlamak |
5) | Küresel Çevre Politikaları ve Politika Alanında Temel Kavramlar |
6) | Küresel Çevre Politikaları Çerçevesinde Rejim Gelişiminin Aşamalarına Genel Bir Bakış |
7) | Küresel Çevre Politikalarındaki Kurumlar |
8) | Küresel Çevre Politikalarındaki Temel Aktörler |
9) | Özel Konu 1: İklim Değişikliği |
10) | Özel Konu 2: Deniz Kirliliği ve Balıkçılık |
11) | Özel Konu 3: Biyoçeşitlilik |
12) | Özel Konu 4: Tehlikeli Atık |
13) | Proje Sunumları ve Tartışma |
14) | Proje Sunumları ve Tartışma |
15) | Final Sınavları Haftası |
16) | Final Sınavları Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Required Reading: Global environmental politics, 2021. Pamela S. Chasek and David L. Downie, 8th edition, Abingdon, New York, NY: Routledge, 2021. Garrett Hardin. 1968. The Tragedy of the Commons. Science 162 (3859): 1243-1248 Ostrom, Elinor, and et al. 1999. Revisiting the commons: local lessons, global challenges. Science 284 (5412): 278-282. Jeffrey D. Sachs, 2015. The Age of Sustainable Development, Columbia University Press Pamela Chased, David Downie and JW Brown, 2016. Global Environmental Politics, Dilemmas in World Politics Doyle, T.J., 2005. Environmental Movements in Majority and Minority Worlds: A Global Perspective, Rutgers University Press, New Brunswick, New York and London. Doherty, B. and Doyle T. (eds), 2008. Beyond Borders: Environmental Movements and Transnational Politics, Routledge, New York and London. Our Common Vision of The Future We Want outcome document of the Rio+20 Conference Ross, Michael L., 1999. "The political economy of the resource curse." World politics 51.02, 297-322. Assessing and Managing the Risks of Climate Change, IPCC AR5 WGII, Impacts, Adaptation and Vulnerability, 2014 Recommended Reading United Nations World Commission on Environment and Development (1987). Our Common Future. Oxford: Oxford University Press. Soroos, Marvin S. 2011. “Global Institutions and the Environment: An Evolutionary Perspective” in The Global Environment: Institutions, Law and Policy, Third Edition. CQ Press Democratizing the Global Climate Regime. John S. Dryzek, Hayley Stevenson, 2013. Chris Methmann, Delf Rothe, and Benjamin Stephan (eds.), (De)Constructing the Greenhouse: Interpretive approaches to global climate governance, p.232-247. The Geopolitics of Climate Change. Anthony Giddens, 2009. The Politics of Climate Change, Ch. 9, p.203-226 James Hansen,The Faustian Bargain: Humanitiy’s Own Trap, 2009. Storms of My Grandchildren, p.90-110. The Transition to a Sustainable Economy, 2009. Tim Jackson, Prosperity without Growth: Economics for a Finite Planet, Ch. 11, p. 171-186 Bodansky, D., 2016. The Paris Climate Change Agreement: A New Hope? The American Journal of International Law, 110(2), 288-319 Breetz, H., Mildenberger, M. and Stokes, L., 2018. “The political logics of clean energy transitions” Business and Politics Vol. 20, Pages 492-522. Allcott, Hunt and Sendhil Mullainathan, 2010. “Behavior and Energy Policy” Science 327 (5970): 1204-1205. Jamie Druckman, Toby Bolsen and Fay Lomax Cook, 2015. “Citizens', Scientists', and Policy Advisors' Beliefs about Global Warming,” The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 658: 271-295. Llewelyn Hughes and Johannes Urpelainen. 2015. “Interests, institutions, and climate Policy: Explaining the choice of policy instruments for the energy sector.” Environmental Science and Policy Vol. 54, Pages 52 to 63. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders sunumları, etkileşimli tartışmalar ve diyaloglar | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard ödevleri | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Students are encouraged to contact the instructor on any issues that they need clarification or would like to inquire about in more detail (e-mail of instructor asibel.sezer@gmail.com) Students are expected to attend all sessions (80% attendance required) and be in class on time. When they can not attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to YÖK regulation. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 12 | 4 | 3 | 1 | 96 | ||
Proje | 3 | 8 | 3 | 1 | 36 | ||
Toplam İş Yükü | 132 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |