POLS 232 Digital Media LiteracyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 232
Course Title in English Digital Media Literacy
Course Title in Turkish Digital Medya Okuryazarlığı
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge none
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn media content analysis skills.
Course Description New Media literacy is designed to help students develop an informed and critical understanding of the nature of rapidly advancing and increasingly dominant new media as information security, cyberbullying, fake news, digital addiction, and also to study, interpret and evaluate messages. This course develops the students' critical thinking skills, provides the necessary analysis methods for interpreting media content and critical writing methods suitable for media analysis.
Course Description in Turkish Yeni Medya okuryazarlığı dersi, öğrencilerin bilgi güvenliği, siber zorbalık, sahte haberler, dijital bağımlılık gibi hızla gelişen ve giderek baskın hale gelen yeni medya’nın doğası hakkında bilgili ve eleştirel bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olmak ve ayrıca mesajları incelemek, yorumlamak ve değerlendirmek için tasarlanmıştır. Bu ders öğrencinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirir, medya içeriğini yorumlamak için gerekli analiz yöntemleri ve medya analizi için eleştirel yazma yöntemlerini sağlar.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) medya içeriğini analiz etmek;
2) sahte ve gerçek haberleri karşılaştırma
3) telif hakkı, bilgi güvenliği de dahil olmak üzere dijital medyaya erişim ve bu medyanın kullanımıyla ilgili etik ve hukuki konuları eleştirme
4) Yeni medyayla birlikte ortaya çıkan dijital bağımlılık ve siber zorbalık sorunlarının önemini açıklama
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date CANSU GÜLEÇ , January 2024
Course Coordinator CANSU GÜLEÇ
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. AHU ÖZYURT

Course Contents

Hafta Konu
1) Ders konularına ve projeye genel giriş
2) Yeni İletişim Ortamları ve Yeni Medya Kavramı
3) Medya okur Yazarlığı
4) Yeni Medya ve Etik
5) Yeni Medya ve Etik
6) Yeni Medya ve Siber Güvenlik
7) Yeni Medya ve Siber Güvenlik
8) Yeni Medya ve Siber Zorbalık
9) Yeni Medya ve Dijital Bağımlılık
10) Yeni Medya ve Dijital Bağımlılık
11) Dijital Dönüşüm ve Toplum 5.0
12) Web teknolojileri: Web 3.0
13) Yeni Medya ve Pazarlama
14) Genel Değerlendirme
15) Proje sunumları
16) Proje sunumları
Required/Recommended Readings*Jackie Marsh, Popular Culture, New Media and Digital Literacy in Early Childhood, 2005, Taylor & Francis Group *Monica T. Whitty and Garry Young, Cyber-psychology, Wiley, 2016 *Lister Martin et. al., New Media: A Critical Introduction, 2003, Routledge, Taylor & Francis Group *Ann Handley, C.C. Chapman, Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, E-books, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business, 2012 *Scott J. Shackelford, Managing Cyber Attacks in International Law, Business, and Relations: In Search of Cyber Peace,2014 *Hoobs R. and More D., Discovering Media Literacy,Sage Publication, 2013 *Yıldız M. and Keengwe J. Media Literacy in the Digital Age, IGI Global,2016
Teaching MethodsEnsuring the participation of students in the course with in-class discussions and assignments and projects
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration gulecc@mef.edu.tr
: (212) 395 3610
In this course, 70% attendance is required. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 16 1 17
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Total Workload 125
Total Workload/25 5.0
ECTS 5