Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | HUM 226 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Food and Culture | |||||||
Ders Adı Türkçe | Yemek ve Kültür102 | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ders,Ters-Yüz Öğrenme | |||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||
Dönem | Bahar | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 122 saat | |||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Geniş disiplinler arası bir alan olan yemek ve kültür çalışmalarını anlama becerisi kazanmak. | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders öğrencilere yemek ve kültür konusunu tarih, antropoloji ve halkbilimi kuramları açısından ele alma fırsatı veriyor. Okumalar ve konular yemeğin antropolojisi ve tarihi hakkında temel okumalar, ve sosyal sınıf, etnik aidiyet, ve toplumsal cinsiyet açısından çalışmaları içermektedir. Oruç, açlık, yeme bozuklukları, obezite, konularının da ele alındığı çalışmaların incelenmesi. Küresel gıda sistemi, iklim değişikliği, ve bunun yaratmış olduğu süregelen eşitsizlikler gibi konular üzerinde de okumalar yapılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yemek çalışmaları üzerine temel metinlerdeki terminolojiyi ve kavramları tanımak, adlandırmak ve tanımlamak; 2) Yemek çalışmalarıyla ilgili kavramları ödevlerde ve tartışmalarda tanımak ve uygulamak; 3) Küresel gıda sisteminin tarihsel gelişimini bilmek; 4) Ders kavramlarını kullanarak yemek ve kültürü incelemek, yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve kompozisyonunda ileri düzeyde yetkinlik göstermek; 5) Tartışmalarında ve ödevlerinde tarihsel, etnografik ve gıda sistemleri perspektifini ve etnografik yöntemleri kullanmak; 6) Yemek kültürleri ve beslenme alışkanlıklarındaki sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını yorumlamak; 7) Bağımsız olarak bilgi edinmek ve kendi öğrenme sürecini planlamak; 8) İnsan kültürel uygulamalarını belgeleme ve tasvir etmenin metodolojik ve etik karmaşıklıklarını tanımak ve takdir etmek; |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Sınav,Derse Katılım,Sunum |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Derse Katılım,Sunum |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav,Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , April 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MELTEM TÜRKÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | sanayileşme ve yiyecek |
3) | Sömürgeciliğin mirası |
4) | Teorik metinler: Mutfak üçgeni, yiyecek tabuları |
5) | Teorik metinler: Semiotik ve sosyal sınıf |
6) | Irk, Sınıf ve Yiyecek |
7) | Cinsiyet: Erkeklik, kadınlık ve yiyecek |
8) | Bedenler ve yiyecek: Anoreksiya |
9) | Oruç ve Şölen |
10) | Açlık ve obezite |
11) | Yemek pişirme, hafıza ve duyular |
12) | Miras, özgünlük, kozmopolitanizm |
13) | Yavaş yemek ve erdemli küreselleşme |
14) | Yiyecek adaleti hareketleri |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Carole Counihan and Penny Van Esterik. 2013 Food and Culture: A Reader. Routledge. Jeffrey Pilcher. 2012. The Oxford Handbook of Food History. OUP. (further recommended readings will be included in syllabus) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Karşılıklı saygıya ve empatiye dayalı bir işbirlikçi öğrenme topluluğu oluşturmayı hedefleyeceğiz. Bu doğrultuda ders, kısa ders anlatımları ile bireysel ve küçük grup çalışmalarıyla katılımı birleştirecektir. Bu nedenle sınıf, yemek ve kültür hakkında düşünme yollarını ifade etmenin bir modelini sunduğumuz bir yer olacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bireysel ve grup çalışmaları olacaktır. Bazı örnekler: yiyecek ve kendilik üzerine bir dönem günlüğü, aile tariflerinin belgelenmesi ve bu tarifler üzerine düşünceler, pandemi sırasında yiyecek sorunlarının belgelenmesi. Aile sözlü tarihi projesi ise tarifler aracılığıyla gerçekleştirilecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
fmturkoz@gmail.com Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Uygulama | 1 | 10 | 10 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 6 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 122 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.9 | ||||||
AKTS | 5 |