HUM 226 Food and Culture MEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HUM 226
Ders Adı İngilizce Food and Culture
Ders Adı Türkçe Yemek ve Kültür102
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders,Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 122 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Geniş disiplinler arası bir alan olan yemek ve kültür çalışmalarını anlama becerisi kazanmak.
Ders Açıklaması Bu ders öğrencilere yemek ve kültür konusunu tarih, antropoloji ve halkbilimi kuramları açısından ele alma fırsatı veriyor. Okumalar ve konular yemeğin antropolojisi ve tarihi hakkında temel okumalar, ve sosyal sınıf, etnik aidiyet, ve toplumsal cinsiyet açısından çalışmaları içermektedir. Oruç, açlık, yeme bozuklukları, obezite, konularının da ele alındığı çalışmaların incelenmesi. Küresel gıda sistemi, iklim değişikliği, ve bunun yaratmış olduğu süregelen eşitsizlikler gibi konular üzerinde de okumalar yapılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yemek çalışmaları üzerine temel metinlerdeki terminolojiyi ve kavramları tanımak, adlandırmak ve tanımlamak;
2) Yemek çalışmalarıyla ilgili kavramları ödevlerde ve tartışmalarda tanımak ve uygulamak;
3) Küresel gıda sisteminin tarihsel gelişimini bilmek;
4) Ders kavramlarını kullanarak yemek ve kültürü incelemek, yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve kompozisyonunda ileri düzeyde yetkinlik göstermek;
5) Tartışmalarında ve ödevlerinde tarihsel, etnografik ve gıda sistemleri perspektifini ve etnografik yöntemleri kullanmak;
6) Yemek kültürleri ve beslenme alışkanlıklarındaki sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını yorumlamak;
7) Bağımsız olarak bilgi edinmek ve kendi öğrenme sürecini planlamak;
8) İnsan kültürel uygulamalarını belgeleme ve tasvir etmenin metodolojik ve etik karmaşıklıklarını tanımak ve takdir etmek;
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Sınav,Derse Katılım,Sunum
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Derse Katılım,Sunum
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Sınav,Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , April 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MELTEM TÜRKÖZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) sanayileşme ve yiyecek
3) Sömürgeciliğin mirası
4) Teorik metinler: Mutfak üçgeni, yiyecek tabuları
5) Teorik metinler: Semiotik ve sosyal sınıf
6) Irk, Sınıf ve Yiyecek
7) Cinsiyet: Erkeklik, kadınlık ve yiyecek
8) Bedenler ve yiyecek: Anoreksiya
9) Oruç ve Şölen
10) Açlık ve obezite
11) Yemek pişirme, hafıza ve duyular
12) Miras, özgünlük, kozmopolitanizm
13) Yavaş yemek ve erdemli küreselleşme
14) Yiyecek adaleti hareketleri
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarCarole Counihan and Penny Van Esterik. 2013 Food and Culture: A Reader. Routledge. Jeffrey Pilcher. 2012. The Oxford Handbook of Food History. OUP. (further recommended readings will be included in syllabus)
Öğretme TeknikleriKarşılıklı saygıya ve empatiye dayalı bir işbirlikçi öğrenme topluluğu oluşturmayı hedefleyeceğiz. Bu doğrultuda ders, kısa ders anlatımları ile bireysel ve küçük grup çalışmalarıyla katılımı birleştirecektir. Bu nedenle sınıf, yemek ve kültür hakkında düşünme yollarını ifade etmenin bir modelini sunduğumuz bir yer olacaktır.
Ödev ve ProjelerBireysel ve grup çalışmaları olacaktır. Bazı örnekler: yiyecek ve kendilik üzerine bir dönem günlüğü, aile tariflerinin belgelenmesi ve bu tarifler üzerine düşünceler, pandemi sırasında yiyecek sorunlarının belgelenmesi. Aile sözlü tarihi projesi ise tarifler aracılığıyla gerçekleştirilecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Uygulama 1 % 30
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi fmturkoz@gmail.com

Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 2 84
Uygulama 1 10 10
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 12 6 18
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5