Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 351 | ||||
Ders Adı İngilizce | Psycholinguistics | ||||
Ders Adı Türkçe | Psikodilbilim | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 146 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikoloji ve dilbilimin başlıca alt disiplinlerinin temel teorik altyapısını tanımak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencileri psikoloji, dilbilim ve iletişim biçimlerinin kesişiminde klasik ve disciplinlerarası yaklaşımlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler farklı bilimsel yaklaşım ve disiplinlerle dilin ve iletişimin karmaşık yapısına dair temel konular hakkında teorik bilgi alacaklardır. Aynı zamanda, müzikalite yoluyla farklı iletişim biçimlerine teorik giriş ve makaleler üzerinden bu alanda yapılan araştırmalarla tanışacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) dilbilimdeki temel teorileri anlamak; 2) bilimsel makaleleri, kullanılan araştırma yöntemleri ve teorileri açısından değerlendirmek; 3) İngilizceyi anlama ve bilimsel bir şekilde iletme konusunda kendine güven göstermek; 4) yeni araştırma fikirleri yaratmak; 5) psikolinguistik teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Sınav |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ECE YALLAK |
Hafta | Konu |
1) | Sınıfın Tanıtımı ve Genel Bakışı |
2) | Dil ve İletişim |
3) | Dil Kuramları I |
4) | Dil Kuramları II: Doğa ve Yetiştirme Tartışması |
5) | Erken İletişim Modelleri |
6) | Anne-Bebek Etkileşimi Üzerine Araştırma |
7) | Dil Sosyalleşmesi |
8) | Dil ve Psikopatoloji |
9) | Müzik ve Dil |
10) | İletişimsel Müzikalite |
11) | Müziğin Nöropsikolojisi |
12) | Etnomüzikoloji |
13) | Caz Doğaçlamaları |
14) | Özet |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Field, J. (2003). Psycholinguistics: A resource book for students. London: Routledge, 2003. Ayrıca çeşitli dergilerden zorunlu okumalar da olacak. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen flipped formatta öğretilecektir. Öğrencilere her hafta giriş niteliğinde bir çevrimiçi ders ve bir ampirik makale atanacaktır. Ders süresince, öncelikle öğrencilerin çevrimiçi dersten temel kavramları kavrayışlarını değerlendireceğim ve pekiştireceğim. Bunu takiben, öğrencilerden eğitmenin yardımıyla ampirik makaleleri İngilizce olarak tartışmaları istenecektir. Her hafta, bir dizi öğrenci makaleyle ilgili tartışma soruları oluşturmaktan sorumlu olacak ve makaleler araştırma metodolojileri ve teorik geçmişlerine göre tartışılacaktır. Öğrencilerin hazırlık materyallerinde ustalaşmak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olmaları beklenecektir. Eğitmen olarak, her sınıf için uygun, çok zor olmayan bir İngilizce seviyesinde yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum (bu ders birinci sınıf öğrencilerine yöneliktir). | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, Psychological Science'da yayınlanan bir makalenin zorunlu okuma ödevine dayalı olarak dersin tartışma oturumlarından birini koordine etmeleri istenecektir. Tartışma dersinden önce makaleleri okumaları ve tartışma soruları hazırlamaları istenecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın ders oturumundan önce o haftanın kitap bölümünü ve makalesini okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara ve çeşitli videolara dayanacaktır. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 146 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |