PSYC 381 Independent Study IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 381
Ders Adı İngilizce Independent Study I
Ders Adı Türkçe Bağımsız Çalışma I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Bireysel Çalışma,Proje
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 138 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Farklı psikoloji alanlarında fakülte üyeleri tarafından yürütülen bilimsel araştırma projelerinin adımlarıyla tanışmak ve bu araştırma projelerine psikolojik araştırma pratiğini entegre edebilmek.
Ders Açıklaması Bu ders öğrencilere psikoloji alanında yapılmış araştırmaları değerlendirme ve kendi araştırmalarını yapma becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, fakülte üyeleri tarafından yürütülen bilimsel çalışmalarda yer alarak veri toplama, toplanan verinin kodlanması ya da makale yazım aşamasında aktif olarak yer alırlar. Dersin sonunda öğrenciler aynı zamanda, psikoloji alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlama becerileri de kazanacaklardır. Dönem sonunda öğrenciler ya bir araştırma raporu yazacaklar ya da sözlü sunum yapacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Psikoloji alanındaki ilgi alanlarında literatür bulgularını ve bilimsel makaleleri değerlendirin.
2) Yoğun bir veri kodlama sürecine katılmak;
3) veri toplama (gerekliyse);
4) Araştırma bulgularını SPSS aracılığıyla değerlendirmek;
5) Araştırma bulgularını ampirik bir formatta yazmak veya sunmak;
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Proje
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Proje
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Proje
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Proje
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Proje
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Proje
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H Laboratuvar,Proje
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Sunum,Proje
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Proje
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Proje
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Proje
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Proje
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Proje
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi HİLAL ŞEN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Projeye giriş
2) Okuma-1
3) Okuma-2, Veri toplama/Kodlama
4) Okuma-3, Veri toplama/Kodlama
5) Okuma-4, Veri toplama/Kodlama
6) Veri toplama/Kodlama
7) Proje toplantısı, Veri toplama/Kodlama
8) Veri toplama/Kodlama
9) Veri toplama/Kodlama
10) Araştırma sorusunu okuma, Veri toplama/Kodlama
11) Araştırma sorusunu okuma, Veri toplama/Kodlama
12) Data analizi
13) Data analizi
14) Sunumlar
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDers içeriği ve değerlendirme yöntemleri genel bir kılavuz olarak sunulmuştur. Proje ihtiyaçlarına bağlı olarak içerik veya değerlendirme yöntemleri değiştirilebilir.
Öğretme TeknikleriTersyüz öğrenme
Ödev ve ProjelerLiteratür taraması, veri toplama, veri kodlama, veri analizi.
Laboratuvar ÇalışmasıÖğrenciler, topladıkları verileri girmek ve analiz etmek için laboratuvardaki SPSS olanaklarını, ayrıca ampirik makaleleri için literatür taraması yapmak amacıyla kullanacaklardır.
Bilgisayar KullanımıÖğrenciler, topladıkları verileri girmek ve analiz etmek için SPSS ile çalışacaklar ve ampirik makaleleri için literatür taraması yapacaklardır.
Diğer AktivitelerÖğrencilerden, her haftaki ders oturumundan önce o haftaya ait makaleleri okumaları istenecektir. Veri toplama veya veri kodlama süreci de tartışılacaktır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 30
Ödev 14 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 10
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi senh@mef.edu.tr

Ofis Saati: Daha sonra duyurulacaktır. Bu, ortak bir ders olup, araştırma projelerine bağlı olarak bir veya daha fazla öğretim üyesi, aynı ders kapsamında bağımsız çalışma öğrencileri ile çalışabilir. Öğrencilerin ders materyallerine hazırlıklı olmaları beklenmektedir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Kopya çekme, intihal gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatmaya başvurmak dürüst olmayan bir davranıştır ve tolere edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Rapor Teslimi 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 6