PSYC 423 Readings and Research in Cognitive Psychology IIIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 423
Ders Adı İngilizce Readings and Research in Cognitive Psychology III
Ders Adı Türkçe Bilişsel Psikolojide Okuma ve Araştırma III
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 1 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 164 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 205 - Research Methods I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Psikolojide araştırma yöntemleri
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bellek çalışmaları alanında uzmanlaşmış bilişsel psikoloji alanında, teorik arka plan ve araştırma yöntemlerini içeren geniş bir anlayış geliştirmek.
Ders Açıklaması Bu ders, bilişsel psikoloji alanında okumalar ve araştırmalar üzerine bir derstir. Bu dersin temel amaçları, bellek süreçlerinde rol alan bilişsel süreçler üzerine okumalar yapmak ve alandaki teoriler ve araştırmalar hakkında bir anlayış geliştirmek; öğrencilerin araştırma yapmalarını, sonuçları değerlendirmelerini ve bunları deneysel bir formatta yazmalarını sağlamak; öğrencilerin bilimsel dergilerde yer alan araştırmaları okuyup değerlendirmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) bellek çalışmalarının temelini anlamak
2) bilimsel makaleleri araştırma yöntemleri ve teoriler ışığında değerlendirmek
3) programlama aracılığı ile bilimsel araştırma yöntemlerini uygulamak
4) istatistiksel bulguları değerlendirmek
5) deneysel formatta sonuçları yazmak
6) uygun etik formatta bilişsel psikoloji araştırmalarını tartışmak ve sunmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BANU FEMİR GÜRTUNA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giris ve Bellegin Tarihi
2) Bellegin Noral Temeli
3) Bilissel Psikolojide Arastirma Yontemleri
4) Isler Bellek
5) Acik Bellek
6) Ortuk Bellek
7) Neden Unutuyoruz?
8) Ara sinav
9) Yanlis Bellek
10) Emosyon ve Bellek
11) Cocuklukta Bellek
12) Yaslanmada Bellek
13) Bellek Calismalarinin Gelecegi
14) Soru cevap
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarZorunlu okuma: Radvansky, G.A. (2017). Memory Studies (3rd Edition). Routledge. Articles given by the instructor each week. Önerilen okuma: Kellogg, R. T. (2003). Cognitive psychology. Thousand Oaks, Calif: Sage Publications.
Öğretme TeknikleriDersin tamamında ters yüz eğitim formatı kullanılacaktır. Her hafta öğrencilere çevrimiçi ders ve ders öncesinde okunması gereken ilgili makaleler verilecektir. Dersin başında öğrencilerin bu makaleleri okumuş ve kavramları anlamış olmaları beklenmektedir. İkinci saat, öğrenciler gruplara ayrılarak bu kavramlar ve okumalar tartışılacaktır. Dersin bir saati ise laboratuvar dersi olacak ve bu süre zarfında öğrenciler araştırmaları üzerinde çalışacaklardır. Tüm öğrencilerin her derse hazırlıklı gelmeleri, tartışmalara aktif olarak katılmaları, sorular sormaları ve bu sorulara yanıt aramaları beklenmektedir. Öğrenciler zorlandıkları durumlarda her zaman e-posta yoluyla eğitmenle iletişime geçmekte serbesttirler.
Ödev ve ProjelerProje
Laboratuvar ÇalışmasıÖğrenciler, veri girişi ve analiz için laboratuvar, SPSS ve diğer programlama araçlarını kullanacaklardır. Ayrıca, araştırma makaleleri için literatür taraması yapmak amacıyla laboratuvarı kullanabilirler.
Bilgisayar KullanımıÖğrenciler, veri girişi ve analiz için laboratuvardaki bilgisayarları, SPSS ve diğer programlama araçlarını kullanacaklardır. Ayrıca, araştırma makaleleri için literatür taraması yapmak amacıyla bilgisayarları kullanabilirler.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Uygulama 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 15
Rapor Teslimi 1 % 35
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi femirb@mef.com

Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 3 84
Uygulama 1 20 20
Ödevler 1 10 2 6 18
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 164
Toplam İş Yükü/25 6.6
AKTS 7.5