Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 423 | |||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Cognitive Psychology III | |||||
Ders Adı Türkçe | Bilişsel Psikolojide Okuma ve Araştırma III | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 164 saat | |||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide araştırma yöntemleri | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Bellek çalışmaları alanında uzmanlaşmış bilişsel psikoloji alanında, teorik arka plan ve araştırma yöntemlerini içeren geniş bir anlayış geliştirmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, bilişsel psikoloji alanında okumalar ve araştırmalar üzerine bir derstir. Bu dersin temel amaçları, bellek süreçlerinde rol alan bilişsel süreçler üzerine okumalar yapmak ve alandaki teoriler ve araştırmalar hakkında bir anlayış geliştirmek; öğrencilerin araştırma yapmalarını, sonuçları değerlendirmelerini ve bunları deneysel bir formatta yazmalarını sağlamak; öğrencilerin bilimsel dergilerde yer alan araştırmaları okuyup değerlendirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) bellek çalışmalarının temelini anlamak 2) bilimsel makaleleri araştırma yöntemleri ve teoriler ışığında değerlendirmek 3) programlama aracılığı ile bilimsel araştırma yöntemlerini uygulamak 4) istatistiksel bulguları değerlendirmek 5) deneysel formatta sonuçları yazmak 6) uygun etik formatta bilişsel psikoloji araştırmalarını tartışmak ve sunmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Laboratuvar,Derse Katılım,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BANU FEMİR GÜRTUNA |
Hafta | Konu |
1) | Giris ve Bellegin Tarihi |
2) | Bellegin Noral Temeli |
3) | Bilissel Psikolojide Arastirma Yontemleri |
4) | Isler Bellek |
5) | Acik Bellek |
6) | Ortuk Bellek |
7) | Neden Unutuyoruz? |
8) | Ara sinav |
9) | Yanlis Bellek |
10) | Emosyon ve Bellek |
11) | Cocuklukta Bellek |
12) | Yaslanmada Bellek |
13) | Bellek Calismalarinin Gelecegi |
14) | Soru cevap |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zorunlu okuma: Radvansky, G.A. (2017). Memory Studies (3rd Edition). Routledge. Articles given by the instructor each week. Önerilen okuma: Kellogg, R. T. (2003). Cognitive psychology. Thousand Oaks, Calif: Sage Publications. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersin tamamında ters yüz eğitim formatı kullanılacaktır. Her hafta öğrencilere çevrimiçi ders ve ders öncesinde okunması gereken ilgili makaleler verilecektir. Dersin başında öğrencilerin bu makaleleri okumuş ve kavramları anlamış olmaları beklenmektedir. İkinci saat, öğrenciler gruplara ayrılarak bu kavramlar ve okumalar tartışılacaktır. Dersin bir saati ise laboratuvar dersi olacak ve bu süre zarfında öğrenciler araştırmaları üzerinde çalışacaklardır. Tüm öğrencilerin her derse hazırlıklı gelmeleri, tartışmalara aktif olarak katılmaları, sorular sormaları ve bu sorulara yanıt aramaları beklenmektedir. Öğrenciler zorlandıkları durumlarda her zaman e-posta yoluyla eğitmenle iletişime geçmekte serbesttirler. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Proje | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Öğrenciler, veri girişi ve analiz için laboratuvar, SPSS ve diğer programlama araçlarını kullanacaklardır. Ayrıca, araştırma makaleleri için literatür taraması yapmak amacıyla laboratuvarı kullanabilirler. | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrenciler, veri girişi ve analiz için laboratuvardaki bilgisayarları, SPSS ve diğer programlama araçlarını kullanacaklardır. Ayrıca, araştırma makaleleri için literatür taraması yapmak amacıyla bilgisayarları kullanabilirler. | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
femirb@mef.com Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 3 | 84 | ||
Uygulama | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 2 | 6 | 18 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 164 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.6 | ||||||
AKTS | 7.5 |