MGMT 345 Diversity, Equity, and Inclusion (DEI)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 345
Ders Adı İngilizce Diversity, Equity, and Inclusion (DEI)
Ders Adı Türkçe Çeşitlilik, Hakkaniyet ve Kapsayıcılık
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mevcut iş ve kültürel zorluklar açısından kapsayıcı bir toplumun nasıl inşa edileceğine dair yeterlilik ve bilgiyi geliştirmek ve bu çağın en acil sosyal sorunlarından bazılarını eleştirel bir şekilde ele almak.
Ders Açıklaması Küresel işgücünün son on yıllarda daha da çeşitli hale gelmesiyle birlikte önümüzdeki yıllarda bu çeşitliğin artacağı tahmin edilmektedir.. Örgütler, küresel sahnede rekabetçi kalabilmek için cinsiyet, yaş, ırk/etnik köken, cinsel yönelim, din ve çeşitliliğin diğer boyutlarından bağımsız olarak çalışanlarının önemini artık fark etmiş durumdalardır. Bu nedenle, çeşitlilik ve kapsayıcılık yönetimi bu kez "Hakkaniyet" i de içine alan yeni bir seviyeye evrilmiştir. Bu ders, DEI'nin kuruluşlar için sadece yasal veya ahlaki bir gereklilik değil aynı zamanda bir rekabet avantajı olduğunu göstermek için kavramsal çerçevelerin yanı sıra vakaları ve gerçek uygulayıcıları da içerecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) anahtar yapıları (yaş, etnik köken, cinsiyet, yetenek, cinsel yönelim, Sosyo Ekonomik Statü gibi) ve bunların karar alma üzerindeki bireysel ve sosyal etkilerini tanımlamak
2) DEI'yi tanımlamak ve günümüz toplumunda neden önemli olduğunu açıklamak
3) sosyal önyargıları tanımak
4) farklı insan gruplarıyla verimli bir şekilde çalışma becerileri kazanmak
5) güç, ayrıcalık, ayrımcılık, ön yargı, eşitlik ve hakkaniyet konularının organizasyonlarda hem yerel, hem yerel hem de küresel bağlamlarda fırsat ve etkinliği nasıl etkileyebileceğini açıklamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler H Proje
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir H Proje
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir H Proje
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Derse Katılım
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Proje
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler H Proje
Hazırlayan ve Tarih EVRİM KURAN , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. EVRİM KURAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılım Ortamı (Denklik ve Eşitliği keşfetmek terminolojisini anlamak)
2) Temel Kimlik Grupları 1: Yaş, Etnik Köken, Sosyoekonomik Statü
3) Temel Kimlik Grupları 2: Cinsiyet, cinsel yönelim, yetenek
4) Bilinçsiz Önyargıların Bilinçli Bir Şekilde Üstesinden Gelmek
5) Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılıma Yönelik İletişim Stratejileri
6) Ara Sınav 1 – Proje Sunumları
7) Ayrımcılık, fırsat eşitliği, meritokrasi, güç ve ayrıcalık
8) Örnek Olay 1: Sessizliği Kırmak: Tabu Konular
9) Örnek Olay 2: CIBC: Kapsayıcı Bir Kültürü Teşvik Etmek, Cinsiyete Göre Liderlik Etmek
10) Örnek Olay 3: Yelp'te Çeşitliliği ve Katılımı Yönetmek
11) Ara Sınav 2 – Proje Sunumları
12) Organizasyonlarda DEI / Konuk Konuşmacı 1
13) Organizasyonlarda DEI / Konuk Konuşmacı 2
14) Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılıma Yönelik Ölçütlerin Geliştirilmesi
15) Final Proje Dönemi
16) Final Proje Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: HBR'nin Çeşitlilik Üzerine Okunması Gereken 10 Kitabı, Harvard Business Review Press (2019) Tavsiye Edilen: Jennifer Wisdom, Lisa D. Jenkins, Millennials’ Guide to Diversity, Equity & Inclusion: What No One Ever Told You About The Importance of Diversity, Equity, and Inclusion, Winding Pathway Books (2021) Tiffany Jana, Matthew Freeman, Overcoming Bias: Building Authentic Relationships across Differences. Berrett-Koehler Publishers (2016) Scott E. Page, Difference: How the Power of Diversity Creates Better Groups, Firms, Schools, and Societies. Princeton University Press (2007)
Öğretme TeknikleriVideolar, okumalar, sunumlar, simülasyonlar, dersler, problem çözme etkinlikleri, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimler, örnek olay çalışmaları, tartışmalar, sınavlar, kişisel öz değerlendirmeler, bireysel ve ekip çalışması etkinlikleri.
Ödev ve ProjelerDijital platformda ders öncesi ve sonrası çalışmalar, bireysel ve takım çalışması, final sınavı.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar kullanımı
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kurane@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ara Sınavlar 2 16 2 36
Final 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5