Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
MGMT 345 |
Ders Adı İngilizce |
Diversity, Equity, and Inclusion (DEI) |
Ders Adı Türkçe |
Çeşitlilik, Hakkaniyet ve Kapsayıcılık |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 137 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Mevcut iş ve kültürel zorluklar açısından kapsayıcı bir toplumun nasıl inşa edileceğine dair yeterlilik ve bilgiyi geliştirmek ve bu çağın en acil sosyal sorunlarından bazılarını eleştirel bir şekilde ele almak. |
Ders Açıklaması |
Küresel işgücünün son on yıllarda daha da çeşitli hale gelmesiyle birlikte önümüzdeki yıllarda bu çeşitliğin artacağı tahmin edilmektedir.. Örgütler, küresel sahnede rekabetçi kalabilmek için cinsiyet, yaş, ırk/etnik köken, cinsel yönelim, din ve çeşitliliğin diğer boyutlarından bağımsız olarak çalışanlarının önemini artık fark etmiş durumdalardır. Bu nedenle, çeşitlilik ve kapsayıcılık yönetimi bu kez "Hakkaniyet" i de içine alan yeni bir seviyeye evrilmiştir. Bu ders, DEI'nin kuruluşlar için sadece yasal veya ahlaki bir gereklilik değil aynı zamanda bir rekabet avantajı olduğunu göstermek için kavramsal çerçevelerin yanı sıra vakaları ve gerçek uygulayıcıları da içerecektir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) anahtar yapıları (yaş, etnik köken, cinsiyet, yetenek, cinsel yönelim, Sosyo Ekonomik Statü gibi) ve bunların karar alma üzerindeki bireysel ve sosyal etkilerini tanımlamak
2) DEI'yi tanımlamak ve günümüz toplumunda neden önemli olduğunu açıklamak
3) sosyal önyargıları tanımak
4) farklı insan gruplarıyla verimli bir şekilde çalışma becerileri kazanmak
5) güç, ayrıcalık, ayrımcılık, ön yargı, eşitlik ve hakkaniyet konularının organizasyonlarda hem yerel, hem yerel hem de küresel bağlamlarda fırsat ve etkinliği nasıl etkileyebileceğini açıklamak
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
|
|
|
|
|
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
|
|
|
|
|
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
|
|
|
|
|
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
|
|
|
|
|
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
|
|
|
|
|
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
|
|
|
|
|
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
|
|
|
|
|
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
|
|
|
|
|
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
|
|
|
|
|
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
S |
Derse Katılım
|
2) |
İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
S |
Derse Katılım
|
3) |
Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
S |
Derse Katılım
|
4) |
İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
H |
Proje
|
5) |
Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
H |
Proje
|
6) |
Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
H |
Proje
|
7) |
Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
H |
Proje
|
8) |
Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
N |
|
9) |
Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
S |
Proje
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
H |
Proje
|
Hazırlayan ve Tarih |
EVRİM KURAN , May 2023 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. EVRİM KURAN |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılım Ortamı (Denklik ve Eşitliği keşfetmek terminolojisini anlamak) |
2) |
Temel Kimlik Grupları 1: Yaş, Etnik Köken, Sosyoekonomik Statü |
3) |
Temel Kimlik Grupları 2: Cinsiyet, cinsel yönelim, yetenek |
4) |
Bilinçsiz Önyargıların Bilinçli Bir Şekilde Üstesinden Gelmek |
5) |
Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılıma Yönelik İletişim Stratejileri |
6) |
Ara Sınav 1 – Proje Sunumları |
7) |
Ayrımcılık, fırsat eşitliği, meritokrasi, güç ve ayrıcalık |
8) |
Örnek Olay 1: Sessizliği Kırmak: Tabu Konular |
9) |
Örnek Olay 2: CIBC: Kapsayıcı Bir Kültürü Teşvik Etmek, Cinsiyete Göre Liderlik Etmek |
10) |
Örnek Olay 3: Yelp'te Çeşitliliği ve Katılımı Yönetmek |
11) |
Ara Sınav 2 – Proje Sunumları |
12) |
Organizasyonlarda DEI / Konuk Konuşmacı 1 |
13) |
Organizasyonlarda DEI / Konuk Konuşmacı 2 |
14) |
Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılıma Yönelik Ölçütlerin Geliştirilmesi |
15) |
Final Proje Dönemi |
16) |
Final Proje Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: HBR'nin Çeşitlilik Üzerine Okunması Gereken 10 Kitabı, Harvard Business Review Press (2019)
Tavsiye Edilen:
Jennifer Wisdom, Lisa D. Jenkins, Millennials’ Guide to Diversity, Equity & Inclusion: What No One Ever Told You About The Importance of Diversity, Equity, and Inclusion, Winding Pathway Books (2021)
Tiffany Jana, Matthew Freeman, Overcoming Bias: Building Authentic Relationships across Differences. Berrett-Koehler Publishers (2016)
Scott E. Page, Difference: How the Power of Diversity Creates Better Groups, Firms, Schools, and Societies. Princeton University Press (2007)
|
Öğretme Teknikleri | Videolar, okumalar, sunumlar, simülasyonlar, dersler, problem çözme etkinlikleri, gerçek hayattaki işletmelerle etkileşimler, örnek olay çalışmaları, tartışmalar, sınavlar, kişisel öz değerlendirmeler, bireysel ve ekip çalışması etkinlikleri. |
Ödev ve Projeler | Dijital platformda ders öncesi ve sonrası çalışmalar, bireysel ve takım çalışması, final sınavı. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar kullanımı |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 20 |
Ara Sınavlar |
2 |
% 40 |
Final |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
kurane@mef.edu.tr
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|