IE 490 IE Senior Design Project IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu IE 490
Ders Adı İngilizce IE Senior Design Project I
Ders Adı Türkçe Endüstri Mühendisliği Tasarım Projesi I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Proje
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 0 Okuma: 6 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul IE 307 - Modeling and Methods in Optimization
IE 306 - Supply Chain Management
IE 304 - Simulation
IE 303 - Production Planning and Control
IE 302 - Quality Engineering
IE 301 - Operations Research II
IE 200 - IE Summer Practice I | IE 399 - IE Summer Practice II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi (IE100, IE104, IE202, MATH227, MATH228, ENGR301), (IE200 or IE399), (at least three of IE301, IE302, IE303, IE304, IE306, IE307), minimum 160 ECTS
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders EM tasarım projesinin ilk ayağını oluşturmaktadır. Öğrenciler dönem başında seçtikleri bir problem üzerine öncelikle bir literatür taraması yapacaklardır. Daha sonra seçilen problemi baz alan kompleks bir sistem, süreç, alet veya ürün için bir tasarım önereceklerdir. Tüm süreç seçilen konunun danışmanının idaresinde sürdürülecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uygulama için gerekli teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını kullanarak pratik bir mühendislik problemini tanımlar;
2) Mühendislik standartlarını, gerçekçi kısıtlamaları ve koşulları içeren, üzerinde çalışılan pratik problemi modelleyen kavramsal bir tasarım sağlar;
3) etkili sözlü, yazılı, sanal ve grafiksel iletişimleri organize eder ve sunar;
4) bir tasarım süreci sırasında takip edilen mesleki ve etik sorumluluğu tanımlar ve kavramsal tasarımın küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlardaki etkisini eleştirir;
5) bir ekibin üyesi/lideri olarak etkin bir şekilde görev yapar;
6) İlgili verileri kullanarak belirlenen sorunu ve önerilen çözümü analiz eder ve yorumlar;
7) gerektiğinde yeni bilgi edinmenin ve uygulamanın öneminin farkına varır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih FİLİZ GÜRTUNA , September 2022
Ders Koordinatörü FİLİZ GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ GÜRTUNA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ekip Oluşumu ve proje arama
1) Ekip Oluşumu ve proje arama
2) Ekip Oluşumu ve proje arama
3) Proje onayı – akademik danışman ataması
4) Akademik danışmanla haftalık toplantı
5) Teklif sunumu
6) Akademik danışmanla haftalık toplantı
7) Akademik danışmanla haftalık toplantı
8) Akademik danışmanla haftalık toplantı
9) Akademik danışmanla haftalık toplantı
10) Yarıyıl İlerleme Raporu
11) Akademik danışmanla haftalık toplantı
12) Akademik danışmanla haftalık toplantı
13) Akademik danışmanla haftalık toplantı
13) Akademik danışmanla haftalık toplantı
14) Akademik danışmanla haftalık toplantı
15) Koordinatöre dönem sonu raporu
15) Koordinatöre dönem sonu raporu
16) Fakülteye dönem sonu raporu
16) Fakülteye dönem sonu raporu
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 15
Sunum 1 % 25
Rapor Teslimi 3 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gurtunaf@mef.edu.tr
-

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2.5 1 2 77
Sunum / Seminer 1 10 2 12
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 16 16
Rapor Teslimi 1 21 21
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5