Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | IE 490 | ||||||
Course Title in English | IE Senior Design Project I | ||||||
Course Title in Turkish | Endüstri Mühendisliği Tasarım Projesi I | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Project | ||||||
Level of Course | Advanced | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 136 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge about theory/methodology/application in industrial engineering | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Senior students only | ||||||
Overall Educational Objective | To learn to perform literature review about an industrial engineering topic and to propose a design that models a practical problem, which includes engineering standards, realistic constraints and conditions, by using the knowledge and skills acquired through previous courses. | ||||||
Course Description | This course constitutes the first stage of IE senior design project. Students will first perform a literature survey on a problem that they selected at the beginning of the semester. Then, based on the problem selected, students will propose a design for a complex system, process, device or product under the supervision of their advisors. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders EM tasarım projesinin ilk ayağını oluşturmaktadır. Öğrenciler dönem başında seçtikleri bir problem üzerine öncelikle bir literatür taraması yapacaklardır. Daha sonra seçilen problemi baz alan kompleks bir sistem, süreç, alet veya ürün için bir tasarım önereceklerdir. Tüm süreç seçilen konunun danışmanının idaresinde sürdürülecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) identify a practical engineering problem by using the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for practice; 2) provide a conceptual design that models the studied practical problem, which includes engineering standards, realistic constraints and conditions; 3) organize and deliver effective verbal, written, virtual, and graphical communications; 4) define professional and ethical responsibility followed during a design process and critique the impact of the conceptual design in global, economic, environmental, and societal contexts; 5) function effectively as a member/leader of a team; 6) analyze and interpret the identified problem and proposed solution using relevant data; 7) recognize the importance of acquiring and applying new knowledge as needed. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | FİLİZ GÜRTUNA , September 2022 |
Course Coordinator | FİLİZ GÜRTUNA |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ GÜRTUNA |
Hafta | Konu |
1) | Team formation and project search |
1) | Team formation and project search |
2) | Team formation and project search |
3) | Project approval – academic advisor assignment |
4) | Weekly meeting with the academic advisor |
5) | Proposal submission |
6) | Weekly meeting with the academic advisor |
7) | Weekly meeting with the academic advisor |
8) | Weekly meeting with the academic advisor |
9) | Weekly meeting with the academic advisor |
10) | Mid-semester progress report |
11) | Weekly meeting with the advisor |
12) | Weekly meeting with the advisor |
13) | Weekly meeting with the advisor |
13) | Weekly meeting with the advisor |
14) | Weekly meeting with the advisor |
15) | End of semester report to coordinator |
15) | End of semester report to coordinator |
16) | End of semester presentation to faculty |
16) | End of semester presentation to faculty |
Required/Recommended Readings | - | |||||||||||||||
Teaching Methods | Weekly meetings with the advisor | |||||||||||||||
Homework and Projects | - | |||||||||||||||
Laboratory Work | Yes (Computer Lab) | |||||||||||||||
Computer Use | Yes (during implementation phase) | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
gurtunaf@mef.edu.tr - Meeting with the advisors: Students are responsible for all arrangements of weekly meetings with the advisor. Proposal: No late submission (for every day over the due date your grade will be decreased by 15%) Progress Report: No late submission. Students fail to submit their progress report on time will fail the course. Final Report: No late submission. Students fail to submit their progress report on time will fail the course. Presentation: Students that miss their presentation time/day will fail the course. Disclaimer: The instructor reserves the right, when necessary, to alter the grading policy, change examination dates, and modify the syllabus and course content. Modifications will be announced through BB. Students are responsible for the announced changes. Important dates: Team formation: End of week 1 Project proposal: End of week 5 Mid-semester presentation to advisors: Week 9 Mid-semester report to coordinator: End of week 10 End-of-semester report to advisors: End of week 13 End-of-semester presentation to faculty: During presentation week End-of semester report: First week of presentation week A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2.5 | 1 | 2 | 77 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Proje | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 16 | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 21 | 21 | ||||
Total Workload | 136 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |