PCG 312 Behavioral DisordersMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code PCG 312
Course Title in English Behavioral Disorders
Course Title in Turkish Davranış Bozuklukları
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 28 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PCG 214 - Developmental Psychology II
PCG 211 - Theories of Personality
EDS 103 - Educational Psychology
Expected Prior Knowledge Yok
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective
Course Description This course aims students to learn the definitions and characteristics of emotional and behavioral disorders. The focus will be the study of thoughts, feeling and behaviors that interfere with psychologically adaptive functioning.
Course Description in Turkish Bu ders öğrencilerin duygusal ve davranışsal bozuklukların tanımlarını ve özelliklerini öğrenmelerini amaçlamaktadır. Odak noktası, psikolojik olarak uyum sağlayıcı işlevselliğe müdahale eden düşünce, duygu ve davranışların incelenmesi olacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Duygusal bozuklukları ve davranış bozukluklarını bilir
2) Farklı etki düzeylerinin (örneğin doğa ve yetiştirme) zihinsel bozuklukları oluşturmak ve sürdürmek için nasıl bir araya geldiğini veya etkileşime girdiğini anlayın.
3) Değerlendirme ve teşhis sürecini bilmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) H Exam
2) H Exam
3) H
4) N
5) N
6) S Exam
7) N
8) N
9) S HW
10) N
11) N
12) N
Prepared by and Date SERVET ALTAN , February 2024
Course Coordinator SERVET ALTAN
Semester Bahar
Name of Instructor Öğr. Gör. NAZLI MEREY

Course Contents

Hafta Konu
1) Anormal Psikolojiye Giriş: Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar
2) Tarihsel Bir Perspektif
3) Tanımlama ve Değerlendirme
4) Biyofiziksel Model
5) Psikodinamik Model
6) Bilişsel Model
7) Davranış Modeli
8) İçselleştirme Bozuklukları-1 : Depresyon
9) İçselleştirme Bozuklukları-2 : Anksiyete Bozuklukları
10) Dışsallaştırıcı Bozukluklar
11) Gençlik
12) Madde bağımlılığı
13) Gençlik Şiddeti
14) Özet & Gözden Geçirme
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası
Required/Recommended ReadingsJo Webber & Cynthia A. Plotts. Emotional and Behavioral Disorders: Theory and Practice. 5th edition. Pearson
Teaching MethodsFlipped Learning
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration acarmel@mef.edu.tr

Dr. Melike Acar, PCG Department Chair

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 3 0 0
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 28
Total Workload/25 1.1
ECTS 4