Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | PSYC 463 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Developmental Psychology III | ||||||
Ders Adı Türkçe | Gelişim Psikolojisinde Okuma ve Araştırma III | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 188 saat | ||||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Kuramsal çerçevenin rehberliğinde yaşam boyu insan saldırganlığı ve şiddetinin temel bilgisini öğrenmek. Ayrıca, araştırma yapabilmek ve psikoloji dergilerinde yayınlanan deneysel makaleleri anlayabilmek, eleştirebilmek ve sunabilmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencilere saldırganlık ve şiddet kavramlarını tanıtmayı ve evrimsel tarihle bağlantılı olarak bebeklik ve erken çocukluk döneminde saldırgan davranışların öğrenilip öğrenilmediğine dair var olan araştırmalarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilere, kardeş saldırganlığı, akran zorbalığı, aile içi şiddet, çocuk tacizi gibi konular dahil olmak üzere yaşam boyunca insan saldırganlığının ve şiddetin temel sebepleri hakkında geniş bir anlayış sağlayacaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler psikoloji dergilerinde yayınlanan makaleleri harmanlamayı, araştırma teklifi yazmayı, araştırma projesi yürütmeyi ve bulgularını paylaşmayı öğrenecekler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Saldırganlık ve şiddetin incelenmesi için kuramsal çerçevelerin güçlü ve zayıf yönlerini analiz etmek 2) Saldırganlık ve şiddet araştırmalarını belirlemek ve değerlendirmek 3) Saldırganlık ve şiddeti incelemek için bir dizi araştırma metodolojisini karşılaştırımak ve değerlendirmek 4) Saldırganlık için risk ve koruyucu faktörleri değerlendirmek 5) Bilimsel araştırma yürütmek 6) Toplanan veriyi analiz etmek 7) Araştırma bulgularını yazmak ve yayınlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Sınav,Sunum,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Derse Katılım |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | N | |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Sınav,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sunum,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MÜJDE PEKER BOOTH |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma ve Selamlaşma, Ders Müfredatının Tanıtılması |
2) | Saldırganlık ve şiddetin tanımı ve ölçümü |
3) | Saldırganlık ve şiddetin incelenmesi için teorik çerçeveler |
4) | Saldırganlık ve şiddette cinsiyet farklılıkları |
5) | Çevresel ve genetik etkiler |
6) | Araştırma önerilerinin tartışılması |
7) | Gözden geçirme |
8) | Vize Haftası |
9) | Akran zorbalığı ve siber zorbalık |
10) | Kardeş saldırganlığı |
11) | Yakın partner şiddeti |
12) | Müdahaleler ve politika çıkarımları |
13) | Sağlamlaştırma Haftası |
14) | Final projesine dayalı öğrenci sunumları |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Psychological Science, The Lancet Psychiatry ve Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry gibi akademik dergilerden alınması gereken okumalar seti. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, ters-yüz öğrenme formatlarında öğretilecektir. Tüm öğrencilerden ders öncesinde 2-3 deneysel makale okumaları istenecektir. Öğrenciler bir sunum hazırlamak için her haftanın konusundan araştırma soruları seçeceklerdir (maksimum 15 slayt; 15 dakika). Her öğrencinin dönem boyunca iki/üç kez sunum yapması beklenmektedir. Tüm öğrencilerin sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olmaları beklenmektedir. Öğrenciler ayrıca birbirlerinin çalışmalarını eleştirel bir şekilde değerlendirmeyi öğreneceklerdir. Öğrencilerin hazırlık materyallerinde ustalaşmak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenmektedir. Ayrıca sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve diğer öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olmaları beklenmektedir. Eğitmen olarak her ders için yüksek kaliteli materyaller hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum. Bu ders son sınıf Psikoloji öğrencilerine yöneliktir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerin atanan zorunlu okumaya dayalı tartışmalara katılmaları beklenir. Ayrıca atanan konu hakkında kısa sunumlar oluşturmaları istenecektir. Bir araştırma teklifi yazacaklar ve ayrıca başka bir öğrencinin araştırma teklifini değerlendirecekler (bu, maskeli bir inceleme olacak, böylece öğrenciler kimin araştırma teklifini değerlendirdiklerini bilmeyecekler). Ayrıca öğrencilerden veri toplayıp analiz etmeleri ve bu analizlere dayalı olarak APA formatında bir final makalesi yazmaları istenecektir. Ayrıca bulgularını sınıfa sunacaklardır. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden her haftanın makalelerini o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara dayanacaktır. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 4 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 3 | 3 | 16 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 3 | 3 | 16 | ||
Rapor Teslimi | 1 | 12 | 4 | 6 | 22 | ||
Final | 1 | 16 | 3 | 3 | 22 | ||
Toplam İş Yükü | 188 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.5 | ||||||
AKTS | 7.5 |