İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PHIL 208 | ||||
Ders Adı İngilizce | The Philosophical Problem of Evil | ||||
Ders Adı Türkçe | Felsefi Açıdan Kötülük Problemi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 140 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kötülük kavramı üzerinden felsefi düşünce ve felsefe tarihiyle ilgilenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders kapsamı içerisinde, batı düşüncesinin gelişimi doğrultusunda kötülük kavramının farklı felsefi yaklaşımlar tarafından nasıl ele alındığı incelenecektir. Platon’dan başlayarak Kant’a kadar bu kavramın felsefe tarihi içerisinde farklı ele alınışları analiz edilecektir. Öğrencilerin felsefi düşünme biçimine alışmaları ve din felsefesinin ve etiğin temel kavramlarına aşina olmaları amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Felsefi düşünceye güvenmek 2) Ahlak ve din felsefesinin temel kavramlarını anlamak 3) İngilizceyi anlama ve bilimsel bir şekilde iletişim kurma konusunda kendine güvenmek 4) Yeni araştırma fikirleri yaratmak ve felsefi tartışmalarda kendi düşüncelerinizi ifade etmek 5) Kötülük kavramını farklı felsefi yaklaşımlarla tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sınav |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım,Sunum |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Sınav,Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. İREM ÖZHAMARATLI AKAY |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş. Felsefede kötülük sorunu nedir? |
2) | Antik Yunan Bakış Açısı: Kötülük cehaletin bir sonucudur (Plato) |
3) | Antik Yunan Bakış Açısı: Aristotle |
4) | Epikür |
5) | Hıristiyanlıkta kötülük sorunu; Günah, özgür irade (liberum arbitrium), sorumluluk |
6) | Teolojik Bir Bakış Açısı: St Augustine |
7) | Teolojik Bir Bakış Açısı: Thomas Aquinas |
8) | Tekrar |
9) | Kötülüğe dair modern bir bakış açısı |
10) | Descartes |
11) | Leibniz |
12) | Kant |
13) | Modern felsefeden çağdaş felsefeye: Problem değerlendirmesi |
14) | Tekrar |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Okumaların listesi ve bunların gerekli veya tavsiye edilip edilmediğine dair gösterge. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Her ders, öğretim üyesi veya bir öğrenci tarafından verilen bir konunun sunumuyla başlayacaktır. Bu sunum genellikle bir sınıf tartışmasına yol açacaktır. Öğrencilerin derse ve/veya sınıftaki tartışmaya dayalı olarak görüşlerini ve argümanlarını ayrıntılı olarak açıklayabilecekleri grup çalışması ve çeşitli egzersizler de bu sınıfta hayati bir unsur oluşturacaktır. Öğrencilerin verilen konular hakkında açık ve ilgili bir tartışmaya katılmak için gerekli okumayı yapmış olmalarını bekliyorum. Öğrenciler ayrıca, önceden hazırlanmadıkları, sınıfta sunulan çalışmaları tartışmaya teşvik edilir. Ayrıca öğrencilerin kişisel estetik deneyimlerinden yararlanmalarını ve bunları düşünceli, analitik ve eleştirel bir şekilde tartışmalarını bekliyorum. Öğrencilerin metni ve okuma notlarını ve soruları sınıfa getirmeleri beklenmektedir. Okumada ortaya konulan argümanı analiz edebilmek ve eleştirebilmek çok önemlidir. Sadece sezgisel ve kişisel bir görüşü paylaşmak yararlı bir başlangıç noktası olabilir, ancak yeterli değildir. Öğrenciler bakış açılarını akademik ve araştırma tabanlı bir argümanla ilişkilendirebilmelidir. Genel notlar, sınıf tartışmasına ilgili, bilgili ve oldukça aktif katılıma bağlı olacaktır. Tartışmalarda eleştirel olmalarını önemle vurguluyorum ve söylediklerime karşı çıkmalarını veya tartışılan konu hakkında farklı bir bakış açısı sunmalarını teşvik ediyorum. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bir final ödevi ve bir sözlü sunum. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerin her toplantıdan önce okumaları tamamlamaları ve her haftanın tartışmasına katılmaları beklenir. Her öğrencinin sınıf toplantılarına soru getirmesi gerekir. Bu sorular, haftanın ilgili okumalarının konusu içinde olmalıdır. Haftanın problematiğini seçmek onlara kalmıştır, ancak bu, kaliteli bir tartışmanın yapılabileceği bir soru olmalıdır. | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 2 | 2 | 16 | ||
Final | 1 | 22 | 2 | 2 | 26 | ||
Toplam İş Yükü | 140 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.6 | ||||||
AKTS | 5 |