Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
PSYC 327 |
Ders Adı İngilizce |
Children and Media |
Ders Adı Türkçe |
Çocuk ve Medya |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 157 saat |
Ders Kredileri |
6 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Psikolojide Araştırma Yöntemleri |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Çocuk medyasının bilişsel ve sosyal gelişim üzerindeki etkisini anlamayı ve eleştirel olarak değerlendirmeyi öğrenmek, bu konudaki bilimsel literatürü kavramak ve eleştirmek, yayınlanan çocuk medyasını bu bilimsel anlayışa dayalı olarak analiz etmek ve değerlendirmek. |
Ders Açıklaması |
Bu ders, medya kullanımının çocukların bilişsel gelişimini ve davranışlarını nasıl etkilediğine dair bilimsel literatürü gözden geçirerek, özellikle farklı medyaların bilgi ve beceri kazanımlarına etkilerini anlamayı amaçlamaktadır. Olgunlaşan bilişsel beceriler ile medyaya maruz kalma arasındaki etkileşime bir mercek sunduğu için öncelikle erken çocukluk dönemine odaklanacak olsak da, orta çocukluk ve ergenlik döneminde medya kullanımını da ele alacağız. Çocukların örgün ve sargın eğitim ortamlarında farklı medyalarla etkileşiminin olumlu ve olumsuz yanlarını tartışacağız. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Çocukların, ellerindeki basılı ve dijital araçları nasıl anlamlandırdıklarını anlama
2) Farklı medya araçlarının çocukların bilişsel gelişimi üzerindeki etkisini eleştirel olarak değerlendirme
3) Çocuk medyasına ilişkin bilimsel literatürü değerlendirme
4) Çocuklara yönelik kanıta dayalı bir medya çıktısının temel ilkelerini derleme
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
H |
Sınav
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
H |
Proje
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Derse Katılım
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
H |
Proje
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
H |
Proje
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
H |
Sınav,Proje
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Derse Katılım
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
H |
Proje
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
H |
Ödev,Proje
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Proje
|
Hazırlayan ve Tarih |
SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü |
SENA CÜRE ACER |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. CANSU ORANÇ SEVİNÇLİ |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Seçici güven ve öğrenme |
3) |
Resimli kitaplar ve kurgu |
4) |
Resimli kitaplar ve kurgu |
5) |
Televizyon ve video |
6) |
Mobil uygulamalar |
7) |
Mobil uygulamalar |
8) |
Arasınav |
9) |
Sosyal robotlar |
10) |
Ortaya çıkan araştırmalar: Karma gerçeklik, programlama, sesli asistanlar |
11) |
Ortaya çıkan araştırmalar: Karma gerçeklik, programlama, sesli asistanlar |
12) |
Orta çocukluk ve ergenlik |
13) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar |
14) |
Mahremiyet ve aileler |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Sınıfın bir ders kitabı yok. Bunun yerine, hakemli dergi makalelerini ve kitap bölümlerini eleştirel bir şekilde okuyup tartışacağız. Aşağıda zorunlu okumaların örnekleri verilmiştir:
Barr, R., & Linebarger, D. N. (Eds.). (2017). Media exposure during infancy and early childhood: The effects of content and context on learning and development. Springer International Publishing.
Blumberg, F., & Brooks, P. (Eds.) (2017). Cognitive development in digital contexts. Academic Press.
Danovitch, J. H. (2019). Growing up with Google: How children's understanding and use of internet‐based devices relates to cognitive development. Human Behavior and Emerging Technologies, 1(2), 81-90.
Hirsh-Pasek, K., Zosh, J. M., Golinkoff, R. M., Gray, J. H., Robb, M. B., & Kaufman, J. (2015). Putting education in “educational” apps: Lessons from the science of learning. Psychological Science in the Public Interest, 16(1), 3-34.
Orben, A. (2020). The Sisyphean cycle of technology panics. Perspectives on Psychological Science, 15(5), 1143-1157. |
Öğretme Teknikleri | Her dersten önce, öğretim üyesi öğrencilerin yaklaşan derse hazırlanmalarına yardımcı olmak için materyalleri çevrimiçi olarak yükleyecektir (örneğin, okumalar, dersler, videolar, blog yazıları). Her ders, konu hakkında ek bilgiler, öğrencilerin yüklenen materyalleri anlamalarının değerlendirilmesi ve/veya verilen ödevlerin sunumu ile başlayacaktır. Dersler, sınıf tartışmaları, küçük grup çalışmaları ve eşleştirilmiş aktivitelerle devam edecektir.
Öğrenciler, yüklenen materyalleri ele almaktan ve anlamaktan sorumlu olacaklardır. Tartışmalar ve aktiviteler sırasında tüm materyalleri ve eğitmeni ve sınıf arkadaşlarını sorgulamaya ve meydan okumaya teşvik edileceklerdir. Aynı zamanda, iş birliği yapmaya ve birbirlerinin öğrenmesine yardımcı olmaya da teşvik edileceklerdir. |
Ödev ve Projeler | Öğrencilerin yaklaşan derse hazırlanmalarına ve kazanımlarını en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olmak ve ilgilerini çekmek için kısa haftalık ödevler verilecektir (örneğin, sınıf içi tartışmaları yönlendirmek için araştırma soruları hazırlamak, "göster ve anlat" için çocukluklarından medya örnekleri getirmek). Öğrenciler, çocukları hedefleyen bir medya ürününün çerçevesini oluşturacakları bir final projesi geliştirecek ve sunacaklardır. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Yok |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 20 |
Ödev |
10 |
% 20 |
Projeler |
1 |
% 35 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 25 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
acers@gmail.com
Ofis saatleri: Randevu ile (24 saat önceden yapılmalıdır)
Katılım zorunlu değildir. Ancak, devamsızlık kaçınılmaz olarak sınıf katkısını ve ödev notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, devamsızlığı eğitmene bildirmenin genel nezaket gereği olduğunu unutmamalıdır.
Öğrenciler, ara sınava katılmamak için geçerli ve belgelendirilmiş bir mazeret sunmalıdır (örneğin, resmi bir doktor raporu). Ara sınavı kaçıranlar için telafi sınavı yapılacak ve orijinal sınavdan farklı bir formatta olabilen belgelendirilmiş bir mazeret sunabilirler (örneğin, yazılı yerine sözlü). Sınavdan sonraki 2 gün içinde eğitmeni bilgilendirmek öğrencinin sorumluluğundadır. Telafi sınavı bir hafta içinde uygulanacaktır.
Ödevler ve final projesi için geç teslimler notlandırılmayacaktır.
Herhangi bir ödev veya final projesinin herhangi bir kısmı intihal edilirse (örneğin, başkası tarafından yayınlanmış veya yayınlanmamış bir çalışmadan veya bir sınıf arkadaşından alıntı yapılmadan kopyalanırsa veya başka birinin çalışmasıyla aşırı benzerlikler içeriyorsa) buna müsamaha gösterilmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği
Öğrencilerin, sınıf içinde ve dışında her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı davranmaları beklenir. Başkalarının görüşlerine saygısız veya başkalarının öğrenmesini bozan herhangi bir davranışa müsamaha gösterilmeyecektir. |