Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IR 435 | ||||
Ders Adı İngilizce | Major Issues in World Politics | ||||
Ders Adı Türkçe | Dünya Siyasetinde Temel Konular | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Dünya siyasetindeki önemli konuların teorik ve ampirik incelenmesine ilişkin genel bir bakış elde etmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı öğrencilere dünya siyasetinin güncel temel konuları ve bu konular üzerine geliştirilen temel kuramlara dair kapsamlı bir akademik altyapı sunmaktır. Dersin dünya siyasetine ilişkin bütüncül bir kuramsal yaklaşımı bulunmaktadır. Bu bağlamda dünya siyasetine ilişkin temel konular uluslararası ilişkiler ve karşılaştırmalı siyaset kuramlarının yanı sıra sosyoloji, politik ekonomi, cinsiyet çalışmaları ve felsefe gibi farklı sosyal bilimlerin kuramsal altyapılarından da sıklıkla faydalanacaktır. Kuramsal tartışmalar her hafta ilgili konu üzerine seçilerek güncel vaka analizleriyle de desteklenecektir. Dersin konuya ilişkin temel akademik bilgi aktarımına ek olarak, öğrencinin çeşitli kavramlar, teoriler ve tarihsel bilgileri bir araya getirerek kısa akademik yazı ve politika odaklı yazı ödevleri üretebilecekleri sosyal bilimler yazma becerileri uygulaması bileşeni de mevcuttur. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Dünya siyasetini etkileyen başlıca sorunların karmaşıklığını tanımlamak ve analiz etmek 2) Dünya siyaseti üzerine sağlam bir tartışmanın temeli olarak bir dizi farklı teorik merceği uygulamak; dünya siyasetinin incelenmesi için gerekli olan analitik, veri toplama ve araştırma becerilerinin bir ön setini uygulamak 3) akademik, politika ve siyasi çözüm odaklı güncel küresel politika konularıyla ilgilenmek 4) Gelecekteki ilgili çalışmalar için sosyal bilim yazma becerilerinin yeni biçimlerini kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EVRİM GÖRMÜŞ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | EVRİM GÖRMÜŞ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. EZGİ UZUN |
Hafta | Konu |
1) | Küresel Trendleri Keşfetmek |
2) | Çoklu Moderniteler Paradigması |
3) | Liberal Dünya Düzeni |
4) | Revizyonizm ve Entegrasyon Arasındaki Yükselen Güçler |
5) | Çin Modeli |
6) | Geleneksel Savaş ve Güvenlik Anlayışlarının Ötesinde |
7) | Neoliberalizmin Krizi |
8) | Demokrasi, Popülizm ve Otoriterlik Türleri |
9) | Radikalleşme ve Aşırılık Biçimleri |
10) | Küresel Müşterekler ve İklim Değişikliği |
11) | Pandemi ve Sağlık Yönetimi |
12) | Zorla Yerinden Edilme ve Göç Toplumsal Cinsiyet |
13) | Uluslararası İlişkilerde 'Hakikat Sonrası" |
14) | Toplumsal Cinsiyet |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Eisenstadt S.N. (1999) "Multiple Modernities in an Age of Globalization." In Grenzenlose Gesellschaft?. Eds. Hradil S., Traxler F VS. Verlag für Sozialwissenschaften, Honegger C., Wiesbaden, pp. 37-50. *Sudipta Kaviraj. (2002). "Modernity and Politics in India." in Multiple Modernities. ed. Schmuel N. Eisenstadt, London: Routledge, pp. 137-162. * Tu Weiming. (1999). "Implications of the Confucian East Asia." in Multiple Modernities. ed. Schmuel N. Eisenstadt, London: Routledge, pp. 195-218. *John Ikenberry. (2009). "Liberal Internationalism 3.0: America and the Dilemmas of Liberal World Order." Perspectives on Politics, Volume 7, Issue 1, pp. 71 - 87. *Constance Duncombe and Tim Dunne. (2018). "After Liberal World Order." International Affairs, Volume 94, Issue 1, pp. 25-42. *Naná De Graaff and Bastiaan Van Apeldoorn. (2018). "US-China relations and the liberal world order: contending elites, colliding visions?" International Affairs, Volume 94, Issue 1, pp. 113- 131. * Nick Bisley. (2017). "Rising Powers and the Return of Geopolitics." in Issues in 21st Century World Politics. eds. Mark Beeson and Nick Bisley. London: Palgrave MacMillan, pp. 9-23. *Miles Kahler. (2013). "Rising powers and global governance: negotiating change in a resilient status quo." International Affairs, Volume 89, Issue 3, pp. 711-729. *Steven Ward. (2017). Status and the Challenge of Rising Powers. Cambridge: Cambridge University Press, chapters 1-2. * Shaun Breslin. (2011). "The 'China model' and the global crisis: from Friedrich List to a Chinese mode of governance?" International Affairs, Volume 87, Issue 6, pp. 1323-1343. * Suisheng Zhao. (2010) "The China Model: can it replace the Western model of modernization?" Journal of Contemporary China, Volume 19, Issue 65, pp. 419-436. *Yiping Huang. (2016). "Understanding China's Belt & Road Initiative: Motivation, framework and assessment." China Economic Review, Volume 40, pp. 314-321. *Weidong Liu & Michael Dunford. (2016). "Inclusive globalization: unpacking China's Belt and Road Initiative.“ Area Development and Policy, Volume 1, Issue 3, pp. 323-340. *Herfried Münkler. (2005). The New Wars, Polity Press. Cambridge: Polity Press, chapters 1, 4, 5. *Mary Kaldor. (2013). "In defence of new wars." Stability: International Journal of Security and Development, 2 (1), pp. 1-16. *Mely Caballero-Anthony. "Understanding Non-Traditional Security." In An Introduction to Non- Traditional Security Studies. Los Angeles: Sage Publishing, pp. 3-20. *Shahar Hameiri and Lee Jones. (2013). "The Politics and Governance of Non-Traditional Security." International Studies Quarterly, Volume 57, Issue 3, pp. 462-473. * Gérard Duménil and Dominique Lévy. (2011). The Crisis of Neoliberalism. Boston: Harvard University Press, pp. 1-45. *Giulia Mennillo and Timothy J. Sinclair. (2017). "The Global Financial Crises." in Issues in 21st Century World Politics. eds. Mark Beeson and Nick Bisley. London: Palgrave MacMillan, pp. 157- 172. *N. Chorev and S. Babb. (2009). "The crisis of neoliberalism and the future of international institutions: A comparison of the IMF and the WTO." Theory and Society, Volume 38, pp. 459- 484. * Autocratization Turns Viral: Democracy Report 2021. (2021). V-Dem Institute, University of Gothenburg. Accessible at https://www.v-dem.net/media/filer public/74/8c/748c68ad-f224- 4cd7-87f9-8794add5c60f/dr 2021 updated.pdf. * Sarah Repucci and Amy Slipowitz. (2021). "Democracy Under Siege." Freedom House. Accessible at https://freedomhouse.org/report/freedom-world/2021/democracy-under-siege. *Rogers Brubaker. (2017). "Why Populism?" Theory and Society, volume 46, pp. 357-385. *A. Hadenius & J. Teorell. (2007). "Pathways from Authoritarianism." Journal of Democracy, Volume 18, Issue 1, pp. 143-157. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders formatı, yarı ders ve yarı seminer karışımı olacak şekilde tasarlanmıştır. Her hafta, o haftanın belirlenmiş konusu üzerine 1 saat ders vereceğim ve bunu 2 saatlik sınıf içi tartışma izleyecek. Öğrencilerin ders başlamadan önce her haftanın materyallerini okumaları ve sınıf tartışmalarına proaktif olarak katılmaları beklenmektedir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 3 Değerlendirme Yazısı, 1 Veri Kaynağı Toplama Ödevi, 1 Politika Analiz Makalesi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
gormuse@mef.edu.tr 01223953600 Akademik Dürüstlük bu ders için son derece önemlidir. Her ödevin Turnitin raporunu kontrol ediyorum ve gerekirse akademik dürüstlük sorunu olan makaleler için birebir görüşmeler yapıyorum. Gönderilen herhangi bir çalışma için aşağıda listelenen akademik sahtekârlık davranışlarından herhangi birini gerçekleştiren öğrenciler, o ödevden 0 alacaktır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 2 | 56 | ||
Proje | 6 | 11 | 2 | 78 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |