Mekatronik ve Robotik Mühendisliği (İngilizce) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | MECH 504 | ||||
Ders Adı İngilizce | Industrial Automation | ||||
Ders Adı Türkçe | Endüstriyel Otomasyon | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 188 saat | ||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | PLC ve SCADA sistemleri başta olmak üzere endüstriyel otomasyon sistemi bileşenlerinin yazılım ve donanım yapıları açısından temellerini, teorik altyapısını ve farklı uygulamalarını öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Dersin amacı, öğrencilerin PLC ve SCADA sistemleri başta olmak üzere endüstriyel otomasyon sistem bileşenlerinin yazılım ve donanım yapıları özelinde temellerini, teorik alt yapılarını ve farklı uygulamalarını ogrenmeleridir. Dersin kapsamında ders aracı olarak PLC ve SCADA programlama yazılımları kullanılmaktadır. Öğrencilerin bu yazılımları kullanarak farklı proses uygulamaları için PLC ve SCADA projeleri oluşturma ve bu projelerin haberleşmesi konusunda da uzmanlaşması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ele alınan konular arasında; Lojik kapılar(Boolean cebiri), durum diyagramları, otomat teorisi, proses kontrol, PLC ladder diyagramları, PLC programlama, SCADA sistemleri ve endüstriyel haberleşme gibi konular yer almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) identify, formulate and solve the industrial automation problems; 2) comprehend the modeling of industrial automation process; 3) design controllers within the industrial automation systems 4) apply and demonstrate knowledge on industrial automation systems using modern engineering tools. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) | ||||
2) | ||||
3) | ||||
4) | ||||
5) | ||||
6) | ||||
7) | ||||
8) | ||||
9) | ||||
10) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | H | ||
2) | H | ||
3) | H | ||
4) | H | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | H | ||
8) | S | ||
9) | N | ||
10) | H |
Hazırlayan ve Tarih | LEVENT UCUN , |
Ders Koordinatörü | TUBA AYHAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to Industrial Automation |
2) | Preliminaries on Boolean Algebra, Logic Gates and Ladder Diagrams |
3) | Programmable Logic Controllers (PLCs) |
4) | Programmable Logic Controllers (PLCs) |
5) | PLC Programming: Mathematical Operations, Timers and Counters |
6) | PLC Programming: Digital and Analog I/Os |
7) | PLC Standard IEC 61131-3 Function Block Diagrams |
8) | Implementation of PID Controllers in Automation Systems |
9) | Introduction to SCADA/HMI Systems |
10) | SCADA System Design Case Study 1 |
11) | SCADA System Design Case Study 2 |
12) | Industrial Communication Protocols (Ethernet Based Topologies) |
13) | Industrial Communication Protocols (Modbus/TCP) |
14) | Industrial Communication Protocols Case Study |
15) | Final Examination Period |
16) | Final Examination Period |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | List of readings and indication whether they are required or recommended: J. A. Rehg, G. J. Sartori, “Programmable Logic Controllers”, Pearson, Prentice Hall, 2007. S. A. Boyer, “SCADA: Supervisory Control And Data Acquisition”, 4th Ed., Elsevier, 2009. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped Sınıf | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Var | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
02123953600 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Laboratuvar | 5 | 0 | 3 | 1 | 20 | ||
Proje | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 3 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 188 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.5 | ||||||
AKTS | 7.5 |