PCG 434 Expressive Arts Methodologies in Guidance and Psychological CounselingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 434
Ders Adı İngilizce Expressive Arts Methodologies in Guidance and Psychological Counseling
Ders Adı Türkçe Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıkta Dışavurumcu Sanat Terapisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Dışavurumcu sanatlar, dans/hareket, drama, müzik terapisinin ilkelerini ve uygulamalarını öğrenmek ve bu disiplinlerin klinik çalışmalara nasıl entegre edilebileceğini ve ileriye yönelik mesleki uygulamalara nasıl temel oluşturulabileceğini anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders sanat temelli terapilerin tarihine, felsefesine ve teorisine bir giriş yaptıktan sonra öğrenciler, yaratıcı ifade sanatlarının farklı şekillerde kullanımının özelliklerini inceleyecekler: görsel sanatlar, dans/hareket, drama, yaratıcı yazı ve şiir, hikâye anlatımı ve müzik. Öğrenciler ders anlatımı, okumalar, filmler ve deneyimsel alıştırmalar/egzersizler aracılığıyla sanatın terapötik uygulamaya entegrasyonunu keşfedecekler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Dışavurumcu sanatların danışmanlık ve terapötik bağlamlarda kullanımının altında yatan gelişimsel, psikolojik ve nörolojik teoriyi anlamak
2) Psikolojik danışmanlıkta çağdaş sanat temelli yaklaşımlar hakkında derinlemesine bir anlayış sergilemek
3) Çoklu ifade araçlarına ilişkin anlayış gösterin ve bunları gerçek hayatta uygulayın
4) Dışavurumcu sanatların danışmanlık ve terapötik bağlamlarda uygulanmasına yönelik yaklaşım repertuarını bilmek
5) Uygulayıcı olarak size ve birlikte çalıştıkları nüfusa en uygun ifade aracının hangisi olduğunu belirlemek
6) Sanata dayalı bir program danışmanlığı programı geliştirme, oluşturma ve sunma ile ilgili becerileri gösterir. Buna profesyonel yazma becerileri de dahildir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. H Sunum
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. S Derse Katılım
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. S Derse Katılım
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. H Sunum
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. S Derse Katılım
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. S Sunum
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. S Sunum
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. H Ödev
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. H Ödev
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. H Ödev
Hazırlayan ve Tarih SERVET ALTAN , February 2024
Ders Koordinatörü SERVET ALTAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MENEKŞE ONBAŞI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Sınıf olarak giriş / Kursa giriş ve müfredat incelemesi
1)
2) Dışavurumcu Sanatlar nelerdir?
3) Dışavurumcu Sanatlarla İlgili Temalar Üzerine Felsefi Söylem / Ödev 1 (Yansıma Kağıdı)
4) Dışavurumcu Sanat Odaklı Görsel Sanatlar
5) Dışavurumcu Sanat Odaklı Müzik ve Şiir
6) Dışavurumcu Sanat Odaklı Psikodrama
7) Dışavurumcu Sanat Odaklı Psikodrama / Bağlantı Uygulaması İkili Gruplar Oluşumu (İkili + Gözlemciler)
8) Ödev 2 / Bağlantı Uygulaması İkili Grup Deneyimi 1. Hafta
9) Ödev 2 / Bağlantı Uygulaması İkili Grup Deneyimi 2. Hafta
10) Alıştırma İkili Ödev Zamanı ve Sözlü Düşüncelerin Bağlantılandırılması
11) Dışavurumcu Sanat Odaklı Dans ve Hareket
12) Dışavurumcu Sanat Odaklı Hikaye Anlatımı
13) Eğitim ve Sosyal için Topluluk Sanatı ve Değişim Katılımcı Araştırma / Ödev 3: Bir Topluluk Sanat Projesi Geliştirme
14) Eğitim ve Sosyal için Topluluk Sanatı ve Değişim Katılımcı Araştırma / Ödev 3: Bir Topluluk Sanat Projesi Geliştirme
15) Toplumsal Sanat Projelerinin Sunumları
16) Toplumsal Sanat Projelerinin Sunumları
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHer hafta için makaleler ve önerilen kitaplar sağlanacaktır.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme. Yapılandırmacı. Öğrenci merkezli. Faaliyet tabanlı.
Ödev ve ProjelerBireysel görev Makale Yansıması Sınıf İçi Kişisel Günlük Alıştırma İkili Ödevini Bağlama Topluluk Sanat Projesi Geliştirme Önerisi ve Sunumu
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 30
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi menekseitu@gmail.com

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Sunum / Seminer 3 20 2 66
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5