PCG 436 Philosophy for/with ChildrenMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 436
Ders Adı İngilizce Philosophy for/with Children
Ders Adı Türkçe Çocuklarla Felsefe
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi -
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Felsefi araştırmanın ilkelerini ve uygulamalarını, P4wC sorgulamalarını tasarlama ve kolaylaştırma yöntemlerini öğrenmek ve P4wC uygulamasını genel müfredata uygulamak.
Ders Açıklaması Bu ders Çocuklar İçin/Çocuklarla Felsefeye giriş niteliğindedir. Öğrencilerin herhangi bir felsefe önbilgisi taşıması gerekmemektedir. Ders, felsefi araştırma kapsamında üç ana konuyu kapsar: (a) felsefi araştırmanın ilkeleri ve uygulamaları; (b) P4wC sorgulamalarını tasarlama ve kolaylaştırma yöntemleri; ve (c) uygun uyaranları ve soruları seçmek ve P4wC uygulamasını genel müfredata taşımak.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) P4wC'ye Giriş-Tarih ve Temel Bilgiler
2) Felsefenin Ana Dalları
3) Felsefi Soruşturma Yöntemi
4) Felsefi sorular bulmak
5) Sokratik Dialog
6) Düşünme Oyunları
7) Eğitim Felsefesi
8) Felsefi soruşturma için soru sormak
9) Sorgulama Yönetimi/Kolaylaştırma
10) Dünya Çapındaki Farklı Sorgulama Modellerini Keşfetmek
11) P4C Sorgulamalarını Tasarlama
12) Resimli kitaplarla felsefe
13) Resimli Kitaplarla Soruşturma Uygulaması
14) Farklı uyaranlarla felsefe
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. N
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. S Ödev
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. N
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. S Sunum
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N Ödev
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. S
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. N
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih , January 2024
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. TUĞÇE BÜYÜKUĞURLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Introduction to P4wC-The History and the Basics
2) Main Branches of Philosophy
3) Philosophical Enquiry Method
4) Finding Philosophical Questions
5) Socratic Dialogue
6) Thinking Games
7) Educational Philosophy
8) Questioning for Philosophical Enquiry
9) Enquiry Management/Facilitation
10) Exploring Different Enquiry Models Worldwide
11) Designing P4C Enquiries
12) Philosophy with Picture Books
13) Enquiry Practice with Picture Books
14) Philosophy with Various Stimuli
15) Final week
16) Final week
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarWorley, P. (2010). The If Machine, Philosophical Enquiry In The Classroom. Continuum. Recommended Readings: Lipman, M.; Sharp, A.M.; Oscanyan, F.S. (1977). Philosophy In The Classroom, Temple University Press. Wartenberg, T. (2014). Big Ideas for Little Kids: Teaching Philosophy through Children's Literature. Rowman & Littlefield Publishers.
Öğretme TeknikleriTers yüz edilmiş öğrenme, yüzyüze bluşmalar
Ödev ve ProjelerArasınav olarak ödev (50%) Final Projesi (50%)
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 50
Projeler 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tugce@philotopia.com

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5