Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||||||||||
Ders Kodu | PCG 436 | |||||||||||||
Ders Adı İngilizce | Philosophy for/with Children | |||||||||||||
Ders Adı Türkçe | Çocuklarla Felsefe | |||||||||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||||||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||||||||
Dönem | Güz | |||||||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 132 saat | |||||||||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||||||||
Beklenen Ön Bilgi | - | |||||||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||||||||||
Genel Eğitim Hedefi | Felsefi araştırmanın ilkelerini ve uygulamalarını, P4wC sorgulamalarını tasarlama ve kolaylaştırma yöntemlerini öğrenmek ve P4wC uygulamasını genel müfredata uygulamak. | |||||||||||||
Ders Açıklaması | Bu ders Çocuklar İçin/Çocuklarla Felsefeye giriş niteliğindedir. Öğrencilerin herhangi bir felsefe önbilgisi taşıması gerekmemektedir. Ders, felsefi araştırma kapsamında üç ana konuyu kapsar: (a) felsefi araştırmanın ilkeleri ve uygulamaları; (b) P4wC sorgulamalarını tasarlama ve kolaylaştırma yöntemleri; ve (c) uygun uyaranları ve soruları seçmek ve P4wC uygulamasını genel müfredata taşımak. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) P4wC'ye Giriş-Tarih ve Temel Bilgiler 2) Felsefenin Ana Dalları 3) Felsefi Soruşturma Yöntemi 4) Felsefi sorular bulmak 5) Sokratik Dialog 6) Düşünme Oyunları 7) Eğitim Felsefesi 8) Felsefi soruşturma için soru sormak 9) Sorgulama Yönetimi/Kolaylaştırma 10) Dünya Çapındaki Farklı Sorgulama Modellerini Keşfetmek 11) P4C Sorgulamalarını Tasarlama 12) Resimli kitaplarla felsefe 13) Resimli Kitaplarla Soruşturma Uygulaması 14) Farklı uyaranlarla felsefe |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | ||||||||||||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | ||||||||||||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | ||||||||||||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | ||||||||||||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | ||||||||||||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | ||||||||||||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | ||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | ||||||||||||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | ||||||||||||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | ||||||||||||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | N | |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | S | Ödev |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | N | |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | N | |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | N | |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | S | Sunum |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | N | Ödev |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | N | |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | N | |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | N | |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | N |
Hazırlayan ve Tarih | , January 2024 |
Ders Koordinatörü | MELİKE ACAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. TUĞÇE BÜYÜKUĞURLU |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to P4wC-The History and the Basics |
2) | Main Branches of Philosophy |
3) | Philosophical Enquiry Method |
4) | Finding Philosophical Questions |
5) | Socratic Dialogue |
6) | Thinking Games |
7) | Educational Philosophy |
8) | Questioning for Philosophical Enquiry |
9) | Enquiry Management/Facilitation |
10) | Exploring Different Enquiry Models Worldwide |
11) | Designing P4C Enquiries |
12) | Philosophy with Picture Books |
13) | Enquiry Practice with Picture Books |
14) | Philosophy with Various Stimuli |
15) | Final week |
16) | Final week |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Worley, P. (2010). The If Machine, Philosophical Enquiry In The Classroom. Continuum. Recommended Readings: Lipman, M.; Sharp, A.M.; Oscanyan, F.S. (1977). Philosophy In The Classroom, Temple University Press. Wartenberg, T. (2014). Big Ideas for Little Kids: Teaching Philosophy through Children's Literature. Rowman & Littlefield Publishers. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz edilmiş öğrenme, yüzyüze bluşmalar | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Arasınav olarak ödev (50%) Final Projesi (50%) | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
tugce@philotopia.com |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 132 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |