İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PHIL 209 | ||||
Ders Adı İngilizce | Existentialism | ||||
Ders Adı Türkçe | Varoluşçuluk | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 128 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Felsefi düşünce ve varoluşçuluğa genel girişle tanışmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, varoluş felsefesi ve onun felsefe tarihi içerisindeki yeri hakkında genel bir bakısı açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda varoluş temalarının farklı biçimlerini sorgulama ve analiz etmeyi hedeflerken, felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkiyi de irdeleme amacı taşır. Öğrencilerin felsefi düşünme biçimine alışmaları ve varoluş felsefesinin özgürlük, öznellik, ölüm ve etik gibi temel kavramlarına aşina olmalarını amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Felsefi akıl yürütmek 2) Varoluşçuluğun temel temalarını anlamak 3) Varoluşçuluğun önemini ve etkisini anlamak 4) Çeşitli metinler, romanlar ve filmler aracılığıyla kendi fikirlerini sunmak 5) Felsefi fikirleri yorumlamak, açıklamak ve değerlendirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | Derse Katılım |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | Derse Katılım |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | N | Sınav |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. OZAN ÇILGIN |
Hafta | Konu |
1) | Varoluşçuluğa Giriş |
2) | Soren Kierkegaard: Korku ve Titreme |
3) | Soren Kierkegaard: Ölümcül Hastalık Umutsuzluk |
4) | Fyodor Dostoevsky: Yeraltından Notlar |
5) | Friedrich Nietzsche |
6) | Martin Heidegger: Varlık ve Zaman |
7) | Tekrar |
8) | Jean-Paul Sartre: Varoluşçuluk Bir Humanizmdir |
9) | Jean-Paul Sartre: Varlık ve Hiçlik |
10) | Jean-Paul Sartre: Sisifos Efsanesi |
11) | Simone de Beauvoir |
12) | Varoluşçuluk ve Edebiyat |
13) | Varoluşçuluk ve Edebiyat |
14) | Tekrar |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders izlencesinde duyurulacaktır. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Her ders, öğretim üyesi veya bir öğrenci tarafından verilen bir konunun sunumuyla başlayacaktır. Bu sunum genellikle bir sınıf tartışmasına yol açacaktır. Öğrencilerin derse ve/veya sınıftaki tartışmaya dayalı olarak görüşlerini ve argümanlarını ayrıntılı olarak açıklayabilecekleri grup çalışması ve çeşitli egzersizler de bu sınıfta hayati bir unsur oluşturacaktır. Öğrencilerin verilen konular hakkında açık ve ilgili bir tartışmaya katılmak için gerekli okumayı yapmış olmalarını bekliyorum. Öğrenciler ayrıca, önceden hazırlanmadıkları, sınıfta sunulan çalışmaları tartışmaya teşvik edilir. Ayrıca öğrencilerin kişisel estetik deneyimlerinden yararlanmalarını ve bunları düşünceli, analitik ve eleştirel bir şekilde tartışmalarını bekliyorum. Öğrencilerin metni ve okuma notlarını ve soruları sınıfa getirmeleri beklenmektedir. Okumada ortaya konulan argümanı analiz edebilmek ve eleştirebilmek çok önemlidir. Sadece sezgisel ve kişisel bir görüşü paylaşmak yararlı bir başlangıç noktası olabilir, ancak yeterli değildir. Öğrenciler bakış açılarını akademik ve araştırma tabanlı bir argümanla ilişkilendirebilmelidir. Genel notlar, sınıf tartışmasına ilgili, bilgili ve oldukça aktif katılıma bağlı olacaktır. Tartışmalarda eleştirel olmalarını önemle vurguluyorum ve söylediklerime karşı çıkmalarını veya tartışılan konu hakkında farklı bir bakış açısı sunmalarını teşvik ediyorum. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bir final ödevi ve bir sözlü sunum. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerin her dersten önce okumaları tamamlamaları ve her haftanın tartışmasına katılmaları beklenir. Her öğrencinin derslere soru getirmesi gerekir. Bu sorular, haftanın ilgili okumalarının konusu içinde olmalıdır. Haftanın problematiğini seçmek onlara kalmıştır, ancak bu, kaliteli bir tartışmanın yapılabileceği bir soru olmalıdır. | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu da sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 128 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.1 | ||||||
AKTS | 5 |