Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 424 | ||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Cognitive Psychology IV | ||||
Ders Adı Türkçe | Bilişsel Psikolojide Okuma ve Araştırma IV | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Alıştırma,Ders,Proje,Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 186 saat | ||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikoloji ve dilbilimin ana alt disiplinlerinin temel teorik arka planını ve dil ile iletişimin disiplinler arası yönlerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencileri dil ve iletişimin disiplinlerarası çalışmalarıyla tanıştırmak amacındadır. Sosyal iletişim, dil teorileri, dil gelişimi ve müzikalite gibi konseptler psikoloji, dilbilim, antropoloji ve müzikoloji gibi disiplinler perspektifinde ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) dil ve müzik psikolojisi alanındaki temel teorileri anlamak 2) bilimsel makaleleri değerlendirmek 3) bilimsel olarak İngilizce iletişim kurabilmek 4) yeni araştırma fikirleri üretmek 5) psikodilbilim teorilerini ve araştırmalarını uygun etik formatta tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Ödev,Sunum,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Sınav,Sunum,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022 |
Ders Koordinatörü | ESİN TUNA DEMİRCİOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ESİN TUNA DEMİRCİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse giris |
2) | Dil Ve iletisim |
3) | Dil Teorileri 1 |
4) | Dil Teorileri 2: Doga vs Cevre Tartismasi |
5) | Erken iletisim modelleri |
6) | Cocuk-anne etkilesimi uzerine arastirma |
7) | Dil sosyallesmesi |
8) | Dil ve Psikopatoloji |
9) | Müzik ve dil |
10) | İletişimsel müzikalite |
11) | Müziğin nöropsikolojisi |
12) | Etnomüzikoloji |
13) | Caz doğaçlamaları |
14) | Isınma |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Field, J. (2003). Psycholinguistics: A resource book for students. London: Routledge. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz eğitim formatı ve ders anlatımı kullanılacaktır. Öğrencilerden, her haftanın dersinden önce o haftaya ait birkaç makaleyi okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalar üzerine kurulacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Final projesi, bir araştırma sorusu ve araştırma tasarımını takip eden, seçilmiş bir konunun literatür taramasına dayalı olacaktır. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | 1 saat | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Zorunlu | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yilmazeb@mef.edu.tr Öğrenciler, eğitmenle e-posta yoluyla iletişime geçebilirler. Tüm e-postalar, konu kısmında ders kodunu içermelidir. Yanıt almanız 48 saate kadar (hafta sonlarında daha uzun) sürebilir, bu nedenle hızlı bir yanıt almayı beklemeyin. Ayrıca, (1) MEF e-posta adresinizi kullanmıyorsanız ve/veya (2) cevapları müfredatta bulunan veya BB'de duyurulan bir şeyi soruyorsanız, e-postanıza CEVAP VERMEYECEĞİM. COVID-19 pandemisi nedeniyle, sınıf katılımınızı etkileyebilecek sağlık sorunları ile karşılaşırsanız, lütfen bana e-posta ile bildirin. Katılım politikası: Katılım beklenmektedir, ancak zorunlu değildir. Ancak, bu dersi başarılı bir şekilde tamamlamak için katılmanız gerektiğini unutmayın. Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamama durumunda kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Midterm sınavını kaçıran öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, midterm veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar dishonest olup tolere edilmeyecek ve cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 3 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 | 6 | 14 | ||
Proje | 1 | 16 | 6 | 12 | 34 | ||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | 10 | 26 | ||
Toplam İş Yükü | 186 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.4 | ||||||
AKTS | 7.5 |