Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | PSYC 432 | |||||
Course Title in English | Applied Psychotherapy | |||||
Course Title in Turkish | Uygulamalı Psikoterapi | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 146 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
|||||
Expected Prior Knowledge | Adult psychopathology or Child and adolescent psychopathology | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To gain knowledge and expertise in therapy room and enhance the listening skills whereas raising the general ability of communication. | |||||
Course Description | A guided, overall, look to psychotherapy. The course includes the review of the basic patterns of psychotherapy skills from a critical perspective; introduction to case formulation; identification of the differences between the therapist-client relationships with respect to various schools; case discussions related to various approaches to psychotherapy; role playing; interactive discussions focusing on psychotherapy skills | |||||
Course Description in Turkish | Ders, psikoterapiye geniş ve destekli bir bakış açısı barındırır. Temel örüntülerin, psikoterapi yeteneklerinin eleştirel bir gözle değerlendirilmesini, vaka kavramsallaştırmasına girişi, terapist-danışan ilişkisine farklı bakışların incelenmesini, vaka tartışmalarını ve çeşitli terapi okullarının bu vakalara yaklaşımlarını, vaka canlandırmalarını ve psikoterapi yeteneklerine etkileşimli bir incelemeyi barındırır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Birikmiş bilgiye dayanan kanıta dayalı terapilerin yöntemlerini kullanmak; 2) Ana yöntemleri anlamak ve bunların ileri düzey becerilerle nasıl ilgili olduğunu kavramak; 3) Terapistlerin formülasyon aşamasına ulaşmak için kullandıkları tekniklerin temelleri ve çalışma mekanizmaları üzerinde çalışmak; 4) Kanıta dayalı terapilerin niteliklerini ve ilkelerini tartışmak; 5) Araştırmalarla bilimsel olarak desteklenen çalışmaları etkililik ve klinik önemi açısından incelemek; 6) Teorik olarak önerilen yöntemlerin ülkemizdeki uygulanabilirliğini ve etkinliğini rol play yöntemleriyle tartışmak ve bu yöntemleri güncel bağlama uyarlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | HW,Participation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Participation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Exam,Participation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Participation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | HW |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | HW,Participation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | HW,Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | HW |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | HW,Participation |
Prepared by and Date | BURAK BARAN YAVUZ , March 2022 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Terapi Süreci I |
3) | Terapi Süreci II |
4) | Temeller/Hazırlıklar |
5) | Temeller/Hazırlıklar (Role-Play) |
6) | Yönlendirici Olmayan Dinleme |
7) | Yönlendirici Olmayan Dinleme (Role-Play) |
8) | Reflection Paper teslimi |
9) | İlişki Geliştirme/Yönlendirici Dinleme |
10) | İlişki Geliştirme/Yönlendirici Dinleme (Role-Play) |
11) | Fenomenoloji ve Sorgulama |
12) | Fenomenoloji ve Sorgulama (Role-Play) |
13) | Kesintiler ve Krizler |
14) | Kesintiler ve Krizler (Role-Play) |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | Akhtar S, (2009). Turning Points in Dynamic Psychotherapy: Initial Assessment, Boundaries, Money, Disruptions and Suicidal Crises. Karnac Books. Dobson, D. & Dobson, K.S. (2009). Evidence-Based Practice of Cognitive-Behavioral Therapy. The Guilford Press. Persons J. B. (2008). The case formulation approach to cognitive-behavior therapy. The Guilford Press. Sommers-Flanagan, J. & Sommers-Flanagan, R. (2014). Clinical interviewing (5th ed.). John Wiley & Sons. Van Deurzen E. & Adams M. (2011). Skills in Existential Counselling & Psychotherapy. Sage. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Classes will be a mixture of lecture/class discussion and role plays. Students will be asked to form a group (3 students) and each group will write a case report. Also students will individually write a reflection paper. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Reflection Paper, Case Report | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | Role-Plays | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
Rules for attendance, late submissions, missing an exam, etc. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct. Statement on plagiarism. Other comments, if any. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 4 | 126 | ||
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 | ||||
Total Workload | 146 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |