Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 464 | ||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Developmental Psychology IV | ||||
Ders Adı Türkçe | Gelişim Psikolojisinde Okuma ve Araştırma IV | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 188 saat | ||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikoloji'de temel araştırma bilgisi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Tüm öğrenciler: - Eğitmen tarafından seminerler verilecektir - Düzenli olarak literatür okuyacak, analiz edecek ve inceleyecek ve o haftaki atanan materyallerin özü hakkında kısa bir tepki yazısı yazacaktır - Atanan materyallerin özetlenmesinin yanı sıra bu konu hakkında sınıf tartışmasının önünü açabilecek eleştirel düşünceye dayalı sorular üretmeyi içeren bir tartışmaya liderlik edecektir - Gelişimsel araştırmanın nasıl yürütüldüğüne ilişkin rol yapma seansları yapmaya davet edilecektir - Bu sınıfta sunulacak olan otobiyografik hafıza araştırması alanındaki ana süreçlerden biri olan ev ziyaretleri (hem nitel hem de nicel ölçümleri birleştirerek) yoluyla veri toplayacaktır. - Araştırma tekliflerini bir lisansüstü öğrencisi gibi yazacak, tez tekliflerini yazacak ve bunu varsayımsal bir komitenin önünde sunacaktır. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, otobiyografik bellek gelişimine ilişkin temel kavramlar ve teoriler hakkında kapsamlı bilgi sağlamaktır. Öğrencilere, gelişim psikolojisi açısından hem araştırmada hem de uygulamada otobiyografik belleğin ayrıntılı bir çerçevesi sağlanacak ve ayrıca, ev ziyaretlerine dayalı verileri toplayarak, nitel verileri kodlayarak ve nicel verileri toplayarak ve araştırma tekliflerini yazarak dönem boyunca öğrendiklerini uygulama fırsatı verilecektir. Bu akış kapsamında, dersler sırasında karma öğretim yöntemleri kullanılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Gelişimsel araştırmanın temel ilkelerini öğrenmek 2) Otobiyografik bellek ile ilgili bilgi edinmek 3) Otobiyografik bellek ile ilgili nitel ve nicel veri toplama 4) Kuramsal ve uygulamalı bilgiyi entegre etme |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sunum,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Ödev,Sunum |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Sınav |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sunum,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. GİZEM ÇEVİKER |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Tanışma Ders izlencesi ve sorular |
2) | Otobiyografik belleğin temel kavramları |
3) | Otobiyografik bellek, kişisel gelişim ve anlatım yöntemleri |
4) | Temel kavramlar, kişisel gelişim ve anlatım yöntemleri |
5) | Çağlar boyunca otobiyografik bellek gelişimi |
6) | Otobiyografik bellek ve cinsiyet |
7) | Otobiyografik bellek ve kültür |
8) | Otobiyografik bellek ve travma |
9) | Otobiyografik bellek ve aile hatıraları |
10) | Otobiyografik bellek ve dil |
11) | Otobiyografik bellek ve duygusal gelişim |
12) | Ders saatinde kodlama eğitimi |
13) | Sunumlar, geribildirimler, happy hour |
14) | Sunumlar, geribildirimler, happy hour |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Fivush, R. (2019). Family narratives and the development of an autobiographical self: Social and cultural perspectives on autobiographical memory. Routledge/Taylor & Francis Group. https://doi.org/10.4324/9780429029158 Gülgöz, S. & Şahin-Acar, B. (2020), Autobiographical memory development: Theoretical and methodological approaches. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429022791 | ||||||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler sırasında karma öğretim yöntemleri kullanılacaktır, bu da tüm öğrencilerin: - eğitmen tarafından seminerlere katılacakları - düzenli olarak literatür okuyacak, analiz edecek ve inceleyecekleri ve o haftaki atanan materyallerin özü hakkında kısa bir tepki yazısı yazacakları - atanan materyalleri özetlemenin yanı sıra bu konu hakkında sınıf tartışmasının önünü açabilecek eleştirel düşünceye dayalı sorular üretmeyi içeren bir tartışmaya liderlik edecekleri - gelişimsel araştırmanın nasıl yürütüldüğüne dair rol yapma seansları yapmaya davet edilecekleri - bu sınıfta sunulacak otobiyografik hafıza araştırması alanındaki ana süreçlerden biri olan ev ziyaretleri (hem nitel hem de nicel ölçümleri birleştirerek) yoluyla veri toplayacakları - araştırma tekliflerini bir lisansüstü öğrencisi gibi yazacak, tez tekliflerini yazacak ve bunu varsayımsal bir komite önünde sunacakları anlamına gelir. | ||||||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yansıtma yazısı, veri toplama, araştırma önerisi | ||||||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Office, SPSS | ||||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret göstermelidir. Öğrenciler ara sınavı kaçırırsa telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. Sınavlarda kopya çekme, intihal ve kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 3 | 112 | ||
Uygulama | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Arazi Çalışması | 4 | 2 | 2 | 16 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Ödevler | 5 | 5 | 1 | 30 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 188 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.5 | ||||||
AKTS | 7.5 |