İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUM 317 | ||||
Ders Adı İngilizce | Digital Media Broadcasting | ||||
Ders Adı Türkçe | Dijital Medya Yayıncılığı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Dijital Medyanın ve ekonomisinin temellerini öğrenmek. Dijital medya sektöründe yayın yapmak ve kişisel bir medya kurmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amaçlarından biri dijital medyanın dünyayı nasıl değiştirdiği konusuna vurgu yapmaktır. Ders djital dönüşümün media olan ekonomik etkileri üzerine odaklanacaktır. Dersin ikinci temel amacı “web radio”- “web tv” - “digital newspaper” – “podcasting” kavramları hakkında temel bilgiler vermek ve bu mecraların nasıl kurulacağını anlatmak ve kişisel içerik üretiminin bu mecralarda nasıl yayınlanacağını uygulamasını yapmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Medya dijitalleşmesiyle ilgili ekonomik sorunları tanımak ve çözüm geliştirmek, geleneksel medya ile dijital medya arasındaki ekonomik değişimi, izleyici talepleri ve reklam harcamaları temelinde ele almak. 2) Medya pazarındaki web radyo ve web TV'nin ekonomik yapısını tanımak. 3) Medyanın temel unsurlarını ve dijital ile geleneksel medya arasındaki farkları anlamak. 4) Farklı alanlarda kişisel değerlendirmeler ve küresel ortamda kendi iletişimini sağlamak için bir kişisel web radyo, web TV ve podcast kanalı oluşturmak. 5) Akademik çalışmalarda daha geniş bir kitleye ulaşmak için çoklu ortamı kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Ödev |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Derse Katılım,Sunum |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Derse Katılım,Sunum |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Derse Katılım,Sunum |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Derse Katılım,Sunum |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | S | Sınav |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Derse Katılım,Sunum,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | MICHAEL KUYUCU , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU |
Hafta | Konu |
1) | Son 5 yılda dünya genelinde dijital medya tüketimi. Dijital medya / Yeni Medya kavramları ile geleneksel medya kavramlarının teknolojik terimlere dayalı olarak tarihsel gelişimleri. |
2) | 2022'de Türkiye'deki dijital medya tüketimi verileri. Son on yılda dijital medyanın nasıl arttığı. |
3) | Reklam ekonomisinde "Dijital"ın yeri. |
4) | Web Radyo Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri, Dijital Medya ile Geleneksel Medya açısından Web Radyo'nun Ekonomisi. |
5) | Bir web radyo kurma, araçlar, çevrimiçi unsurlar ve bir web radyo (uygulama) açmak için gerekli tüm bilgileri sağlama. |
6) | Web TV Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri ve dünya genelindeki web TV pazarının ekonomisi. Bir Web TV kurmanın temel unsurları. Teknik bilgiler, çevrimiçi araçlar ve bir web TV açmaya yardımcı olan hizmetler. |
7) | Dijital medyada videonun önemi. Dijital video platformları: "YouTube", "Vimeo", "Daily Motion", "İzlesene", "YouKnow". "YouTube"un küresel dijital yayıncılıktaki yeri. |
8) | Sosyal medya ve dijital yayıncılık |
9) | Yayıncılık için sosyal medya platformları: "TikTok", "Instagram", "Pinterest". |
10) | Dijital Müzik Tarihi. Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri. |
11) | Podcast Kavramı - Tarihçesi, içerik ve dağıtımı. Bir podcast nasıl açılır? Podcastlerin penetrasyon tarihi ve ekonomisi. Dijital medyada podcastin önemi. Podcastlerin iTunes, Spotify, Google ve Deezer'daki dağıtımı. Popüler podcast örnekleri üzerine vaka çalışması atölyesi. Anchor.fm |
12) | Geleneksel Gazetelerden Çevrimiçi Gazetelere ve Vatandaş Gazeteciliğine. |
13) | Dijital medyada QR Kodun kullanımı ve önemi ile dijital haber yayıncılığı için "Flipboard". |
14) | Projeleri ve sunumlar |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders notları, haftalık olarak ders tarihinden önce dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 Ödev + Final Projesi | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kuyucum@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Proje | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 1 | 6 | 9 | 15 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 9 | 18 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Final | 1 | 5 | 5 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |