FADA 416 Introduction To Spatial TopicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code FADA 416
Course Title in English Introduction To Spatial Topics
Course Title in Turkish Mekansal Konulara Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Select
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge 4 semesters of design studio
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to comprehend the theory of space as multiple layers and familiarize oneself with critical spatial thinking by reproducing various spaces in two dimension
Course Description The course begins with a search for potential answers to the question of “What is space?”. After looking at various examples and reading theories on space, it focuses on reading architectural drawings and doing atmospheric analysis. Students are asked to use their hand skills by creating atmospheric collages and hand sketches of the projects/spaces discussed in the course. The works of students, which help to improve the spatial perception, are discussed in the course, that way it also aims to turn critical thinking into a reflex.
Course Description in Turkish Ders, mekanın ne olduğuna dair çeşitli teori ve örnekler eşliğinde, “mekan nedir?” sorusuna potansiyel cevaplar arayarak başlar. Mekanın teorisini ve pratiğini örnekler ile tartışarak, plan, kesit ve atmosfer okumaları üzerinde yoğunlaşır. Ders tartışılan mekanların, öğrenciler tarafından şematik plan/kesit, eskiz ve kolaj yoluyla yeniden üretilmesi sonucu ortaya çıkan ürünlerle desteklenir. Mekansal algıyı geliştiren bu yaklaşımın sonucu olan ürünler, öğrenciler tarafından ders içerisinde tartışılarak, eleştirel düşünceyi bir refleks haline getirmeyi amaçlar.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EYÜP ARIKBOĞA , June 2022
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor SARE SENA HUT

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: The Poetics Of Space, Gaston Bachelard, Presses Universitaires de France, 1957. Atmospheres, Peter Zumthor, Birkhauser, 2006. Eidetic Operations and New Landscapes, James Corner, Princeton Architectural Press, pp 152-169.
Teaching MethodsFlipped classroom, seminars, discussions, presentations.
Homework and ProjectsWeekly assignments, Midterm, Final
Laboratory WorkNo
Computer Useyes
Other ActivitiesResearch work, discussions
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration arikbogae@mef.edu.tr
-
Office: Email: arikbogae@mef.edu.tr Attendance and participation during the entire scheduled class time is mandatory. Students are responsible for making a preliminary research about the invited lecturers and raise either questions or make comments as a pre-class activity. Students must be engaged in questioning and discussing; they are required to attend %90 of classes. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5