MKTG 433 Neurosensory MarketingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 433
Ders Adı İngilizce Neurosensory Marketing
Ders Adı Türkçe Nöroduyusal Pazarlama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 138 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Duyusal pazarlamanın farklı iş alanlarında uygulanmasına yönelik arka planlar, temeller ve araçlar hakkında bilgi ve beceri kazanmak.
Ders Açıklaması Duyusal pazarlama, pazarlama ve nöropazarlamanın kesiştiği noktada giderek gelişmekte olan bir kavşaktır. Tüketicilerin duyularına hitap eder ve tüketici davranışlarını etkileyen yollar olarak duyum ve algıyı temas ederek tüketici davranışınının üzerindeki etkilerini inceler. Duyusal pazarlama, marka, ürün, deneyim, fikir ile tüketicilerin yaşam tarzları arasında bağlantı kurmanın, böylece tüketicilerin çevrelerine değer katmanın ve onun bir parçası olmanın en iyi yolu olarak kabul edildiğinden, son on yılda birçok sektörde ayrı bir önem kazanmıştır. Duyusal pazarlama bu eksende tüketicinin duygularının, duyularının ve hayatlarının vazgeçilmez bir parçası olmayı içermektedir. Bu ders, gerçek hayattan vaka örnekleri ve 5 duyuda önde gelen konuk konuşmacılar ile duyusal pazarlamanın “ne, neden, nasıl” konularını kapsayacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Nöroanatomik ilkeleri ve tüketici davranışı yaklaşımlarını kullanarak "rasyonel tüketiciler" ile "sezgisel tüketiciler" arasında ayrım yapmak
2) Tüketici tepkilerinin altında yatan 5 duyuyla ilgilenen bilinçli ve bilinçsiz mekanizmaları ayırt etmek
3) Beyin biliminin 5 duyunun yorumlanması ve algılanması süreçlerini nasıl aydınlattığını yorumlamak
4) Duyusal pazarlama ve satış performansını etkileyen 5 duyuyla ilgili çözümleri ve hedef hedefleri seçip tasarlamak
5) 5 duyuyla ilgili tüketici karar verme ve satın alma davranışına ilişkin yeni anlayışları kavramak
6) Farklı endüstrilerin duyusal pazarlamaya nasıl yaklaştığını ve buna nasıl dahil olduğunu anlamak
7) Duyusal pazarlamayı ölçmek, analiz etmek ve katkıda bulunmak için farklı nöropazarlama metodolojilerini tartışmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Ödev
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Derse Katılım
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Ödev
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler N
Hazırlayan ve Tarih LEVENT KURTOĞLU , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. LEVENT KURTOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Duyusal Pazarlamaya Giriş
3) 5 Duyunun Nöroanatomik Temelleri Dönem Projesi Gruplarının Oluşturulması + Dönem Projelerinin Dağılımı
4) 5 Duyuya Yönelik Nöropazarlama Yöntemleri Dönem Projelerinin dağıtımında uyum
5) Görme Duyusu
6) Konuk Konuşmacı: Kurumsal Uzman Ödevlerin Dağılımı
7) İşitme duyusu Ödevlerin Toplanması
8) Ara Sınav
9) Konuk Konuşmacı: Kurumsal Uzman Dönem Projelerinin Toplanması
10) Koku alma duyusu Dönem Projesi Sunumları
11) Konuk Konuşmacı: Kurumsal Uzman Bitirme Projelerinin Dağılımı
12) Dokunma hissi Bitirme Projelerinin Dağılımı
13) Tat duyusu
14) Konuk Konuşmacı: Kurumsal Uzman Duyusal Tüketici Girdileri ve Çıktıları: Tutumlar, Bellek, Duygular, Algı Bitirme Projelerinin Toplanması
15) Final Proje Dönemi
16) Final Proje Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar* Zurawicki, Leon (2010). Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer, Springer, Boston MA Bayle-Tourtoulou, Anne-Sophie ( 2020 ).The Neuro-Consumer: Adapting Marketing and Communication Strategies for the Subconscious, Instinctive and Irrational Consumer's Brain Milton, Taylor & Francis Group Genco,Stephen,J. (2014) Intuitive Marketing: What Marketers can learn from brain science. Kaynaklar Science Direct ve Springer bağlantısı altında mevcuttur. Öğrencilerin okul kütüphanesi erişim noktaları aracılığıyla bunlara erişememesi durumunda, onlara çevrimiçi sürümler sağlanacaktır. Ayrıca her oturum öncesinde/sonunda ilgili akademik literatürün güncel örnekleri e-posta yoluyla veya üniversitenin çevrimiçi platformuna yüklenerek öğrencilerle paylaşılacaktır. Öğrenciler ilgili tartışmalara katılabilmeleri için materyali okumaya teşvik edilecektir.
Öğretme TeknikleriEğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Misafirlerle tartışılacak veya her ders sonrasında tartışılacak vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler, pazarlamanın duyusal yönlerine dair bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir. Öğrenme sorumluluğu esas olarak öğrencilere düştüğünden, sınıf ödevlerini okuyarak/izleyerek, daha fazlasını arayarak eğitmen öğrenmeyi kolaylaştıracaktır; dönem projelerini ve bireysel olarak final projelerini teslim etmek için sınıf arkadaşlarıyla birlikte çalışmak.
Ödev ve ProjelerDersin üç ana ayağı Ödev, Dönem Projesi, Final Projesi ve ilgili sunumlardır. Bunlar sayesinde öğrencilerin yeteneklerini gerçek hayata taşıyabilmeleri için öz farkındalıklarının artması beklenmektedir. Öğrenciler seçilmiş bir gerçek hayat senaryosu hakkında grup sunumu yapacaklardır. Nihai projede üzerinde çalışmak istedikleri iş alanını seçecekler ve kendi başlarına bir uç NM projesi gerçekleştirecekler. Ayrıca 5 duyuyu ilgilendiren, sektörün önde gelen 5 konuğu da olacak. Sınıfın bu misafirlerle etkileşimi çok önemlidir. Her birinin detayları eğitmen tarafından duyurulacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kurtoglul@mef.edu.tr

Öğrenciler öğretim görevlisine e-posta gönderebilir veya ders saatleri içinde öğretim görevlisiyle iletişime geçebilir. Randevu talepleri e-posta ile yapılmalıdır. Öğretim görevlisinin izni olmadan senkron/asenkron derslerin kaydedilmesi/paylaşılması veya ders kayıtlarının kopyalanması yasaktır. Yetkisiz kayıt yapmak, kaydı başkasına vermek, almak, kullanmak veya fiziksel veya sanal ortamda paylaşmak gibi eylemler ilgili mevzuata göre yasaktır ve/veya suçtur. Telafi sınavları Mazeret Yönetmeliğine tabi olacaktır (bağlantı: (https://students.mef.edu.tr/tr/mazeretlerin-kabulu-ve-mazeret-sinavlarinin-yapili#gsc.tab=0). Öğrencilerin sınav tarihinden itibaren üç (3) gün içinde (raporlarıyla birlikte) fakülte sekreterliğine bu bağlantı üzerinden https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu) talepte bulunmaları gerekmektedir. Talepler fakülte kurulu ile görüşülür ve fakülte sekreterinin aldığı karar öğretim elemanına iletilir. Öğrencinin mazereti kabul edildikten sonra öğretim elemanı ve öğrenci birlikte yer ve zamanı kararlaştırırlar. Akademik sahtekârlık ve intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 3 8 6 2 48
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5